Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε από τη Nissan για το 100% ηλεκτροκίνητο Nissan LEAF θα χρησιμοποιηθεί σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα ηλεκτροκίνητων λεωφορείων που ξεκινά τον επόμενο μήνα στην Ιαπωνία, με στόχο να διαδοθεί η δημόσια μετακίνηση μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά και για να γίνει πιο προσιτή.
Με την καθοδήγηση του Πανεπιστημίου του Kumamoto, η πρωτοβουλία αυτή συγκεντρώνει ταλέντα και τεχνογνωσία από την αυτοκινητοβιομηχανία, την κυβέρνηση και τον ακαδημαϊκό κόσμο. Είναι μέρος της συνεχούς συμμετοχής του πανεπιστημίου στο σχέδιο του Ιαπωνικού Υπουργείου Περιβάλλοντος για την μείωση ή την εξάλειψη του CO2 και άλλων εκπομπών από μεγαλύτερα οχήματα, όπως τα λεωφορεία και τα φορτηγά.
Οι δοκιμές σε πραγματικές καταστάσεις, προγραμματίζονται για να ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο στην πόλη Kumamoto, στη δυτική Ιαπωνία.
Ένα σημαντικό εμπόδιο στη δημιουργία μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων ήταν το υψηλό κόστος ανάπτυξης και των εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και των ηλεκτρικών κινητήρων. Εντούτοις, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που έχει ήδη σχεδιαστεί και τελειοποιηθεί από τη Nissan, το κόστος της κατασκευής των ηλεκτρικών λεωφορείων μπορεί να μειωθεί σημαντικά. Το λεωφορείο που ονομάζεται “Yoka ECO Bus”, θα διαθέτει τρεις μπαταρίες, τρεις ηλεκτροκινητήρες και έναν αναστροφέα (inverter) από το Nissan LEAF, το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως.
Η Nissan αναπτύσσει επίσης ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων για το λεωφορείο και προσφέρει τεχνική υποστήριξη. Η Nissan ελπίζει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου του προγράμματος, που δεν είναι άλλος από τη δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων, στην υπηρεσία των δημόσιων συγκοινωνιών της Ιαπωνίας.
“Ελπίζουμε να βελτιώσουμε το περιβάλλον της Ιαπωνίας με την τυποποίηση της κατασκευής λεωφορείων EV και με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας των αυτοκινητοβιομηχανιών”, δήλωσε ο Toshiro Matsuda, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Kumamoto και επικεφαλής του έργου. “Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε τα λεωφορεία EV που είναι ισορροπημένα από άποψη φιλικότητας προς το περιβάλλον και χαμηλού κόστους ανάπτυξης”.