• ΕΜΕΙΣ
Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΦΟΡΤΗΓΟ & ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συμφωνείται με την μελέτη του ΠΣΧΕΜ, ότι, τα φορτηγά πρέπει να χρησιμοποιούν και μέρος του παλαιού οδικού δικτύου;

15 Απριλίου, 2021
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΘΕΜΑΤΑ
Όλες οι νέες τιμές στα διόδια για ΙΧ, Φορτηγά, λεωφορεία!
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ένα πλήθος παράπλευρων δρόμων του παλιού εθνικού δικτύου της χώρας θα πρέπει να επανενταχθεί στην κυκλοφορία των φορτηγών, που σήμερα απαγορεύεται και μάλιστα με βαριά πρόστιμα .

Ο λόγος; Στην πραγματικότητα ενώ δεν υπάρχει καμία επικινδυνότητα στη χρήση τους, «στραγγαλίζουν» τον κλάδο των Μεταφορών υποχρεώνοντας τον σε κοστοβόρες και μακρόχρονες «βόλτες» που δεν έχουν νόημα .

Related posts

Παράταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

Παράταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

1 Σεπτεμβρίου, 2025
Δραματική η κατάσταση με τους λαθρομετανάστες – “ποντικούς” στα φορτηγά!

Δραματική η κατάσταση με τους λαθρομετανάστες – “ποντικούς” στα φορτηγά!

3 Ιουνίου, 2025

Παρά το γεγονός ότι η χώρα διαθέτει σήμερα 2.100 χιλιόμετρα σύγχρονων εθνικών δρόμων, η μή χρήση αναγκαίων οδικών αξόνων του παλιού εθνικού δικτύου υποβαθμίζει δραματικά το μεταφορικό έργο .

Τούτο προκύπτει από μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε σχεδόν σε όλη την Ελλάδα (πλην των παράπλευρων της Εγνατίας Οδού), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) και παρέδωσε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών .

Η μελέτη καταγράφει, αδικαιολόγητες δυσχέρειες στην πρόσβαση σε μεγάλα λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα), σε Βιομηχανικές Περιοχές κ.α .

Η Τεχνική Μελέτη διαπιστώνει επίσης ότι ο νόμος του 2017 που απέκλεισε τις Μεταφορές από το σύνολο του παλαιού οδικού δικτύου, έγινε πρόχειρα και προσχηματικά: Δήθεν Οδική Ασφάλεια, δήθεν επιβάρυνση του περιβάλλοντος και… φθορά των οδοστρωμάτων (!) . μάλιστα ακόμα να τοποθετηθούν πινακίδες που να ενημερώνουν αν είναι ή όχι νόμιμη η διέλευση ενός φορτηγού .

Ο κλάδος των Μεταφορών έχει καταγγείλει ότι ο εν λόγω νόμος ήταν απλά μια επινόηση ώστε να πληρώνουν οι Μεταφορές  τις εταιρείες των διοδίων και όχι το κράτος (που με βάση τις συμβάσεις που έχει υπογράψει υποχρεώνεται να καταβάλλει διαφορές όταν η κίνηση πέσει κάτω από ένα όριο) .

ΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ

Η εν λόγω μελέτη έχει καταλήγει στο ποιοι δρόμοι πρέπει άμεσα να εξαιρεθούν από την απαγόρευση διέλευσης οχημάτων . Για κάθε δρόμο δε έχει τεκμηριωμένη θέση. Εξηγεί πως δεν υπάρχουν λόγοι ασφαλέιας, πως απελευθερώνεται η μεταφορά αγαθών, πως τερματίζεται η αδικαιολόγητη οικονομική και χρονική επιβάρυνση .

Μάλιστα οι εν λόγω δρόμοι, έχουν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις με μικρές παρεμβάσεις βελτιώνονται κατά πολύ. Επισημαίνεται δε ότι η μη χρήση τους επέφερε «ανυπέρβλητα προβλήματα» στον κλάδο.

Υπάρχουν και δεκάδες παραδείγματα, ενδεικτικά όπως: 

– Η εθνική οδός Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα υποχρεώνει να διανύσει ο μεταφορέας 155 χιλιόμετρα αντί 82.

