Και όμως. Πρόσφατα η OΦΑΕ ανακίνησε ένα θέμα που αγγίζει και αφορά όλους τους αυτοκινητιστές, μεταφορείς. Η επιδότηση, οικονομική ενίσχυση των μεταφορέων για την αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών είναι επιτακτική ανάγκη. Κάτι που πρέπει να κατανοήσουν οι κυβερνώντες, και να δώσουν λύση σε χιλιάδες αυτοκινητιστές που βλέπουν τα φορτηγά τους να …κλατάρουν επάνω στο έργο.
Ο πιο γηρασμένος στόλος φορτηγών ανήκει στην Ελλάδα.
Ειδικά ο μέσος όρος ηλικίας φορτηγών και λεωφορείων είναι πλέον 18 χρόνια στην Ελλάδα, καθώς εισάγονται και πολλά μεταχειρισμένα.
Επίσης, ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων, συνολικά, που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι 10,5 χρόνια, έναντι 8,2 στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, το θέμα της οικονομικής ενίσχυσης, επιδότησης των επαγγελματιών οδηγών έχει απασχολήσει την σημερινή κυβέρνηση.
Πρόσφατα, ο ΣΕΑΑ Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ζήτησε από την πολιτεία κίνητρα για την απόσυρση οχημάτων (φορτηγών και λεωφορείων) μεγάλης ηλικίας και την αντικατάσταση τους με νέα.
Όλα αυτά μετά την παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας του ΕΜΠ (τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής), η οποία εξέτασε την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων από ελαφρά και βαρέα φορτηγά και λεωφορεία.
Τα παλαιότερα βαρέα οχήματα και λεωφορεία (16-20 ετών) είναι 4,6 φορές πιο επικίνδυνα από τα νεότερα (0-5 ετών).
-Τα παλαιότερα λεωφορεία αποβαίνουν 2 φορές περισσότερο μοιραία από τα παλαιά βαρέα φορτηγά, 6 φορές περισσότερο από τα ελαφρά φορτηγά και 4 φορές περισσότερο από τα νεότερα λεωφορεία.