1η Οκτωβρίου 1896. Αυτή η ημερομηνία απέκτησε αργότερα μεγάλη ιστορική σημασία. Εκείνη την ημέρα, κατεγράφησαν στα αρχεία παραγωγής της Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) στο Cannstatt κοντά στη Στουτγάρδη, τα εξής: «Μηχανοποιημένο όχημα αγαθών, διαταγή αριθ. 81, όχημα αριθ. 42, δικύλινδρη μηχανή 4HP, βάρος του πλήρους οχήματος: 1.200 χιλιόγραμμα, για τη μεταφορά ενός φορτίου 1.500 χιλιογράμμων, τιμολογείται στην Βρετανική Motor Syndicate Ltd στο Λονδίνο».
Δέκα έτη μετά από την εφεύρεση του πρώτου αυτοκινήτου, ο Gottlieb Daimler είχε παράξει το πρώτο φορτηγό, στον κόσμο.
Το πρώτο μηχανοκίνητο φορτηγό, εντούτοις, δεν προκάλεσε έντονες απαιτήσεις, ευθύς εξαρχής. Κανένα πρόβλημα όμως για τον Gottlieb Daimler: Αυτός είχε εφεύρει το αυτοκίνητο, δέκα έτη νωρίτερα, κατασκεύασε την πρώτη μοτοσικλέτα, παγκοσμίως, παρήγαγε μηχανές θαλάσης και μηχανοκίνητες draisiennes, εξόπλισε αντλίες πυρόσβεσης με μηχανές. Ήταν επομένως λογική συνέπεια να χρησιμοποιήσει επίσης τη δύναμη των μηχανών στη μεταφορά των φορτίων.
Το πρώτο φορτηγό του Daimler: Ένωση μηχανής και κάρρου.
Το πρώτο, στον κόσμο, φορτηγό, έμοιαζε με ιππήλατο κάρρο χωρίς δοκούς σύνδεσης. Ο οδηγός καθόταν εξωτερικά, μπροστά από τον εμπρόσθιο άξονα, επάνω σε ένα κάθισμα αμαξά. Ως εκ τούτου το φορτηγό ήταν μια μονάδα με περιγραφή «άμαξα υπεράνω μηχανής».
Η μηχανή τοποθετήθηκε στο οπίσθιο τμήμα, μια δικύλινδρη μηχανή Daimler «Phoenix» που ανέπτυσσε 4 HP στα 1,1 λίτρα. Η ισχύς της μηχανής διεβίβαζετο στον οπίσθιο άξονα μέσω ενός συστήματος ιμάντων, ένα σχέδιο που μοιάζει με αυτό των πλανητικών αξόνων μείωσης πλημνών που εισήχθη δεκαετίες αργότερα.