• ΕΜΕΙΣ
Κυριακή, 12 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα σημεία – κλειδιά που φέρνουν αλλαγές στις Εμπορευματικές μεταφορές

4 Μαρτίου, 2023
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΤΕΣΤ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΑΠΟ ΤΗ SCANIA: Δρομολόγια χωρίς οδηγό για 300 χλμ
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

 

Μετά από τους πολύμηνους αγώνες του  ΠΣΧΕΜ, το Υπουργείο Μεταφορών προχωράει άμεσα σε δημόσια διαβούλευση τα αιτήματα που είχε θέσει εδώ και αρκετό  χρονικό διάστημα το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών που αφορούν τα εξής:

Related posts

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

10 Οκτωβρίου, 2025
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

10 Οκτωβρίου, 2025

Συγκεκριμένα τέθηκε σε  δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο:

 

«Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών».

 

Με τις διατάξεις του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, επιδιώκεται η ενιαία και ταχεία ρύθμιση διαφόρων οργανωτικών, λειτουργικών, εργασιακών και οικονομικών ζητημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η αποσαφήνιση ζητημάτων σχετικών με τις επιβατικές μεταφορές, τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, τον τεχνικό έλεγχο, τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών, καθώς και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

 

Συγκεκριμένα, η απουσία νομοθετικών ρυθμίσεων και αποσαφηνίσεων για τα ειδικότερα ζητήματα αυτά, προκαλεί δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στην εφαρμογή των θεμάτων που διευθετούνται μέσω αυτών, και εν τέλει στη μη εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου. Έτσι λοιπόν, κρίθηκε σκόπιμη και καταλληλότερη η συγκέντρωση όλων των απαιτούμενων ρυθμίσεων σε ένα μόνο σχέδιο νόμου (και όχι η αποσπασματική νομοθέτηση μέσω υπουργικών τροπολογιών).

 

 Ισχύ αδειών φορτηγών ΔΧ, προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων και μεταφορικό έργο 

Αντικατάσταση παρ. 3 και προσθήκη παρ. 13 στο άρθρο 14 ν. 3887/2010

Στο άρθρο 14 του ν. 3887/2010 (Α’ 174) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

Αντικαθίσταται η παρ. 3, ως εξής:

«3. Οι άδειες ΦΔΧ αυτοκινήτων που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος συνεχίζουν να ισχύουν με τους όρους έκδοσής τους. Μετά την παρέλευση δώδεκα (12) ετών από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου της παρ. 1, σε περίπτωση μεταβίβασης, ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο που πληροί τουλάχιστον τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO ΙV. Από την υποχρέωση εξαιρούνται:

(α) η μεταβίβαση από κληρονομικά αίτια,

(β) η γονική παροχή και

(γ) η ένταξη του ΦΔΧ από φυσικό πρόσωπο σε μεταφορική εταιρεία, στην οποία το φυσικό πρόσωπο γίνεται μέτοχος ή εταίρος.».

 

Προστίθεται παρ. 13, ως εξής:

«13. Με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να καθορίζεται το μεταφορικό έργο των ΦΔΧ αυτοκινήτων ανάλογα με το είδος των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Με κοινές αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μπορούν να ορίζονται κατηγορίες μεταφορικού έργου που πραγματοποιούνται αποκλειστικά με ΦΔΧ που φέρουν ειδικό αμάξωμα κατάλληλο για τη μεταφορά ορισμένης κατηγορίας εμπορευμάτων («ειδικοποιημένα ΦΔΧ») για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος ή της οδικής ασφάλειας. Με όμοιες αποφάσεις μπορούν να ορίζονται κατηγορίες μεταφορικού έργου που αποκλείουν τη διενέργεια ορισμένων ή όλων των άλλων μεταφορικών έργων με το ίδιο όχημα, όταν αυτό απαιτείται για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.».

 

Οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 (αρχική χορήγηση Φ.Δ.Χ.) χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO V και μεταγενέστερων προτύπων. Από την 1η.6.2023 και μετά, οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν ανάλογα τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO VI-D για βαρέα οχήματα ή τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών ρύπων ελαφρών οχημάτων που εφαρμόζονται από 1ης.9.2019 και μετά για την πρώτη ταξινόμηση καινούριων φορτηγών, και μεταγενέστερων προτύπων. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να oρίζεται νεότερο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων (EURO) που πρέπει να πληρούν τα φορτηγά στα οποία χορηγείται η άδεια κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5.

Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση των φορτηγών με άλλα φορτηγά οποιουδήποτε μικτού βάρους. Επιτρέπεται η διάσπαση συρμού ή αρθρωτού οχήματος και η προσάρτηση απεριόριστου αριθμού ανεξάρτητων ρυμουλκουμένων, χωρίς καταβολή επιπλέον εισφοράς.».

 

Θέματα φορτηγών ΔΧ νομαρχιακών μεταφορών

 

Από την 1η.1.2024 απαγορεύεται η μετατροπή κυκλοφορούντων αδειών κυκλοφορίας φορτηγών δημοσίας χρήσεως (ΦΔΧ) νομαρχιακών μεταφορών που είχαν εκδοθεί πριν την έναρξη ισχύος του ν. 3887/2010 (Α΄ 174).

Μετά την πάροδο της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου, οι άδειες ΦΔΧ, που δεν έχουν αντικατασταθεί, ανακαλούνται από την αρμόδια υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών της περιφέρειας. Η ρύθμιση αφορά στα ΦΔΧ νομαρχιακών μεταφορών όλων των κατηγοριών του ν. 1073/1980 (Α΄ 214), του ν.δ. 531/1970 (Α΄ 101), καθώς και νομαρχιακά βυτιοφόρα μεταφοράς λυμάτων, με εξαίρεση τα βυτιοφόρα λυμάτων που ανήκουν σε δήμους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ   Άρθρο 18 Πρότυπα εκπομπών ρύπων φορτηγών ΔΧ – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 4 ν. 3887/2010

Η παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3887/2010 (Α’ 174) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 (αρχική χορήγηση Φ.Δ.Χ.) χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO V και μεταγενέστερων προτύπων. Από την 1η.6.2023 και μετά, οι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5 χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν ανάλογα τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO VI-D για βαρέα οχήματα ή τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών ρύπων ελαφρών οχημάτων που εφαρμόζονται από 1ης.9.2019 και μετά για την πρώτη ταξινόμηση καινούριων φορτηγών, και μεταγενέστερων προτύπων. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να oρίζεται νεότερο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων (EURO) που πρέπει να πληρούν τα φορτηγά στα οποία χορηγείται η άδεια κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. του άρθρου 5.

Δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση των φορτηγών με άλλα φορτηγά οποιουδήποτε μικτού βάρους. Επιτρέπεται η διάσπαση συρμού ή αρθρωτού οχήματος και η προσάρτηση απεριόριστου αριθμού ανεξάρτητων ρυμουλκουμένων, χωρίς καταβολή επιπλέον εισφοράς.».

Previous Post

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ: Τι προβλέπει για την ασφαλή στοιβασία των φορτίων για οδική μεταφορά

Next Post

Απίστευτο! Ενα αγροτικό ξεκολλάει μια νταλίκα (video)

Related Posts

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

10 Οκτωβρίου, 2025
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

10 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

10 Οκτωβρίου, 2025
Το Setra TopClass είναι το νέο «Λεωφορείο της Χρονιάς 2026»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το Setra TopClass είναι το νέο «Λεωφορείο της Χρονιάς 2026»

10 Οκτωβρίου, 2025
MERCEDES ACTROS : Με βελτίωση στην αεροδυναμική
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

MERCEDES ACTROS : Με βελτίωση στην αεροδυναμική

6 Οκτωβρίου, 2025
Από το 2026, η Daimler Buses θα εγκαταστήσει δημόσιους σταθμούς φόρτισης  σε τουριστικά μέρη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από το 2026, η Daimler Buses θα εγκαταστήσει δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε τουριστικά μέρη

6 Οκτωβρίου, 2025
Next Post
Απίστευτο! Ενα αγροτικό ξεκολλάει μια νταλίκα (video)

Απίστευτο! Ενα αγροτικό ξεκολλάει μια νταλίκα (video)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

1 ημέρα ago
Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

2 ημέρες ago
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

2 ημέρες ago
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

2 ημέρες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
  • Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν
  • H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In