Η ενθάρρυνση περίπου 13.500 εφήβων να αρχίσουν να οδηγούν φορτηγά θα ήταν ένα επικίνδυνο πείραμα, αλλά όπως φαίνεται έχει μπει στη σκέψη της ΕΕ. Και το βασικό κίνητρο είναι η έλλειψη οδηγών, που ταλανίζει το επάγγελμα σε εξαφάνιση.
Ποιος να το πίστευε; Σε κρίση ένα επάγγελμα που ήταν ανάρπαστο και είχε την τύχη να έχει δημιουργήσει μεγάλες οικογενειακές μεταφορικές φίρμες. Και σήμερα, οι μεταφορικές δεν βρίσκουν οδηγούς. Ακόμη και με καλούς, γερούς που λένε μισθούς!
Σύμφωνα με το νόμο, από το 2006, η Ευρωπαϊκή Ένωση συνέστησε λογικά ως κατώτατο όριο ηλικίας τα 21 έτη για τους οδηγούς φορτηγών και τα 24 έτη για τους οδηγούς λεωφορείων.
Αλλά τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία οδικών μεταφορών πιέζει να μειωθούν αυτά τα ελάχιστα όρια ως ένας φθηνός τρόπος επίλυσης της κρίσης προσλήψεων στον τομέα.
Η προσφορά καλύτερων συνθηκών, λογικότερων χρόνων οδήγησης και ανάπαυσης και λιγότερου χρόνου μακριά από το σπίτι είναι εκτός σκέψης. Πάντως, η πρόσληψη αποφοίτων σχολείων μπήκε σε πρώτο πλάνο.
Πάντως, ήδη η ΕΕ, όπως και πολλά κράτη μέλη έχουν μειώσει το κατώτατο όριο ηλικίας – συνήθως στα 18 έτη για τους οδηγούς φορτηγών – εφόσον οι νέοι έχουν ολοκληρώσει πρόσθετη επαγγελματική κατάρτιση εκτός από τις απαιτούμενες πρακτικές και θεωρητικές εξετάσεις.
Σαφώς, το θέμα είναι αν σε ένα τόσο υπεύθυνο επάγγελμα οι έφηβοι θα μπορούσαν να οδηγούν φορτηγά σε όλη την ήπειρο. Θα το δούμε και ο χρόνος είναι πλέον μπροστά μας.