• ΕΜΕΙΣ
Δευτέρα, 4 Δεκεμβρίου, 2023
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

1984: Όταν έγινε νόμος το 40ωρο ωράριο εργασίας για τους οδηγούς φορτηγών

18 Ιουνίου, 2022
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τέλος οι καθρέπτες στα φορτηγά της SCANIA. Έρχονται οι κάμερες!
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Related posts

TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει

TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει

1 Δεκεμβρίου, 2023
Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός

Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός

1 Δεκεμβρίου, 2023
“Εμείς τα λέμε από το 1984 αυτά και δεν χρειαζόμαστε δικηγόρους να μας τα πούμε εσείς ως εργαζόμενοι μισθωτοί οδηγοί μπορείτε κάποια στιγμή να τα εμπεδωσετε και να καταλάβετε δικαιώματα και υποχρεώσεις;;”
Και αυτά που λέει το άρθρο γίνανε αρκετοί αγώνες τότε για να γίνουν νόμοι και με την συμμετοχή του ΣΕΟΦΑΕ που τότε λεγότανε σωματείο Αθηνών Πειραιώς και περιχώρων
Με την συμπαράσταση της ΟΥΠΑΕ ΣΗΜΕΡΙΝΉΣ ΟΣΜΈ
Περαιτέρω, με το άρθρο 13 της 12/1984 αποφάσεως του ΔΔΔΔ Αθηνών, που κηρύχθηκε εκτελεστή με την ΥΑ 12430/84, ο χρόνος εργασίας των οδηγών αυτοκινήτων ορίσθηκε σε 40 ώρες κατά εβδομάδα και με το άρθρο 6 της 40/85 αποφάσεως του ΔΔΔΔ Αθηνών, που κηρύχθηκε υποχρεωτική (από 29/11/1985) με την ΥΑ 19533/1985 (ΦΕΚ Α` 179) καθιερώθηκε η εβδομάδα των 5 εργάσιμων ημερών για τους οδηγούς όλων των φορτηγών αυτοκινήτων.
Με το άρθρο 6 της από 14.2.1984 εθνικής συλλογικής συμβάσεως εργασίας, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με την απόφαση του Υπουργού Εργασίας 11770/20/2/1984, η εβδομαδιαία διάρκεια της εργασίας των μισθωτών ορίσθηκε σε 40 ώρες, για την αμοιβή δε της απασχόλησης πέρα από το συμβατικό αυτό εβδομαδιαίο ωράριο και έως τη συμπλήρωση του νομίμου ανώτατου ορίου εβδομαδιαίας εργασίας, δηλαδή της υπερεργασίας, γίνεται παραπομπή στο άρθρο 9 της 1/1982 αποφάσεως του ΔΔΔΔ Αθηνών που κυρώθηκε με το άρθρο 29 του Ν. 1346/1983.
Η 6η ημέρα της εβδομάδας (π.χ. Σάββατο ή άλλη μέρα της εβδομάδας) σύμφωνα με το άρθρο 6 της από 26/2/75 ΕΓΓΣΣΕ (ΔΕΝ 1975, σελ.179), που κυρώθηκε με τον Ν.133/75 “περί 5νθήμερης εβδομαδιαίας απασχόλησης”, αποτελεί ημέρα ανάπαυσης και από πλευράς αμοιβής θεωρείται (πλασματικά) ως εργάσιμη.
Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι:
α) ως προς τη συνδρομή της υπερεργασίας υπό την ανωτέρω έννοια κριτήριο αποτελεί όχι η ημερήσια, αλλά η εβδομαδιαία απασχόληση του μισθωτού και μάλιστα εκείνη που πραγματοποιείται κατά τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας και όχι κατά τις Κυριακές ή άλλες ημέρες ανάπαυσης, για τις οποίες υφίσταται αυτοτελής νομοθετική πρόνοια και συνεπώς ο απασχολούμενος υπό καθεστώς πέντε εργάσιμων ημερών εβδομαδιαίως πραγματοποιεί υπερεργασία για την οποία δικαιούται την οικεία αμοιβή (ωρομίσθιο επαυξανόμενο κατά 20%), αν η απασχόληση του υπερβαίνει κατά τις ημέρες αυτές το συμβατικό όριο των 40 ωρών,
β) ως προς τη συνδρομή υπερωριακής εργασίας, στην οποία αφορούν οι παροχές του άρθρου 1 του άνω Ν. 435/1976 λαμβάνεται υπόψη όχι η εβδομαδιαία, αλλά η ημερήσια εργασία, υπό την έννοια ότι υφίσταται υπερωριακή εργασία όταν ο μισθωτός της προκείμενης κατηγορίας απασχοληθεί πέραν των οκτώ ωρών ημερησίως (ή πέραν των εννέα ωρών υπό τους όρους του άρθρου 6 της από 26.2.1975 εθνικής συλλογικής συμβάσεως εργασίας, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνο του Ν. 133/1975) έστω και αν με την υπεραπασχόληση αυτή δεν πραγματοποιείται υπέρβαση του οριζόμενου από το νόμο ανωτάτου ορίου εβδομαδιαίας εργασίας, αφού δεν χωρεί συμψηφισμός της επιπλέον ημερήσιας εργασίας με τις λιγότερες ώρες εργασίας άλλης ημέρας.
Ειδικώς για τους εργαζόμενους με το σύστημα της πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας ως υπερεργασία θεωρείται η κατά τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας απασχόληση πέραν των 40 ωρών και μέχρι τη συμπλήρωση 45 ωρών εβδομαδιαίως, ενώ για τους εργαζόμενους με το σύστημα των έξι ημερών την εβδομάδα ως υπερεργασία θεωρείται η κατά τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας απασχόληση πέραν των 40 ωρών και μέχρι τη συμπλήρωση των 48 ωρών εβδομαδιαίως.
Για τους ίδιους εργαζόμενους και ανάλογα με το σύστημα των πέντε ή έξι ημερών εβδομαδιαίας εργασίας, ως υπερωριακή θεωρείται η απασχόληση πέραν των 9 ή 8, αντίστοιχα, ωρών ημερησίως.
Η εκούσια η εξαναγκασμένη παροχή εργασίας κατά την ημέρα της υποχρεωτικής ανάπαυσης, λόγω εξάντλησης της πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας, όπου αυτή ισχύει, απαγορεύεται από κανόνες δημόσιας τάξης, καθίσταται παράνομη και συνεπώς είναι άκυρη, διότι πρόκειται για εργασία παρεχόμενη εκτός των ημερών της εβδομαδιαίας εργασίας, δηλαδή σε ημέρα ανάπαυσης (Έγγραφο Υπ. Εργασίας 3251/95/17-03-2017).
Previous Post

