Αλλάζουν αρκετά και πολλά στο νέο ΚΟΚ, που έρχεται τον Σεπτέμβριο. Το πρώτο, ότι, τα όρια μέσα στις κατοικοιμένες περιοχές θα …πέσουν από τα 50, στα 30χλμ/ώρα και έξω από τα σχολεία στα 20χλμ/ώρα!
Επίσης, γίνονται ψηφιακά τα πρόστιμα. Κοινώς, περνάνε μόνο ηλεκτρονικά και τέλος το σβήσιμο των κλήσεων.
Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Στο πλαίσιο αυτό, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι στο όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο,
δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα της Βουλής.
Σκοπός του σχεδίου που ετοιμάζεται δεν είναι να θεσμοθετηθούν υψηλά χρηματικά πρόστιμα προκειμένου οι οδηγοί να φοβούνται μην παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία που υπάρχει στην άσφαλτο και στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές.
Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα:
- Υπερβολική ταχύτητα
- Μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες
- Μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό
- Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών
- Χρήση κινητού τηλεφώνου