Kαι όμως, ο ηλεκτρικός παίρνει σάρκα και οστά και στα φορτηγά. Τα βαρέα φορτηγά. Και η Scania είναι ανάμεσα στους πρωτοπόρους, τις φίρμες, που η ηλεκτροκίνηση κερδίζει πόντους σε κάθε κατηγορία της αυτοκίνησης. Και σήμερα, η σουηδική φίρμα παρουσιάζει το νέο, ηλεκτρικό φορτηγό της, που με βάρος 64 τόνους, επιχειρεί να αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι βατή και στα βαρέα φορτηγά.
Συγκεκριμένα, η Scania και η Wibax , μια εταιρεία μεταφοράς χημικών, με αυτό το νέο φορτηγό που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια πραγματοποιούν στην Βόρεια Σουηδία τα πρώτα …εξηλεκτρισμένα δρομολόγια. Το ηλεκτρικό φορτηγό έχει συνολικό βάρος 64 τόνων, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου και του ρυμουλκούμενου, και θα κινείται στους δρόμους μεταξύ των πόλεων Piteå και Skellefteå στη βόρεια Σουηδία, σε απόσταση 80 χιλιομέτρων.
Τα πρώτα δρομολόγια…
Η απόδοση και η ικανότητα φόρτωσης του οχήματος καθίστανται δυνατά χάρη στην ανάπτυξη ενός σημαντικά ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να ανταπεξέλξει σε αυτό το δύσκολο, καθημερινό έργο. Ως τμήμα μιας μακροπρόθεσμης συνεργασίας, η Scania και η Wibax θα συνεργαστούν για να βελτιστοποιήσουν τη χρήση του νέου, ηλεκτρικού οχήματος με την πάροδο του χρόνου – συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης, της διάρκειας ζωής της μπαταρίας και του σχεδιασμού διαδρομής. Αυτό θα παράσχει πολύτιμες πληροφορίες για τη Wibax καθώς προετοιμάζεται να προσθέσει επιπλέον ηλεκτρικά οχήματα στο στόλο της στο μέλλον.

Για τη Wibax, το ηλεκτρικό φορτηγό Scania είναι ένας τρόπος για να αποδείξει πόσο εύκολο είναι να συμβάλλουν οι εταιρείες στην μείωση των κλιματικών επιπτώσεων από τις δραστηριότητές της χερσαίας μεταφοράς.
«Έχουμε κάνει ό,τι καλύτερο μπορούμε για να είμαστε βιώσιμοι από την ίδρυση της εταιρείας , το 1986, και καθώς έχουμε προσδιορίσει ότι οι μεταφορές έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην περιβαλλοντική επίπτωση, αυτό το ηλεκτρικό φορτηγό είναι ένα βήμα για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε τις δραστηριότητές μας έχοντας στο νού μας το κλίμα. Εχουμε υπολογίσει ότι το συγκεκριμένο φορτηγό αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 1.400 τόνους,», λέει ο Jonas Wiklund, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Wibax.

Η Scania και η Wibax συνεργάζονται στενά για το ηλεκτρικό μέλλον
«Αυτός είναι ο πρώτος πλήρως ηλεκτρικό τράκτορας με μικρό φορτίο 64 τόννων και η συγκεκριμένη φίρμας είναι η πρώτη επιχείρηση που κάνει για εμάς αυτό το πείραμα.. Βήμα προς βήμα, αποδεικνύουμε ότι οι ηλεκτρικές λύσεις παίρνουν σάρκα και οστά πολύ γρήγορα», λέει ο Fredrik Allard, Επικεφαλής E-mobility, Scania.

Σήμερα, η ηλεκτροκίνηση στα φορτηγά δείχνει να είναι πιο κοντά, ιδίως για τα φορτηγά, που έχουν δείξει ότι δεν είναι εύκολο να υποστηρίξουν μεγάλες διαδρομές εξαιτίας της μικρής αυτονομίας. Όμως, όπως αναφέρει η σουηδική φίρμα, γίνονται σημαντικά βήματα, αλλά χρειάζεται μεγαλύτερη ταχύτητα για να φθάσουμε στον τελικό στόλο.
«Είναι ζωτικής σημασίας για εμάς να είμαστε στην πρώτη γραμμή σε θέματα βιωσιμότητας. Δεν πρέπει να είναι απλώς κάτι που διαβάζετε σε ένα κομμάτι χαρτί. Θα έπρεπε να σημαίνει κάτι πραγματικά. Τα ελαφρύτερα ηλεκτροκίνητα φορτηγά είναι διαθέσιμα στην αγορά εδώ και λίγο καιρό, αλλά για εμάς έχει μεγάλη σημασία να βάλουμε στην πρίζα και φορτηγά με φορτία μικτού βάρους 64 τόνων μας. Αυτά τα ζητήματα ήταν στο τραπέζι για πολύ καιρό, αλλά τώρα βλέπουμε ότι η ζήτηση για βιώσιμες λύσεις από την αγορά αυξάνεται. Αυτό αρχίζει να συμβαίνει πραγματικά», λέει ο Wiklund.