Ο Γιώργος Λιαδής είναι ένας από τους νέους μεταφορείς, που συνεχίζει, ως δεύτερη γενιά, να κρατήσει την επιχείρηση του πατέρα του ανταγωνιστική. Είναι ένας ακόμη μεταφορέας που γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτή τη στιγμή, η χερσαία μεταφορά στην χώρα μας έχει έναν βασικό εχθρό. Το ίδιο το κράτος, που βάζει συνεχώς τρικλοποδιές στην ανάπτυξη του επαγγέλματος τους, κλάδος που στηρίζει τις τελευταίες δεκαετίες την Ελληνική Οικονομία.
Η αβεβαιότητα της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, τα δυσβάσταχτα και παράλογα διόδια των Εθνικών Οδών, αλλά και ακόμη περισσότερο η παράνομη απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο είναι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δεκάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Θήβας.
Πρόσφατα, το ΣτΕ ανέβαλε για 8η φορά την εκδίκαση της Αίτησης που αφορά την απαγόρευση διέλευσης όλων των φορτηγών, άνω των 3,5 τόνων. Αυτό όπως είναι φυσικό έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση όλους τους μεταφορείς, εξοντώνοντας τον οικονομικό τους προϋπολογισμό.
Τι συμβαίνει σήμερα κ. Λιαδή με το παράπλευρο οδικό δίκτυο που πλέον και με την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών έχει φέρει σε δυσμενή θέση τις μεταφορικές επιχειρήσεις στην περιοχή σας;
Το θέμα αυτό είναι το πιο παράλογο μέτρο που έχει πάρει η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια για τους μεταφορείς. Είναι, να σημειώσουμε πρωτίστως, ένα αντισυνταγματικό μέτρο, μια απαγόρευση που έχει επιβαρύνει ή καλύτερα εξοντώσει με πρόσθετο κόστος τον ήδη επιβαρυμένο κλάδο των μεταφορών, ενώ ταυτόχρονα το μόνο που γίνεται είναι να επιβραβεύσει τα συμφέροντα των ιδιωτών, που εκμεταλλεύονται τα διόδια”.
Πόσο έχει ανεβάσει το κόστος σας η παράλογη χρήση των διοδίων, αφού δεν μπορείτε να κινείστε στο παράπλευρο δίκτυο;
«Οι μεταφορείς δεν αντέχουν άλλο. Παίζουμε το κλέφτες και αστυνόμοι με την Τροχαία, με ένα πρόστιμο που όταν δεν έχουμε αποδεικτικά μας γράφουν. Είναι δυσβάσταχτο κόστος, και ακόμη περιμένουμε μια δικαίωση από το ΣτΕ.Σήμερα, αυτό μας έχει αναγκάσει να μπαίνουμε στα διόδια, αυξάνοντας το επιπλέον κόστος σε πολλές μεταφορικές επιχειρήσεις από 2.000 έως και 4.000 ευρώ, λόγω των διοδίων που πλέον δεν μπορούμε να αποφύγουμε!»
Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι τα αλλοδαπά φορτηγά που πλέον δεν μπορούν να ανταγωνιστούν οι εγχώριες επιχειρήσεις. Ποια είναι η άποψη σας;
Όντως, τα αλλοδαπά φορτηγά κάνουν πάρτυ στην χώρα μας. Δεν τα ελέγχουν οι αρχές όπως σε ένα μπλόκο, παρά μόνο τα δικά μας. Να σημειώσω ότι τα αλλοδαπά φορτηγά έχουν φέρει σε μη ανταγωνιστικό πεδίο τα κόμιστρα, που πλέον είναι κάτω του κόστους. Επίσης, ένα άλλο θέμα είναι η λαθρεμπορία καυσίμων, που όπως καταλαβαίνετε δεν μπορώ εγώ ως μεταφορέας να ανταγωνιστώ έναν που «κλέβει» το κράτος και κερδίζει από την παράνομη δραστηριότητα, χιλιάδες ευρώ. Δυστυχώς, έχουμε μεταφορείς επαγγελματίες και μεταφορείς που από την συνολικά παράνομη δραστηριότητα τους, έχουν φέρει σε απόγνωση τους καθαρόαιμους μεταφορείς που παλεύουν καθημερινά με όλα αυτά τα συσσωρευμένα προβλήματα και όπως είναι φυσικό αποτελούν τροχοπέδη για την δουλειά μας.
Τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει η εικόνα στον κλάδο των μεταφορέων;
Το πιο σημαντικό να δοθούν κίνητρα από το κράτος, να ανανεώσουμε τα φορτηγά μας, που πλέον η χώρα μας έχει τον πιο απαρχαιωμένο στόλο με τα πιο επικίνδυνα φορτηγά, συν τα αλλοδαπά που ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τον μέσο όρο ηλικίας. Επίσης, πρέπει να δοθεί λύση με τα χρέη μας, να γίνουν βατοί διακανονισμοί που θα δώσουν ανάσα στις μεταφορικές επιχειρήσεις, καθώς και να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους μεταφορείς που λόγω των χρεών στα ασφαλιστικά ταμεία δεν μπορούν να βγούν στην σύνταξη.