– Η εθνική οδός Λειβαδιά – λαμία, 150 χιλιόμετρα αντί 95.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ

Ένα ακόμη πρόβλημα που εντοπίζει η μελέτη είναι η πλήρης ασυδοδία στις μετακινήσεις των αλλοδαπών φορτηγών που χρησιμοιούν και τα παλιό οδικό δίκτυο ελεύθερα, δεν φορολογούνται στην Ελλάδα, ούτε και πληρώνουν ασφάλιστρα. Αυτό οδηγέι σε αθέμιτο ανταγωνισμό δεδομένου ότι τα αλλοδαπά οχήματα κατεβάζουν υπερβολικά τις τιμές.

Εδώ προτείνεται η πλήρης έλεγχός τους και η είσπραξη κάθε υποχρέωσης τους κατά την είσοδό τους στη χώρα.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ

Η Τεχνική Έκθεση, καταθέτει και προτάσεις για τον εξορθολογισμό της κατάστασης όπως εκπτωτικά πακέτα στα διόδια (σε αντίθεα με τα ΙΧ δεν υπάρχουν καθόλου), κίνητρα για διέλευση από το νέο εθνικό δίκτυο, ηλεκτρονική παρακολούθση της πορέιας κάθε αλλοδαπού οχήματος (όπως στην Αυστρία) κ.α. 

ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ

Ακόμη η μελέτη καταγράφει κάτι σοβαρό: Μόνο ένα 2% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται σε φορτηγό και μάλιστα αυτά γίνονται στους μεγάλους εθνικούε δρόμους όχι στο παράπλευρο δίκτυο (προφανώς λόγω της ταχύτητας). Το ποστοστό αυτό είναι ίσο με το ευρωπαϊκό.

Previous Post

Συχνότερα τα ατυχήματα με φορτηγά. Μήπως, δεν φταίει μόνο ο δρόμος;

Next Post

«Όργιο παράνομων μεταφορών παντού, οι Αρχές να αναλάβουν την ευθύνη τους!»

Related Posts

Παράταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παράταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

1 Σεπτεμβρίου, 2025
Δραματική η κατάσταση με τους λαθρομετανάστες – “ποντικούς” στα φορτηγά!
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δραματική η κατάσταση με τους λαθρομετανάστες – “ποντικούς” στα φορτηγά!

3 Ιουνίου, 2025
Θηρίο ο νέος κινητήρας του Volvo FH16 με 780 ίππους!
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εμφράγματα και ανακοπές μαστίζουν τους επαγγελματίες οδηγούς

7 Μαρτίου, 2024
Ανέκδοτο! Νταλίκα στην Καλαμπάκα εγκλωβίστηκε σε χωραφόδρομο λόγω… GPS
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανέκδοτο! Νταλίκα στην Καλαμπάκα εγκλωβίστηκε σε χωραφόδρομο λόγω… GPS

10 Φεβρουαρίου, 2024
Πρόστιμα και επιτόπια πληρωμή και για τα αλλοδαπά φορτηγά
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Βροχή τα πρόστιμα για ταχογράφους – 72 πρόστιμα σε πέντε ημέρες!

8 Φεβρουαρίου, 2024
Mεταφορική Πάτρας: Ειδικές τιμές σε φοιτητές με έκπτωση 50% σε συνδυαστικές μετακομίσεις εκτός Πατρών για όλη την Ελλάδα
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Mεταφορική Πάτρας: Ειδικές τιμές σε φοιτητές με έκπτωση 50% σε συνδυαστικές μετακομίσεις εκτός Πατρών για όλη την Ελλάδα

19 Δεκεμβρίου, 2023
Next Post
«Όργιο παράνομων μεταφορών παντού, οι Αρχές να αναλάβουν την ευθύνη τους!»

«Όργιο παράνομων μεταφορών παντού, οι Αρχές να αναλάβουν την ευθύνη τους!»

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

3 ημέρες ago
Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

3 ημέρες ago
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

3 ημέρες ago
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

3 ημέρες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
  • Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν
  • H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In