Xαοτική είναι, πλέον, η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα στην προβλήτα της Cosco εξαιτίας των κενών εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αρνούνται να παραλάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Όπως περιγράφει στο ΦΟΡΤΗΓΟ&ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, Παναγιώτης Τεγγρέλης, η κατάσταση είναι τραγική και οι εικόνες συνωστισμού εξαιτίας των κενών εμπορευματοκιβωτίων έχουν δημιουργήσει μεγάλη δυσλειτουργία στους εκατοντάδες αυτοκινητιστές που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
“Το τελευταίο διάστημα το πρόβλημα με τα κενά εμπορευματοκιβώτια έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο εξαιτίας της άρνησης των ναυτιλιακών να τα παραλαμβάνουν. Στην πράξη, τα κενά εμπορευματοκιβώτια, που δεν παραλαμβάνουν οι ναυτιλιακές, τα “φορτώνονται” οι μεταφορείς και ειδικότερα οι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές, δημιουργώντας μεγάλη δυλειτουργία στο έργο τους και σε όσους δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και την PCT.” τόνισε ο κ. Τεγγρέλης.
Όπως τόνισε το www.fortigometafores.gr
η μοναδική λύση είναι να τα μεταφέρουν με δικό τους κόστος στα κοντινότερα ντεπό.
“Είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο να βλέπουμε μεμονωμένους αυτοκινητιστές, οι οποίοι έχουν τοποθετημένα τα κοντέινερ επάνω στα φορτηγά τους. Η μοναδική λύση είναι να μεταφέρουν τα κενά εμπορευματοκιβώτια σε κοντινά ντεπό, γύρω από το λιμάνι, με επιπλέον μεταφορικό κόστος αλλά και απώλεια χρόνου από την εργασία τους.”
Δυστυχώς, σε όλο αυτό το πρόβλημα, όπως τόνισε ο κ. Παναγιώτης Τεγγρέλης, όλοι οι εμπλεκόμενοι ρίχνουν το βάρος της επίλυσης στις μεταφορικές επιχειρήσεις χωρίς να είναι η αρμοδιότητα τους.
Πρέπει να βρεθεί λύση
“Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε, μέσω εξώδικων διαδικασιών, να βρούμε λύση, ώστε να μας απαντήσουν οι ναυτιλιακές, τον λόγο που δεν παραλαμβάνουν τα κενά εμπορευματοκιβώτια στα πλοία τους. Η απάντηση που λάβαμε είναι ότι, δεν έρχονται πλοία. Όμως, εμάς αυτό δεν μας καλύπτει. Πιστεύω, ότι, δεν παραλαμβάνουν κενά εμπορευματοκιβώτια, λόγω του ότι, πλέον, δεν τους συμφέρει, μιας και το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί. Θεωρώ ότι πίσω από όλο αυτό υπάρχει κάποιος σκοπός, όμως, αυτό δεν αφορά τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι έχουν φορτωθεί με ένα πρόσθετο πρόβλημα, που δημιουργεί ανισορροπία στο μεταφορικό μας έργο.”