Ο αυτοκινητιστής Γιώργος Λιαδής επισημαίνει τα προβλήματα που παραμένουν ζοφερά και στραγγαλίζουν τον Έλληνα μεταφορέα.
«Παρανομία, παράδρομοι, απαγορευτικά και παραλογισμός στο μέτρο μεταβίβασης των φορτηγών, λόγω συνταξιοδότησης των μεταφορέων, δίνουν την τελευταία κλωτσιά στον ελληνικό κλάδο των μεταφορών που συνεχίζει να χαροπαλεύει»
Το πιο σημαντικό πρόβλημα στον χώρο των μεταφορών και των αυτοκινητιστών παραμένει αυτό των παραδρόμων, όπου κάποιοι έχουν το αβαντάζ της έδρας και κινούνται νόμιμα και οι άλλοι δεν μπορούν να προσεγγίσουν, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα μεταφορικά κόστη μεταξύ των δύο. Δυστυχώς, το θέμα αυτό παραμένει άλυτο, έχοντας «φάει» υποσχέσεις. Αυτό συμβαίνει παντού, στη Θήβα, στον Δομοκό κ.α. Με αυτό το μέτρο δημιουργήσαμε αθέμιτο ανταγωνισμό από μόνοι μας! Οι παράπλευροι σωστά έκλεισαν για την οδική ασφάλεια, όμως τώρα έχει συμβεί το εξής στρεβλό κάποιοι έχοντας δηλώσει έδρα πχ στον Κριεκούκη, να κάνουν τρίπλα στο μέτρο που ισχύει για τους άλλους. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Η θα χρησιμοποιούν όλοι τους παραδρόμους ή δεν θα ισχύει για κανένα. Εχει, δηλαδή διακρίσει η οδική ασφάλεια; Το μεταφορικό έργο πρέπει να έχει το ίδιο κόστος για όλους. Είναι κάτι ( το απαγορευτικό στους παραδρόμους) που μας έχει καταστρέψει οικονομικά!
«Να μπει τάξη στη μεταβίβαση με γονική παροχή»
Είναι σήμερα απαράδεκτο, να μην μπορούν αυτοκινητιστές που είναι σε φάση συνταξιοδότησης να μεταβιβάσουν τα αυτοκίνητα τους, με γονική παροχή στα παιδιά τους που θέλουν να συνεχίζουν το επάγγελμα του μεταφορέα. Αυτό προέρχεται από ένα ελλιπές νομοσχέδιο, που εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα. Δημιουργείται κοινωνικό πρόβλημα, για τους αυτοκινητιστές. Το Υπουργείο πρέπει να καταλάβει ότι σήμερα, τα φορτηγά των έμπειρων μεταφορέων τα δουλεύουν ούτως ή άλλως και σε μεγάλο ποσοστό τα παιδιά όσων έχουν βγει στη σύνταξη. Οπότε είναι ένα μέτρο, που δεν βοηθάει πουθενά. Επίσης, όσων αφορά τις ΙΜΕ – ΕΠΕ, που τις καταργεί όσοι έχουν οφειλές κ.α. πρέπει να αλλάξουν υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα. Αυτό είναι επίσης, αντικοινωνικό και στραγγαλίζει τον Έλληνα μεταφορέα! Είτε έχει μισό αυτοκίνητο, είτε έχουν 150 φορτηγά! Εξίσου σημαντικό να καταργηθεί η δυνατότητα ενοικίασης άδειας οδικού μεταφορέα, αυτό είναι εγκληματικό.
«Τα αλλοδαπά παραμένουν»
Σαφώς, και παραμένει μεγάλο το πρόβλημα με τα αλλοδαπά φορτηγά. Κανένας έλεγχος και η παρανομία βρίσκει πρόσφορο έδαφος να οργιάζει! Όλα τα αλλοδαπά μεταφέρουν τοπικές μεταφορές. Και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, με τα λαθραία πετρέλαια κ.α. που δίνουν την τελευταία σπρωξιά τη ελληνική μεταφορά στον γκρεμό! Και φυσικά αυτό δίνει τροφή στους επιτήδειους να σκοτώνουν τα κόμιστρα και να φέρνουν σε δύσκολη θέση τον υγιή μεταφορέα, που και αυτός δεν θα παραμείνει υγιής, όταν αναγκάζεται να πετσοκόβει τα κόστη, χωρίς διαπραγμάτευση με τον πελάτη του.
Στην άκρη οι διαφωνίες…
Η γνώμη μου είναι ότι σε αυτές τις δύσκολες ημέρες που περνάει το φορτηγό, οι διαφωνίες θα πρέπει να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα αν θέλουμε να παλέψουμε την ύστατη στιγμή τα προβλήματα που ζώνουν την Ελληνική μεταφορά! Οι λύσεις υπάρχουν αρκεί να ενωθούμε και να βάλουμε πρώτα σε τάξη το κατώτατο όριο κομίστρου να θέλουμε να συγυρίσουμε τη μεταφορά, όπως μας την άφησαν οι μπαμπάδες και οι παππούδες μας!