Η Scania αναπτύσσει ένα νέο φορτηγό απορριμμάτων μαζί με τη Renova, εταιρεία διαχείρισης αποβλήτων στη Δυτική Σουηδία. Το όχημα θα διαθέτει πλήρως ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης καθώς και ηλεκτροκίνητο συμπιεστή που θα φουλάρει με υδρογόνο, το οποίο μέσω των κυψελών καυσίμου μετατρέπει το συγκεκριμένο καύσιμο σε ηλεκτροκίνηση.
“Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να αποκτήσουμε περισσότερη εμπειρία από τις κυψέλες καυσίμου στις ήδη έν δυνάμει πελατειακές μας σχέσεις”, ανέφερε η Marita Nilsson, Διευθύντρια Ηλεκτροκίνησης στην Scania. “Οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν μια νέα και κυρίως μελλοντική τεχνολογία, με κοινό παρανομαστή την συνεχώς απαιτούμενη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις μεταφορές.”
Τα φορτηγά απορριμμάτων λειτουργούν συχνά σε κατοικημένες περιοχές στις πρώτες πρωινές ώρες. Με μειωμένες εκπομπές και εξίσου μειωμένο θόρυβο, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ιδιαίτερα ελκυστικά στις περιοχές αυτές. Η Renova και άλλες εταιρείες διαχείρισης αποβλήτων έχουν πραγματοποιήσει προηγουμένως δοκιμές με ηλεκτρικά φορτηγά απορριμμάτων, αλλά αυτή θα είναι η πρώτη με κυψέλες καυσίμου.
“Η ηλεκτροκίνηση που χρησιμοποιεί την τεχνολογία με κυψέλες καυσίμου και που τροφοδοτούνται με υδρογόνο είναι μια εξαιρετικά ελκυστική εναλλακτική λύση για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα όπως τα φορτηγά απορριμμάτων”, ανέφερε ο Hans Zackrisson, Διευθυντής Ανάπτυξης της Renova.
“Τα φορτηγά επωφελούνται από όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης διατηρώντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα των φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως είναι του πετρελαίου, δηλαδή, την ισχύ του κινητήρα και το ωφέλιμο φορτίο, όπου στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το ίδιο. “.
Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με τον Σουηδικό Οργανισμό Ενέργειας και το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Στοκχόλμης και το φορτηγό απορριμμάτων κυψελών καυσίμων αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2019 / αρχές του 2020.
Η Scania ανακοίνωσε προηγουμένως ότι αναπτύσσει τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε συνεργασία με τη νορβηγική εταιρεία χονδρικής πώλησης τροφίμων Asko, η οποία έχει ανοίξει τη δική της μονάδα παραγωγής υδρογόνου.