Xωρίς φρένο οι τιμές των καυσίμων ανεβαίνουν τον ανήφορο και δημιουργούν ασφυξία σε ιδιοκτήτες ΙΧ ενώ, ο κόσμος της μεταφοράς έχει φθάσει πλέον στα όρια της απόλυτης απόγνωσης.
Η τουριστική κίνηση μπορεί να κρατάει τα ταμεία των μεταφορικών επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων, αλλά και των μεμονομένων αυτοκινητιστών σε σχετικά βιώσιμα επίπεδα, όμως, με το πετρέλαιο να έχει εκτοξευτεί πάνω από τα 2 ευρώ και την αμόλυβδη στα όρια του 2.45 ευρώ, όπως είναι επόμενο, το κόστος των καυσίμων έχει φέρει οικονομικό …στραγγαλισμό σε κάθε τσέπη.
Σύμφωνα με τους βενζινοπώλες οι ιδιοκτήτες ΙΧ βάζουν ίσα – ίσα 10 με 15 ευρώ, απλά, για να πάνε στη δουλειά τους, ενώ, η κατανάλωση στα πρατήρια έχει πέσει στο 15- -20%.
Πάντως, αποτελεί απορία των επιχειρήσεων και κυρίως των μεταφορικών που έχουν ως βασικό τους «όπλο» τα φορτηγά ( τα οποία έχουν ως κόστος 50 – 60% το καύσιμο) για ποιο λόγο η κυβέρνηση δεν προβαίνει σε σημαντικές μειώσεις στον Ειδικό Φόρο στα καύσιμα όπως έχουν πράξει σε άλλα κράτη κι έχουν κατεβάσει την τιμή στο ντίζελ.
Οι αυτοκινητιστές ζητούν έστω και τώρα, και πριν αρχίσουν τα πρώτα «κανόνια» στην αγορά να μειωθεί ο Ειδικός φόρος κατανάλωσης: «Πρέπει να μειωθεί και στην Ελλάδα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα τουλάχιστον για αυτό το δύσκολο διάστημα που περνάμε τώρα» ανέφερε στέλεχος μεταφορικής επιχείρησης, που διαθέτει στόλο με 5 φορτηγά Εθνικών μεταφορών.
Όπως τονίζουν, το κόστος στα καύσιμα των φορτηγών είναι πλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις μη διαχειρίσιμο, παρόλο που έχουν προβεί προσφάτως, σε αύξηση του κομίστρου.