ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
Είναι σημαντικοί οι κίνδυνοι που απειλούν την άρτια ολοκλήρωση της μεταφοράς από τον τόπο αναχώρησης μέχρι τον τελικό προορισμό του φορτίου. Παράγοντες όπως το είδος του μεταφορικού μέσου, η στοιβασία, οι κλιματολογικές συνθήκες, η φόρτωση και εκφόρτωση αλλά και το είδος του φορτίου είναι από τις πιο συνήθεις αιτίες πρόκλησης ζημιάς ή απώλειας των εμπορευμάτων.
Ευθύνη για τη μεταφορά και την κατάσταση στην οποία θα παραδοθεί το φορτίο φέρει ο Μεταφορέας, από τη στιγμή που παραλαμβάνει μέχρι και την ολοκλήρωση της παράδοσης.
Τα εμπορεύματα καλύπτονται έναντι ζημιάς ή καταστροφής :
- Ως αποτέλεσμα α) σύγκρουσης του οχήματος με άλλο όχημα ή οχήματα, β) πρόσκρουσης του οχήματος σε σταθερά ή κινητά αντικείμενα / κατασκευές και γ) ανατροπής του οχήματος (απλές Ρήτρες B και C – κυρίως για μεταχειρισμένα εμπορεύματα)
- Με επέκταση, για κάλυψη Φωτιάς, Κλοπής, Κακόβουλων Ενεργειών (Ρήτρα Α – μόνο για καινούρια εμπορεύματα)
Ως εκ των άνω, η ασφάλιση Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων καλύπτει :
- Τον ιδιοκτήτη του φορτίου για ζημιές ή απώλειες κατά τη μεταφορά
- Το μεταφορέα του φορτίου για ζημιές ή απώλειες κατά τη μεταφορά
- Την αστική ευθύνη του Διαμεταφορέα για ζημιά που μπορεί να προκύψει σε εμπορεύματα Τρίτων
ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
Δε δίνεται αποζημίωση από τις ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση που διαπιστωθεί :
- Συνήθης φθορά, διαρροή ή απώλεια βάρους ή όγκου στα εμπορεύματα (αναμενόμενη, όχι συνεπεία καλυπτόμενου κινδύνου)
- Ελάττωμα που οφείλεται στο ίδιο το εμπόρευμα
- Ακατάλληλη στοιβασία
- Πόλεμος, απεργίες, τρομοκρατικές ενέργειες
- Εσκεμμένη κακή συμπεριφορά του ασφαλισμένου (δόλος)
- Ακατάλληλο μέσο μεταφοράς (άλλη χρήση, παραβίαση Κ.Ο.Κ., έλλειψη ελέγχου ΚΤΕΟ)
- Κακόβουλες ενέργειες Τρίτων (για τις απλές Ρήτρες : B, C)
Η Νομοθεσία (Ν. 3887/2010) ορίζει ότι οι μεταφορικές επιχειρήσεις οφείλουν να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για τουλάχιστον € 60.000. Η μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής, στερεί το δικαίωμα της άσκησης επαγγέλματος για ένα έτος (και σε περίπτωση υποτροπής, διά παντός).
Τι πληρώνετε
Για να λάβετε πρόταση λαμβάνονται υπ’ όψιν το είδος του εμπορεύματος, πόσο ευπαθές είναι, η συσκευασία του, το μεταφορικό μέσον που θα χρησιμοποιηθεί, ο βαθμός προστασίας του μέχρι τον τελικό προορισμό, αν η μεταφορά θα είναι χωρίς ή με ενδιάμεσες στάσεις και άλλα πολύ σημαντικά, οπότε δεν υπάρχει σταθερό τιμολόγιο. Όλα τα παραπάνω καθώς και το ιστορικό ζημιών (ασφαλιστική συμπεριφορά των τελευταίων ετών) του υποψήφιου πελάτη εξετάζονται κατά περίπτωση από τον Κλάδο. Μόνο έτσι υπολογίζεται και αξιολογείται σωστά ο κίνδυνος.
Ακόμα όμως και με τις παραπάνω προϋποθέσεις που φαίνονται αρχικά περιοριστικές, στη «ΔΕΣΜΕΥΣΗ» έχουμε καταφέρει να εξασφαλίζουμε στον κόσμο μας συμβόλαια με άκρως ανταγωνιστικά ασφάλιστρα, πάντα με προϊόντα ελληνικών και φερέγγυων ασφαλιστικών εταιρειών.
Εμείς κάνουμε απλά την ενημέρωση. Εσείς μπορείτε να σκεφτείτε και να υπολογίσετε πως τα ασφάλιστρα ενός τέτοιου συμβολαίου, είναι ελάχιστα σε σύγκριση με την κάλυψη που παρέχεται. Τελευταίο και σημαντικότερο ίσως, ένα τέτοιο συμβόλαιο στα χέρια σας, «ανοίγει πόρτες». Ουκ ολίγοι ασφαλισμένοι μας αναφέρουν όλο και πιο συχνά ότι με την επίδειξή του σε υποψήφιους πελάτες τους επιτυγχάνουν να παίρνουν δουλειές που υπό άλλες συνθήκες θα έχαναν.