• ΕΜΕΙΣ
Κυριακή, 2 Νοεμβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κώστας Καραμανλής: Σχέδιο με 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας

24 Μαΐου, 2022
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κώστας Καραμανλής: Σχέδιο με 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο 5ο Autoforum. 

Όπως εξήγησε, το σχέδιο αυτό απαντάει στα προβλήματα του σήμερα, αλλά αντιμετωπίζει και τις ανάγκες του αύριο. Βάζει τα θεμέλια για μια Αττική πιο εύκολη, πιο προσβάσιμη, πιο ανθρώπινη. Και αναπτύσσεται σε 4+4 κινήσεις: 4 κινήσεις που έχουν ήδη γίνει, για άμεσα αποτελέσματα, και 4 κινήσεις για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αύριο, ώστε να μη γίνει η Αθήνα πόλη απροσπέλαστη.

Related posts

Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΠΣΧΕΜ: Πρέπει να ξαναπιστέψουμε στη δύναμη του συλλογικού

27 Οκτωβρίου, 2025
Bροχή τα πρόστιμα για ταχογράφους!!!

Απαγορευτικό φορτηγών 28ης Οκτωβρίου

27 Οκτωβρίου, 2025

Συγκεκριμένα, αυτές οι 4+4 κινήσεις, όπως τις παρουσίασε ο κ. Καραμανλής, είναι οι εξής:

4 κινήσεις με άμεσα αποτελέσματα:

  1. «Καθαρός Δακτύλιος».Ένα μέτρο δραστικό, που αποφασίστηκε όταν αυξήθηκε ξανά η κίνηση μετά την καραντίνα και το οποίο απέδωσε κάποια άμεσα αποτελέσματα. “Μειώσαμε τα οχήματα στο κέντρο της πόλης και κλείσαμε τα παραθυράκια για υπερβολικές και καταχρηστικές εξαιρέσεις. Το μόνιμο γαϊτανάκι του ελληνικού πολιτικού συστήματος: Να βγάζουμε σε όλο τον κόσμο άδειες για να κυκλοφορούν. Κι έτσι έχει ήδη δοθεί μια κυκλοφοριακή ανάσα στο κέντρο, αλλά έχει μειωθεί σημαντικά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση”, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
  1. Περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο.Η Αθήνα -όπως και η Θεσσαλονίκη- είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που ενίσχυσε τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας. “Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1.350”, επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
  1. Ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι:

  • Παραδώσαμε τρεις νέους σταθμούς μετρό στην επέκταση προς Πειραιά.
  • Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, έχουμε 39συρμούς από 32 το 2019.
  • Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1.
  • Ενισχύουμε σταθερά το Τραμ: το επαναφέραμε στο Σύνταγμα, παραδώσαμε 12 νέες στάσεις στο κέντρο του Πειραιά, έχουμε δρομολογήσει 25 επιπλέον, νέους, υπερσύγχρονους συρμούς στο δίκτυο.
  1. Σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα.Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, άνοιξε ο δρόμος ώστε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να προχωρήσει χωρίς εμπόδια και γραφειοκρατία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και πιο πράσινου αστικού περιβάλλοντος.

“Είναι αυτά αρκετά για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού; Σίγουρα όχι. Είναι όμως ανάσες. Βήματα, έστω και μικρά, αλλά έστω προς τη σωστή κατεύθυνση. Και το κυριότερο, δεν είναι αποσπασματικές κινήσεις αλλά τμήματα ενός καλά μελετημένου, ολοκληρωμένου σχεδίου”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

+4 κινήσεις για το αύριο της Αττικής:

  1. Έρχονται και νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία.“Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023”, δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
  1. Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική.
  • Γραμμή 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. Η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί.
  • Ταυτόχρονα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο.
  • Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. “Επιτέλους ενώνουμε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.
  • Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: “Προχωράμε με ταχύτατους ρυθμούς τις μελέτες ώστε να καταφέρουμε να δημοπρατήσουμε ως το τέλος της χρονιάς τους τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο”, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
  • Παράλληλα, μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής. Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα.
  • Αντίστοιχα, προχωράει ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.
  1. Μεγάλα οδικά έργα φτιάχνουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής.
  • Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του2023.
  • Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
  • Αντίστοιχα, προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια.
  • Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού.
  1. Σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα.Για να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε πρωτοβουλία -υιοθετώντας την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας- για τη σύστασή του Μητροπολιτικού Φορέα. Ώστε επιτέλους, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν όλα τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό.

