• ΕΜΕΙΣ
Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αποκλειστικό: Αλλάζουν όλα στους ταχογράφους, τέλος οι αναλογικοί για φορτηγά, λεωφορεία με 1η ταξινόμηση μετά την 1/1/1996

1 Ιουλίου, 2022
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Αποκλειστικό: Αλλάζουν όλα στους ταχογράφους, τέλος οι αναλογικοί για φορτηγά, λεωφορεία με 1η ταξινόμηση μετά την 1/1/1996
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter
" "

Νέες οδηγίες του Υπουργείο Μεταφορών φέρνουν νέα δεδομένα στον τρόπο αντικατάστασης των ταχογράφων για τα οχήματα μεταφοράς επιβατών κατηγορίας Μ3 με μέγιστο βάρος άνω των 10 τόνων καθώς και στα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων κατηγορίας Ν3, που ταξινομήθηκαν για πρώτη φόρα μετά την 1η Ιανουαρίου 1996.

Σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, οι ταχογράφοι, που η μετάδοση των σημάτων προς τη συσκευή ελέγχου με την οποία έχουν εξοπλιστεί γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά, και εφόσον υπάρχει πλέον επιβεβλημένη, λόγω βλάβης αντικατάσταση του ταχογράφου ή των εξαρτημάτων του, αυτή θα πρέπει να γίνεται με ψηφιακό ταχογράφο 3ης έκδοσης.

Related posts

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

6 Νοεμβρίου, 2025
Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

5 Νοεμβρίου, 2025

Τονίζεται εδώ ότι κατά την αντικατάσταση του εξοπλισμού ταχογράφου (αποτελούμενου από εποχούμενη μονάδα και αισθητήρα κίνησης) σε ψηφιακό ταχογράφο 3ης έκδοσης θα πρέπει να αντικατασταθούν και οι αισθητήρες κίνησης με στόχο  τον εύκολο εντοπισμό της παραποίησης των δεδομένων κίνησης.

Το ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ επικοινώνησε με ειδικούς από τον χώρο των ταχογράφων. Συγκεκριμένα, επικοινωνήσαμε με τον Κώστα Πατσά, από την TACHOEXPERT, ο οποίος μας ανέφερε, ότι, η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική, πρωτίστως, για την οδική ασφάλεια, και συγκεκριμένα για την βελτιστοποίηση των υπηρεσιών προς τους χιλιάδες αυτοκινητιστές.

Τι αναφέρουν οι νέες οδηγίες

Συγκεκριμένα, και όπως έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο Μεταφορών, δίνονται οδηγίες για τους ταχογράφους.

 

Ειδικότερα

 . Α. Χρονολογική επισκόπηση της σχετικής νομοθεσίας σχετικά με τους ταχογράφους

  • Ο κανονισμός (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85 του Συμβουλίου καθόρισε την υποχρέωση εγκατάστασης και χρήσης ταχογράφων.

Το παράρτημα Ι περιείχε τις τεχνικές απαιτήσεις για τον αναλογικό ταχογράφο.

  • Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 2135/98 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου2 πρόσθεσε το παράρτημα Ι Β στον κανονισμού 3821/85.

Το υπόψη παράρτημα καθόρισε τις τεχνικές απαιτήσεις για τον ψηφιακό ταχογράφο (1ης έκδοσης).

Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1360/2002 της Επιτροπής τροποποίησε το εν λόγω παράρτημα.

  • Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 561/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου προσδιόρισε ότι τα οχήματα που τέθηκαν σε λειτουργία για πρώτη φορά θα πρέπει να διαθέτουν ταχογράφο σύμφωνα με τις απαιτήσεις του παραρτήματος Ι Β από την 1η Μαΐου 2006.

Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1266/2009 της Επιτροπής εισήγαγε τους ψηφιακούς ταχογράφους 2ης και 3 ης έκδοσης τροποποιώντας περαιτέρω το παράρτημα Ι

Β. Από την 1η Οκτωβρίου 2011 ορισμένες από τις τροποποιήσεις του, άρχισαν να ισχύουν (ψηφιακοί ταχογράφοι 2ης έκδοσης). Από την 1η Οκτωβρίου 2012 και οι υπόλοιπες τροποποιήσεις του παραρτήματος Ι Β έγιναν εφαρμοστέες (ψηφιακοί ταχογράφοι 3ης έκδοσης).

  • Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου κατήργησε τον κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85 και τροποποίησε τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 561/2006. Επανέλαβε τη γενική υποχρέωση εγκατάστασης και χρήσης ταχογράφων και εισήγαγε την έννοια του «ευφυούς ταχογράφου».
  • Ο εκτελεστικός κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 2016/799 της Επιτροπής6 , στο παράρτημά του I C, καθορίζει τις τεχνικές απαιτήσεις για τον «ευφυή ταχογράφο». Προβλέπει επίσης ότι οι ταχογράφοι πλην των ευφυών ταχογράφων εξακολουθούν, όσον αφορά στην κατασκευή, στη δοκιμή, στην εγκατάσταση, στην επιθεώρηση, στη λειτουργία και στην επισκευή, να πληρούν τις απαιτήσεις του Παραρτήματος Ι του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 165/2014 ή του Παραρτήματος IB του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85 του Συμβουλίου, αναλόγως.

Β. Τύπος ταχογράφου που έπρεπε να εγκατασταθεί αρχικά στο όχημα κατά την 1η κυκλοφορία του.

  1. i) Η βασική Αρχή: Σύμφωνα με το εδάφιο (α) παρ. 2, ενότητα ΙΙ των ανωτέρω σχετικών Οδηγιών της ΕΕ, ένα όχημα τίθεται σε κυκλοφορία για πρώτη φορά σε ένα Κράτος-Μέλος κατά την ημερομηνία ταξινόμησής του.

Επομένως, η ημερομηνία που προσδιορίζει ποια γενιά ταχογράφου και ποια έκδοση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να εγκατασταθεί και να χρησιμοποιηθεί στο όχημα είναι η ημερομηνία ταξινόμησής του.

Η αρχή αυτή εφαρμόζεται ανεξάρτητα από το εάν το όχημα κατασκευάστηκε στην Ε.Ε. ή εισάχθηκε από τρίτη χώρα σαν καινούριο ή σαν μεταχειρισμένο.

  1. ii) Κατ΄ εξαίρεση: Για τους ψηφιακούς ταχογράφους του κανονισμού 1266/2009, σύμφωνα με το εδάφιο (ιβ) του άρθρου 2 του κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, η ημερομηνία εγκατάστασης και ενεργοποίησης τους, προσδιορίζεται από την χρονική στιγμή που ο ταχογράφος τίθεται σε πλήρη λειτουργία και θέτει σε εφαρμογή όλες του τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών ασφάλειας, μέσω της χρήσης κάρτας συνεργείου, με την εισαγωγή κωδικού ασφαλείας (PIN).

Επιπλέον σύμφωνα με το εδάφιο 12.10 του Παραρτήματος 1Β του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 3821/1985 μέχρι την κατάργησή του από τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 165/2014 και το εδάφιο 3.12.10 του Παραρτήματος 1Γ του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 2016/799 σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 165/2014, η ημερομηνία ενεργοποίησης του ψηφιακού ταχογράφου καταγράφεται και ανιχνεύεται από τα αποθηκευμένα δεδομένα βαθμονόμησης, ήτοι την πρώτη τοποθέτηση και βαθμονόμησή στο υπόψη όχημα [αναγνωριζόμενο από τον αριθμό αναγνώρισής του (VIN)].

 

Στον Πίνακα 1 του Παραρτήματος της παρούσας εγκυκλίου δίνονται οι τεχνικές απαιτήσεις για την εγκατάσταση των ταχογράφων (ημερομηνία εγκατάστασης και ενεργοποίησης ή ημερομηνία ταξινόμησης σε οχήματα ΕΕ, ανάλογα με τον τύπο του ταχογράφου)

Γ. Τύπος ταχογράφου σε περίπτωση αντικατάστασης

Στον Πίνακα 1 του Παραρτήματος της παρούσας δίνονται οι τεχνικές απαιτήσεις για την αντικατάσταση των ταχογράφων ή των κατασκευαστικών τους στοιχείων σε περίπτωση βλάβης τους.

Ειδικότερα: i) Για τα οχήματα μεταφοράς επιβατών κατηγορίας Μ3 με μέγιστο βάρος άνω των 10 τόνων καθώς και στα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων κατηγορίας Ν3, που ταξινομήθηκαν για πρώτη φόρα μετά την 1η Ιανουαρίου 1996 και υπό την προϋπόθεση ότι η μετάδοση των σημάτων προς τη συσκευή ελέγχου με την οποία έχουν εξοπλιστεί γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά, σε περίπτωση βλάβης που απαιτείται η αντικατάσταση του ταχογράφου ή των εξαρτημάτων του, αυτή θα γίνεται με ψηφιακό ταχογράφο 3ης έκδοσης.

Αυτός καθώς και τα εξαρτήματά του, πρέπει να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του Παραρτήματος Ι Β του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85, όπως τροποποιήθηκε με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1266/2009.

