H άνοδος των καυσίμων έφερε σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση τους επαγγελματίες οδηγούς, φορτηγών, λεωφορείων, τόσο των μεγάλων όσο και των μικρότερων μεταφορικών επιχειρήσεων.
Ιδιαίτερα, οι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές βιώνουν σε καθημερινή βάση, την αύξηση του μεταφορικού κόστους, που πιέζει ασφυκτικά το κέρδος, που φαίνεται ότι και αυτό εξανεμίζεται με μαθητική ακρίβεια – ή μπορεί να έχει εκμηδενιστεί, ελέω της μεγάλης αύξησης των τιμών στο ντίζελ αλλά και του γεγονότος, ότι αρκετές συνεργαζόμενες εταιρείες με μεταφορείς αρνούνται να δώσουν αύξηση στο κόμιστρο.
Στο πολύπλοκο μαθηματικό πρόβλημα του κέρδους, οι εταιρείες καυσίμων αδυνατούν να μειώσουν έστω και λίγα λεπτά την τιμή του ντίζελ, ενώ, αρκετές εταιρείες δίνουν λύση, με τη μέθοδο της πίστωσης, που σαφώς, έχει ένα αρνητικό – ότι είναι πιο ακριβή η τιμή στην περίπτωση αγοράς του ντίζελ με πίστωση σε σύγκριση με την πληρωμή μετρητοίς – αλλά ίσως να διευκολύνει αρκετούς αυτοκινητιστές, που «γλυκοκοιτάζουν» την συγκεκριμένη μέθοδο ευκολίας, για το φουλάρισμα του φορτηγού του.