Είναι όντως οι μεταφορές υπεύθυνες για τις αύξηση των προϊόντων;
Η απάντηση είναι απλή: Φυσικά και όχι. Ακόμη και αν τα κόμιστρα είχαν αυξηθεί, κατά το ελάχιστο, οι εταιρείες ( όπως οι γαλακτοβιομηχανίες που χρησιμοποιεί δικά της φορτηγά συνήθως και σπάνια Δ.Χ. φορτηγά) έχουν την ευελιξία να αποσβέσουν την οποιαδήποτε χασούρα.
Άλλωστε σε μια μεταφορά των 5, 10, 50 – 100 χιλιάδων ευρώ, το μεταφορικό κόστος είναι προκαθορισμένο, μιας και οι περισσότερες μεταφορικές έχουν συνεργασίες πολλών ετών με σταθερό πελατολόγιο – όπως συμβαίνει σε όλο το εμπόριο γενικώς, αυτής της φύσης.
Άλλωστε είναι αφελές μια εταιρεία να προσαρμόζει τις τιμές των προϊόντων της σε κάθε μεταφορική δραστηριότητα, σε κάθε νέα τιμολόγηση. Ακόμη και αν συνέβαινε αυτό, ο επαγγελματίας μεταφορέας γνωρίζει πολύ καλά, ότι, οποιαδήποτε συνεργασία με ασταθές τιμολογιακό περιβάλλον εκτίθεται σε κίνδυνο απώλειας μιας μόνιμης συνεργασίας με την εταιρεία που της διακινεί τα προϊόντα. Είναι αφελές, όταν το μεγαλύτερο πλήθος των συνεργασιών μετρούν μήνες, χρόνια, συνεργασίες που βασίζονται σε σταθερές επαγγελματικές σχέσεις, ακόμη και την περίοδο των μεγάλων κρίσεων ( 2011, 2012, 2013…).
Μην αγνοούμε, ότι στόχος των μεταφορικών επιχειρήσεων είναι να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους σε λογικά περιθώρια, χωρίς να οδηγηθούν στην υποκοστολόγηση ή την υπερκοστολόγηση. Κάτι τέτοιο θα είχε συνέπειες ως προς την βιωσιμότητά τους.
Αντιθέτως, οι αυτοκινητιστές Δ.Χ.Φ. έχουν απορροφήσει πλήθος ανατιμήσεων χωρίς να μετακυλίουν το επιπλέον κόστος στα κόμιστρα τους. Και αυτό συμβαίνει όχι μήνες, ούτε σήμερα, αλλά χρόνια.
Τι έχουν απορροφήσει; Το υψηλότερο φορολογικό κόστος, το κόστος καυσίμων, το μεγάλο κόστος στα διόδια, τα ασφάλιστρα του ΟΑΕΕ που έχει στραγγαλίσει τις μικρές μεταφορικές επιχειρήσεις, και όλα αυτά έχοντας ως »κόντρα» τον αθέμιτο ανταγωνισμό των αλλοδαπών φορτηγών, τον αθέμιτο ανταγωνισμό με τις εταιρείες των «μαύρων» καυσίμων, το κράτος που κυνηγάει τους ταχογράφους, λες και στην χώρα μας τα φορτηγά ευθύνονται για το μεγάλο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων ( τα φορτηγά συμμετέχουν στο 5% των τροχαίων, σε αντίθεση με τα ΙΧ που έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στο θλιβερό αυτό ποσοστό).