Πού οφείλεται το κυκλοφοριακό 

Ο κ. Καραμανλής στάθηκε εξάλλου στα αίτια του κυκλοφοριακού και επιγραμματικά ανέφερε: Πρώτον ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου. Δεύτερον, αναφέρθηκε στην παντελή απουσία κατά τα προηγούμενα χρόνια, κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες της πρωτεύουσας. Και τρίτον, υπογράμμισε την απόλυτη πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν το κυκλοφοριακό.

Ανέφερε ενδεικτικά ότι:

-Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ανήκει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.

-Οι Κεντρικές Οδικές Αρτηρίες, όπως για παράδειγμα ο Κηφισός, ανήκει επίσης στην Περιφέρεια Αττικής. Τα τοπικά οδικά δίκτυα, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.

-Το πολεοδομικό και χωροταξικό ζήτημα της Αθήνας, ένα τεράστιο ζήτημα, ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

-Η διαχείριση και ο προγραμματισμός των φαναριών, στην Περιφέρεια.

-Ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, στους Δήμους και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Previous Post

Έκλεβαν καθίσματα, τιμόνια, προφυλακτήρες, κοντέρ, καθρέπτες, λεβιέ ταχυτήτων, φινιστρίνια!

Next Post

Νέο Ford Ranger Raptor: Οδοστρωτήρας παντός εδάφους (video)

Related Posts

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΠΣΧΕΜ: Πρέπει να ξαναπιστέψουμε στη δύναμη του συλλογικού

27 Οκτωβρίου, 2025
Bροχή τα πρόστιμα για ταχογράφους!!!
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απαγορευτικό φορτηγών 28ης Οκτωβρίου

27 Οκτωβρίου, 2025
Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Volkswagen: Νέα επένδυση στη Βρέζνια για την επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική γενιά του Crafter

22 Οκτωβρίου, 2025
Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

10 Οκτωβρίου, 2025
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

31 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

10 Οκτωβρίου, 2025
Next Post
To νέο Ford Ranger Raptor πατάει για πρώτη φορά στην Ελλάδα (+video)

Νέο Ford Ranger Raptor: Οδοστρωτήρας παντός εδάφους (video)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΠΣΧΕΜ: Πρέπει να ξαναπιστέψουμε στη δύναμη του συλλογικού

6 ημέρες ago
Η Mercedes-Benz Trucks παρέδωσε πρόσφατα το πρώτο από τα τρία νέα φορτηγά Mercedes-Benz Arocs

Η Mercedes-Benz Trucks παρέδωσε πρόσφατα το πρώτο από τα τρία νέα φορτηγά Mercedes-Benz Arocs

7 ημέρες ago
Στην τσιμπίδα της Τροχαίας 594 φορτηγά Επεσαν βαριά πρόστιμα!

Οδηγούσε φορτηγό παρότι του είχε αφαιρεθεί το δίπλωμα και ενεπλάκη σε τροχαίο

7 ημέρες ago
Πέντε αστέρια ξανά για τη Volvo Trucks στο Euro NCAP

Πέντε αστέρια ξανά για τη Volvo Trucks στο Euro NCAP

7 ημέρες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Παναγιώτης Τεγρέλλης, πρόεδρος ΠΣΧΕΜ: Πρέπει να ξαναπιστέψουμε στη δύναμη του συλλογικού
  • Η Mercedes-Benz Trucks παρέδωσε πρόσφατα το πρώτο από τα τρία νέα φορτηγά Mercedes-Benz Arocs
  • Οδηγούσε φορτηγό παρότι του είχε αφαιρεθεί το δίπλωμα και ενεπλάκη σε τροχαίο
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In