Ο κορονοϊός χτύπησε την πόρτα της Ευρώπης και το πρώτο πλήγμα ήρθε με την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία να δοκιμάζεται. Να σημειωθεί, ότι, η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν πανίσχυρο κλάδο, που καλύπτει το 10,4% του παγκόσμιου ΑΕΠ και το 10% της παγκόσμιας απασχόλησης.
Η Κίνα αποτελεί τη σημαντικότερη κινητήριο δύναμη για τον παγκόσμιο τουρισμό, κατέχοντας τα σκήπτρα σε αριθμό τουριστών και τουριστικών δαπανών.
Toν Μάρτιο και Απρίλιο του 2019, σχεδόν το ένα-τέταρτο των Κινέζων που ταξίδεψαν αεροπορικώς είχαν ως προορισμό την Ευρώπη.
Σήμερα ο ευρωπαϊκός κλάδος των μεταφορών (ΕΕ) απασχολεί περίπου 10 εκατομμύρια άτομα, δηλαδή περίπου το 4,50% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ περίπου με το ίδιο ποσοστό, 4,50%, συμμετέχει στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.
Η κάθετη πτώση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα, φέρνει πλήγμα, όχι μόνο στον τουρισμό αλλά και στις μεταφορικές δραστηριότητες.
Στην χώρα μας οι πρώτες ακυρώσεις μαζικών αφίξεων γκρουπ από την Κίνα είναι γεγονός. Ο τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις μεταφορικές δραστηριότητες των εκατοντάδων επιχειρήσεων που βλέπουν κάθε χρόνο – από τον Μάρτιο έως και τον Οκτώβριο – να αυξάνεται ο όγκος του μεταφορικού τους όγκου, χάρη στην τουριστική κίνηση στην νησιωτική Ελλάδα.
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, ο ευρύτερος κλάδος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Μεταφορών έχει καταστεί σταδιακά σε έναν από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας συνεισφέροντας στη διαμόρφωση του εγχώριου ΑΕΠ κατά 10,85% (περίπου 20 δισ. ευρώ).
Η πρώτη εκτίμηση είναι , ότι, το πάγωμα των αφίξεων τουριστών από τον Κίνα θα επιφέρει πτώση και στο μεταφορικό έργο, κυρίως, των μεταφορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην νησιωτική Ελλάδα.