Τα πιο κρίσιμα σημεία για την ανάπτυξη στις μεταφορές είναι, βάσει του αναπτυξιακού σχεδίου της κυβέρνησης:
1. Ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμός του βασικού οδικού και σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π) και η ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
2. Σύνδεση βασικών οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων με διεθνείς λιμένες, εμπορευματικά κέντρα και βιομηχανικές περιοχές της χώρας.
3. Ανάπτυξη –κατά προτεραιότητα– των λιμένων Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης. Εκτιμάται ότι θα προσελκύσουν σημαντικές επενδύσεις από διεθνείς παίκτες.
4. Περαιτέρω ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών και αύξηση του ποσοστού συμμετοχής τους στο σύνολο του τομέα μεταφορών, μέσω των έργων που σχεδιάζονται, και ειδικότερα: υλοποίηση επενδύσεων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, επέκταση σύμβασης του “Ελ. Βενιζέλος”, κατασκευή, παραχώρηση και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης. Σχεδιάζεται, παράλληλα, και αξιοποίηση του συνόλου των αεροδρομίων της χώρας.
5. Ανάπτυξη θαλάσσιων ενδομεταφορών και ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Σε αυτό εντάσσεται και η ανάπτυξη των μεταφορών με υδροπλάνα και η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων. Για τούτο έρχεται και νομοθετική ρύθμιση, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων.
6. Αναδιάρθρωση αστικών συγκοινωνιών: Επέκταση του Μετρό της Αθήνας και ολοκλήρωσή του στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και τη δημιουργία ενιαίου συστήματος μεταφορών, με βασικό κορμό τα μέσα σταθερής τροχιάς και τις συνδυασμένες μεταφορές.
7. Δημιουργία Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα. Το έργο, προγραμματίζεται, εκτός από τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, να εξυπηρετεί και τις Διεθνείς Επιβατικές Μεταφορές.