SOS από τους Αυτοκινητιστές για τα καύσιμα – “Ρίξτε τώρα τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης”

Next Post

Ηλεκτρικά λεωφορεία, ταξί στην πρίζα και πως η Αστυπάλαια μπαίνει στην πρίζα

Related Posts

TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει

1 Δεκεμβρίου, 2023
Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός

1 Δεκεμβρίου, 2023
Ρομά: Έκοψαν στα δύο την Ελλάδα – σε Κιάτο και Μέγαρα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεσσαλονίκη: Aστυνομικοί εντόπισαν κλεμμένο φορτηγό και το επέστρεψαν στον ιδιοκτήτη του

1 Δεκεμβρίου, 2023
Η Ford Pro κατακτά τα βραβεία «International Van οf the Year 2024» & «International Pick-up Award 2024»
VAN-VANETTΕ

Η Ford Pro κατακτά τα βραβεία «International Van οf the Year 2024» & «International Pick-up Award 2024»

26 Νοεμβρίου, 2023
Έκτακτο: Νταλίκα στη Θεσσαλονίκη έπεσε από γέφυρα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έκτακτο: Νταλίκα στη Θεσσαλονίκη έπεσε από γέφυρα

22 Νοεμβρίου, 2023
Που μπήκαν οι κάμερες – Πως θα διαχωρίζονται τα φορτηγά
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Που βρίσκονται οι κάμερες στις λεωφορειολωρίδες

19 Νοεμβρίου, 2023
Next Post
Ηλεκτρικά λεωφορεία, ταξί στην πρίζα και πως η Αστυπάλαια μπαίνει στην πρίζα

Ηλεκτρικά λεωφορεία, ταξί στην πρίζα και πως η Αστυπάλαια μπαίνει στην πρίζα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει

TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει

3 ημέρες ago
Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός

Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός

3 ημέρες ago
Το Ford Ranger Raptor συναρπάζει με τις δυνατότητές και τα προηγμένα χαρακτηριστικά του στο 4ο Raptor Trophy

Το Ford Ranger Raptor συναρπάζει με τις δυνατότητές και τα προηγμένα χαρακτηριστικά του στο 4ο Raptor Trophy

3 ημέρες ago
Ρομά: Έκοψαν στα δύο την Ελλάδα – σε Κιάτο και Μέγαρα

Θεσσαλονίκη: Aστυνομικοί εντόπισαν κλεμμένο φορτηγό και το επέστρεψαν στον ιδιοκτήτη του

3 ημέρες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • TachoExpert-Πατσάς Κωνσταντίνος: Oι νέοι ευφυείς ταχογράφοι 2ης γενιάς έχουν ήδη φτάσει
  • Λάρισα: Βυτιοφόρο συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο – Ένας νεκρός
  • Το Ford Ranger Raptor συναρπάζει με τις δυνατότητές και τα προηγμένα χαρακτηριστικά του στο 4ο Raptor Trophy
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In