• ΕΜΕΙΣ
Σάββατο, 11 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το πυρίτιο στα ελαστικά Continental: Ασφάλεια και βιωσιμότητα στους δρόμους για 3 δεκαετίες

11 Απριλίου, 2025
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το πυρίτιο στα ελαστικά Continental: Ασφάλεια και βιωσιμότητα στους δρόμους για 3 δεκαετίες
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Πριν από τριάντα χρόνια, η Continental χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το πυρίτιο (silica) στις γόμες του πέλματος των ελαστικών της. Οι ιδιότητες αυτού του υλικού έφεραν επανάσταση στην οδική ασφάλεια και την ενεργειακή απόδοση των ελαστικών. Η αντίσταση κύλισης μειώθηκε σημαντικά, ενώ οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%. Αυτό έγινε δυνατό χάρη στις ειδικές ιδιότητες του πυριτίου, το οποίο μπορεί να σχηματίσει χημικούς δεσμούς με το καουτσούκ, κατά τη διαδικασία του βουλκανισμού, όπου το ελαστικό αποκτά το τελικό του σχήμα. Το αποτέλεσμα είναι ελαστικά με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ασφάλειας.

Σήμερα, το πυρίτιο έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τον αιθάλη στο πέλμα των ελαστικών και είναι αναπόσπαστο συστατικό σε πολλές γόμες ελαστικών για αυτοκίνητα, vans και δίκυκλα. Η παραγωγή του γίνεται επίσης ολοένα και πιο βιώσιμη: η Continental ήδη χρησιμοποιεί έναν τύπο ιδιαίτερα βιώσιμου πυρίτιου που παράγεται από τέφρα από φλοιών ρυζιού.

Related posts

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

10 Οκτωβρίου, 2025
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

10 Οκτωβρίου, 2025

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η Continental συμμετείχε στην ανάπτυξη των πρώτων ελαστικών με πυρίτιο στη γόμα τους. Τα πρώτα επιτυχημένα πειράματα πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο του Ανόβερου. Κατά τον βουλκανισμό, το μείγμα καουτσούκ με πυρίτιο υποβάλλεται σε πίεση και θερμοκρασίες από 120°C έως 160°C. Εκεί αποκτά την τελική του μορφή μέσω ειδικών καλουπιών, διαδικασία που χαρίζει στο ελαστικό ιδιότητες, όπως η εξαιρετική πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και η υψηλή αντοχή, ενώ το καθιστά ανθεκτικό σε ακραίες καταπονήσεις.

Όφελος για το περιβάλλον και συμβολή στην οδική ασφάλεια

Σήμερα, η Continental ηγείται του τμήματος Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας. Παράλληλα, οι ενώσεις πυριτίου είναι ωφέλιμες για το περιβάλλον, καθώς μειώνουν την αντίσταση κύλισης των ελαστικών. Αυτό σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου για κινητήρες εσωτερικής καύσης και αυξημένη αυτονομία για τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πρώτες δοκιμές οδήγησης το 1994 με τις νέες γόμες που περιείχαν πυρίτιο έδειξαν σημαντικές βελτιώσεις στην απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους και στην αντίσταση κύλισης σε σύγκριση με την αιθάλη. Έναν χρόνο αργότερα, η Continental χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τo πυρίτιο σε ένα εμπορικά διαθέσιμο ελαστικό, το ContiEcoContact CP. Το 1996 ακολούθησε το λανσάρισμα του ContiWinterContact TS 770, του πρώτου χειμερινού ελαστικού με πυρίτιο στη γόμα καουτσούκ. Μαζί με την εισαγωγή συστημάτων παθητικής ασφάλειας, όπως οι ζώνες ασφαλείας και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS), η χρήση του πυριτίου στα ελαστικά έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Πιο μεγάλη βιωσιμότητα με πυρίτιο από τέφρα φλοιών ρυζιού

Οι μηχανικοί της Continental εργάζονται συνεχώς για την ανάπτυξη ελαστικών που είναι πιο ασφαλή, πιο βιώσιμα και με ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Τόσο στη διαδικασία παραγωγής όσο και στη χρήση υλικών. Για παράδειγμα, η εταιρεία ερευνά τη χρήση εναλλακτικών, πιο βιώσιμων μορφών πυριτίου με αντίστοιχες ιδιότητες και οφέλη για την ασφάλεια. Οι φλοιοί ρυζιού έχουν αποδειχθεί μια αξιόπιστη πρώτη ύλη για τη βιώσιμη παραγωγή πυριτίου. Πρόκειται για υποπροϊόν της παραγωγής ρυζιού, το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τρόφιμο ή ζωοτροφή. Η παραγωγή πυριτίου από τέφρα φλοιών ρυζιού είναι πιο ενεργειακά αποδοτική από την παραδοσιακή παραγωγή με χρήση χαλαζιακής άμμου. Το πυρίτιο από τέφρα φλοιών ρυζιού χρησιμοποιείται ήδη στο πιο βιώσιμο ελαστικό της Continental μέχρι σήμερα – το UltraContact NXT.
Τα ελαστικά Continental είναι διαθέσιμα πανελλαδικά, σε πληθώρα διαστάσεων, μέσα από το δίκτυο καταστημάτων των επίσημων συνεργατών της Continental (https://www.continental-tires.gr/car/dealer-locator).

 

Previous Post

Φορτηγό βούλιαξε σε τρύπα στο κέντρο της Αθήνας

Next Post

22 χρόνια από το δυστύχημα στα ΤΕΜΠΗ: Το φορτηγό με τα νοβοπάν-λεπίδες που θέρισε τις ζωές των μαθητών

Related Posts

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

10 Οκτωβρίου, 2025
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

10 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

10 Οκτωβρίου, 2025
Το Setra TopClass είναι το νέο «Λεωφορείο της Χρονιάς 2026»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το Setra TopClass είναι το νέο «Λεωφορείο της Χρονιάς 2026»

10 Οκτωβρίου, 2025
MERCEDES ACTROS : Με βελτίωση στην αεροδυναμική
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

MERCEDES ACTROS : Με βελτίωση στην αεροδυναμική

6 Οκτωβρίου, 2025
Από το 2026, η Daimler Buses θα εγκαταστήσει δημόσιους σταθμούς φόρτισης  σε τουριστικά μέρη
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από το 2026, η Daimler Buses θα εγκαταστήσει δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε τουριστικά μέρη

6 Οκτωβρίου, 2025
Next Post
22 χρόνια από το δυστύχημα στα ΤΕΜΠΗ: Το φορτηγό με τα νοβοπάν-λεπίδες που θέρισε τις ζωές των μαθητών

22 χρόνια από το δυστύχημα στα ΤΕΜΠΗ: Το φορτηγό με τα νοβοπάν-λεπίδες που θέρισε τις ζωές των μαθητών

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

21 ώρες ago
Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

1 ημέρα ago
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

1 ημέρα ago
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

1 ημέρα ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
  • Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν
  • H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In