Ένας μεταφορέας από τη Μυτιλήνη εστιάζει στο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, που λόγω της ελλιπούς και προβληματικής συχνότητας τους, δημιουργεί δυσλειτουργία στο μεταφορικό τους έργο. Ο Γιώργος Κουλουδής είναι ένας έμπειρος μεταφορέας με αρκετά χρόνια στην πλάτη, που βλέπει σε καθημερινή συχνότητα τα έντονα και δυσχερή, σχεδόν απροσπέλαστα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς των νησιών – με βασικό και φλέγον θέμα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Ασχολείται με τις μεταφορές ζωοτροφών, δεύτερη γενιά μεταφορέων που κατάφερε από ένα φορτηγό, τις καλές εποχές, να αυξήσουν τις …καρότσες και το μεταφορικό έργο. Σήμερα, όμως, τα άλυτα και πολλά προβλήματα τον βάζουν να λύνει και πάλι δύσκολες αριθμητικές εξισώσεις.
Όπως ανέφερε: « Το έργο μας είναι μεγάλο, καταφέρνουμε να μεταφέρουμε 8 με 10 χιλιάδες τόνους ζωοτροφών. Όπως και πολλοί άλλοι μεταφορείς, που έχουν υγιείς επιχειρήσεις. Όμως το σοβαρότερο πρόβλημα είναι το μεγάλο κόστος των κομίστρων στα πλοία, αλλά και τα δρομολόγια που δεν μπορούν να μας εξυπηρετήσουν ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα.»
Η λύση τόνισε είναι στα χέρια λίγων που όμως δεν μας ακούνε, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. «Πολλές φορές χρησιμοποιούμε τα μικρά καράβια τα ρο – ρο, με μισθωμένα ακτοπλοϊκά. Εχουμε κάνει πολλές ενέργειες ώστε να δώσουμε λύση. Είμαι ένας μεταφορέας μαζί με άλλους στη Μυτιλήνη, που μας αναφέρουν ότι δεν μπορούν να βάλουν περισσότερα καράβια ώστε να αποσυμφορηθεί το πρόβλημα. Έτσι, εξυπηρετούμαστε με τα τα υπάρχοντα καράβια, που είναι μεσοβέζικες λύσεις».
Όπως τονίζει πολλές φορές το μεταφορικό κόστος είναι πιο ακριβό από το προϊόν, όπως τις ζωοτροφές. Και αυτό μας αναγκάζει να βγάζουμε κομπιουτεράκια, ενώ σε μερικές περιπτώσεις φθάνουμε στο σημείο να μην λέμε στον πελάτη μας το κόστος μεταφοράς!
“Όπως γνωρίζετε έχουμε σοβαρό θέμα με τα ωράρια, τις καθυστερήσεις στις φορτοεκφορτώσεις, που μας βγάζουν στη…σέντρα! Η Τροχαία δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και δεν διαβάζει τον ταχογράφο, όπως πρέπει. Κόβουν 1.500αρια πρόστιμα για παραβίαση ωραρίου, χωρίς δικαιολογία!” Πρέπει η πολιτεία να δώσει λύση αν θέλουν να παραμείνει ζωντανή η οικονομία των νησιών, που εξαρτάται από τις μεταφορές.”