Με τη συμμετοχή σωματείων από όλη την Ελλάδα διοργανώθηκε από το ΠΣΧΕΜ στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά η Πανελλαδική Γενική Συνέλευση του ΠΣΧΕΜ, όπου σύσσωμο το ΔΣ του ΠΣΧΕΜ στην ημερήσια Συνέλευση ενημέρωσε τους ιδιοκτήτες ΦΔΧ για τα προβλήματα του κλάδου καθώς και τις ενέργειες που κάνει όλο αυτό το διάστημα για την επίλυση σημαντικών, φλεγόντων θεμάτων που απασχολούν την ελληνική οδική μεταφορά.
Σκοπός της συνέλευσης ήταν η ενημέρωση των ιδιοκτητών ΦΔΧ για τα τρέχοντα προβλήματα του κλάδου, τις ενέργειες της διοίκησης του ΠΣΧΕΜ που έχουν συντελεστεί όλο αυτό το διάστημα με τη νέα διοίκηση αλλά και τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Αυτοκινητιστές στο μέλλον.
Ο Πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ κ. Παναγιώτης Τεγρέλλης ήταν αυτός που άνοιξε τις εργασίες του Συνεδρίου των Αυτοκινητιστών, αναλύοντας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η ελληνική μεταφορά, ενώ στάθηκε στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τους νόμους 3887 και τον 4094 για τις μισθώσεις των ΦΔΧ, που όπως χαρακτηριστικά τόνισε ήταν η λαίλαπα της ελληνικής μεταφοράς.
Επίσης, ανέλυσε την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας με το εργασιακό και τις ώρες οδήγησης, όπου σε αυτό το θέμα το ΠΣΧΕΜ βρίσκεται σε συζητήσεις με τα συναρμόδια υπουργεία ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση για την υπέρβαση ωραρίων ενώ στάθηκε και στο θέμα των μεταφορέων στα νησιά και τα κόστη των ακτοπλοϊκών.
Στα θέματα των νομαρχιακών ο κ. Τεγρέλλης τόνισε το θέμα της παράτασης που δόθηκε το 2023 ενώ ανέφερε και το θέμα των ταχογράφων και τους νόμους που έχουν φέρει πολλαπλές αλλαγές στην αντικατάσταση τους. Στα πιο σημαντικά σημεία της ομιλίας του επεσήμανε τις προτεραιότητες που έχει δώσει το ΠΣΧΕΜ για τις αλλαγές που έχει φέρει το Euro6d αλλά και στο θέμα των αδειών ΔΧ.
Εξίσου σημαντικό ο κ. Τεγρέλλης θεώρησε ότι η μεταφορά πρέπει να ενταχθεί σε ένα παχυλό πακέτο επιδοτήσεων, που θα αναζωογονούσε τον γηρασμένο στόλο των φορτηγών.
Αναλυτική ήταν η ομιλία του γενικού γραμματέα του ΠΣΧΕΜ κ. Μανώλη Προκοπίου ο οποίος έδωσε μια σαφή εικόνα για τις αρνητικές εξελίξεις που έχει φέρει όλα αυτά τα χρόνια ο νόμος 3887, την άδεια ασκήσεων επαγγέλματος κ.α. Αναφέρθηκε στις πιεστικές ενέργειες που έχει κάνει το ΠΣΧΕΜ σχετικά με τις άδειες ΦΔΧ, τις ΙΜΕ ΕΠΕ και την φορολόγηση. Μάλιστα, ο κ. Προκοπίου παρότρυνε όσους θέλουν να δουν τι έχει ζητήσει το ΠΣΧΕΜ όλο αυτό το διάστημα να επισκεφθούν το site του Υπουργείου Μεταφορών στη Διαύγεια. Ο γραμματέας επεσήμανε ότι εξαιτίας του θλιβερού δυστυχήματος στα Τέμπη η πολιτική αναστάτωση που προήλθε και οι αλλαγές στο υπουργείο Μεταφορών “κόλλησαν” σημαντικά ζητήματα που θα βελτίωναν χρόνια προβλήματα των μεταφορέων. “Στόχος ήταν να σταματήσουμε την έκδοση αθρόων αδειων ΔΧ” και όπως είπε αυτό το καταφέραμε. Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης οι κ.κ. Τεγρέλλης και Προκοπίου ανέλαβαν το έργο να απαντήσουν στις ερωτήσεις των εκπροσώπων των σωματείων που παρευρέθηκαν στη συνέλευση.
Στο τέλος της εκδήλωσης απονεμήθηκαν από το ΠΣΧΕΜ αναμνηστικές πλακέτες στους προέδρους των σωματείων.
Σημαντική ήταν και η παρουσία βουλευτών και επίσημων καλεσμένων που χαιρέτισαν την Συνέλευση των μεταφορέων και υποσχέθηκαν να πιέσουν την κυβέρνηση ώστε να δώσουν λύση στα ζοφερά προβλήματα του κλάδου.