Τονίζεται εδώ ότι κατά την αντικατάσταση του εξοπλισμού ταχογράφου (αποτελούμενου από εποχούμενη μονάδα και αισθητήρα κίνησης) σε ψηφιακό ταχογράφο 3ης έκδοσης θα πρέπει να αντικατασταθούν και οι αισθητήρες κίνησης ώστε ο νέος εξοπλισμός αντικατάστασης να ικανοποιεί μεταξύ άλλων και την απαίτηση 019α του Παραρτήματος Ι Β του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3821/85, για τον εύκολο εντοπισμό της παραποίησης των δεδομένων κίνησης καθώς και την απαίτηση 161α του ιδίου Παραρτήματος, ώστε οι αισθητήρες κίνησης να αντιδρούν σε μαγνητικό πεδίο, το οποίο δυσχεραίνει την ανίχνευση της κίνησης του οχήματος, ή να προστατεύονται ή να είναι απρόσβλητοι σε μαγνητικά πεδία.

Σύμφωνα με την παρ.6 της ενότητας ΙΙ της σχετικής και όσον αφορά την παραπάνω απαίτηση 019, λόγω τεχνικών δυσκολιών αυτή δεν είναι υποχρεωτική για οχήματα ταξινομημένα πριν την 1 Οκτωβρίου 2012.

  1. ii) Για τα οχήματα που διαθέτουν αναλογικούς ή ψηφιακούς ταχογράφους που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου i, σε περίπτωση βλάβης που απαιτείται η αντικατάσταση του ταχογράφου ή των εξαρτημάτων του, αυτή θα γίνεται με τον τύπο και την έκδοση που αντιστοιχεί στην 1η κυκλοφορία του οχήματος, όπως προσδιορίζεται στην πρώτη στήλη του Πίνακα 1 του Παραρτήματος.

iii) Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μετά τις 15 Ιουνίου 2019 σε περίπτωση βλάβης που απαιτείται η αντικατάσταση του ταχογράφου ή των εξαρτημάτων του, αυτή θα γίνεται απαραίτητα με ευφυή ταχογράφο.

  1. iv) Οι απαιτήσεις που αναφέρονται αφορούν στις ελάχιστες που ορίζει η νομοθεσία σε περίπτωση αντικατάστασης. Η εγκατάσταση ταχογράφου νεότερης γενιάς ή έκδοσης από αυτή που προβλέπεται είναι δυνατή, εφόσον πληρούνται οι τεχνικές απαιτήσεις και εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία του.

 

Previous Post

Έκτακτο. Σοβαρό τροχαίο με νταλίκα στην Αττική οδό

Next Post

3-4 μήνες καθυστέρηση! Ατέλειωτες …ουρές για τις ανανεώσεις των επαγγελματικών διπλωμάτων

Related Posts

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

6 Νοεμβρίου, 2025
Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

5 Νοεμβρίου, 2025
Ford Ranger Plug-in Hybrid: Περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερη οικονομία, εύκολη απόκτηση και 6 χρόνια service
PICK-UP

Ford Ranger Plug-in Hybrid: Περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερη οικονομία, εύκολη απόκτηση και 6 χρόνια service

5 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΠΣΧΕΜ: Πρέπει να ξαναπιστέψουμε στη δύναμη του συλλογικού

27 Οκτωβρίου, 2025
Bροχή τα πρόστιμα για ταχογράφους!!!
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απαγορευτικό φορτηγών 28ης Οκτωβρίου

27 Οκτωβρίου, 2025
Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter

22 Οκτωβρίου, 2025
Next Post
Τα φορτηγά συντηρούν τους…άδειους αυτοκινητοδρόμους;

3-4 μήνες καθυστέρηση! Ατέλειωτες ...ουρές για τις ανανεώσεις των επαγγελματικών διπλωμάτων

" "

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start

1 εβδομάδα ago
Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

1 εβδομάδα ago
Ford Ranger Plug-in Hybrid: Περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερη οικονομία, εύκολη απόκτηση και 6 χρόνια service

Ford Ranger Plug-in Hybrid: Περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερη οικονομία, εύκολη απόκτηση και 6 χρόνια service

1 εβδομάδα ago

Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΠΣΧΕΜ: Πρέπει να ξαναπιστέψουμε στη δύναμη του συλλογικού

2 εβδομάδες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Η Volvo Trucks παρουσιάζει την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία κινητήρα με λειτουργία stop/start
  • Στην κυκλοφορία ο πρώτος αυτοκινητόδρομος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
  • Ford Ranger Plug-in Hybrid: Περισσότερη δύναμη, μεγαλύτερη οικονομία, εύκολη απόκτηση και 6 χρόνια service
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In