Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, το 2022, τα φορτηγά με καύσιμο το ντίζελ παρέμειναν η κυρίαρχη επιλογή για τους αγοραστές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 96,6% των συνολικών νέων ταξινομήσεων (από 95,9% το 2021). Παρά τη σημαντική ανάπτυξη πέρυσι, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 0,6% της αγοράς φορτηγών της ΕΕ. Τα οχήματα με εναλλακτική κίνηση αντιπροσώπευαν το 2,8% όλων των φορτηγών που πωλήθηκαν στην ΕΕ.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Συνολικά το 2022, τα νέα φορτηγά ντίζελ που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται (+3,7%), αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε ολόκληρη την ΕΕ, πουλήθηκαν συνολικά 274.058 μονάδες, με την Κεντρική Ευρώπη να συμβάλλει σημαντικά στην απόδοση της περιοχής. Από τις τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Γαλλία και η Γερμανία υπέστησαν απώλειες (-3,0% και -2,4% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία παρουσίασαν βελτιώσεις (+11,6% και +4,6% αντίστοιχα).
Αντίθετα, τα φορτηγά βενζίνης μειώθηκαν κατά 17,4%, με μόνο 157 μονάδες να είναι ταξινομημένες σε ολόκληρη την ΕΕ, εκ των οποίων πάνω από το 60% πωλήθηκαν στη Φινλανδία.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Πέρυσι, η ΕΕ σημείωσε ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών2 (+32,8%), με 1.656 μονάδες να καταγράφονται, οι μισές από τις οποίες στη Γερμανία (829 μονάδες). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς του ECV αυξήθηκε από 0,5% το 2021 σε 0,6% πέρυσι.
Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των υβριδικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε κατά 16,1%, με μόλις 47 μονάδες να πωλούνται συνολικά.
Οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως φυσικό αέριο, LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, μειώθηκαν το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% της συνολικής αγοράς (από 3,6% το 2021). Με 7.915 φορτηγά ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ, οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα μειώθηκαν κατά 19,9%. Η Γερμανία ήταν ο κύριος συντελεστής στις αρνητικές επιδόσεις της περιοχής σε αυτά τα φορτηγά, με πτώση 34,2%.