Πριν λίγες ημέρες και μετά από αρκετές εβδομάδες ξηρασίας, ο Δούναβης, ένας νευραλγικός, θαλάσσιος δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων, έχει πέσει σε επίπεδα, που τα μεγάλα «φορτηγά» – πλοία αδυνατούν να μεταφέρουν χιλιάδες κοντέινερ.
Ένα μεγάλο τμήμα των εμπορευμάτων, παγκοσμίως, μεταφέρεται με πλοία μέσω των ποταμών. Σήμερα, η παροδική – πιθανόν – ξηρασία έχει προκαλέσει έναν μεγάλο πονοκέφαλο. Αν, τα εμπορεύματα αυτά μπορούν να μεταφερθούν με φορτηγά, ή τρένα. Όπως αναφέρουν αυτό είναι ανέφικτο ή προς το παρόν βρίσκει απροετοίμαστες τις χερσαίες μεταφορές. Υπολογίστε, ότι ένα πλοίο μεταφοράς μέσω ποταμιών ισοδυναμεί με περίπου 100 έως 150 φορτηγά. Επομένως, οι οδικές μεταφορές, ή και ο σιδηρόδρομος απλά δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην πίεση. Και θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα, που θα δώσει την οργανωτική ικανότητα να ανταπεξέλθει στις νέες προκλήσεις.
Που σήμερα, μπορεί να είναι παροδικές, όμως, το πρόβλημα, θα επανέλθει. Και η ευκαιρία των χερσαίων μεταφορών, εξαιτίας αυτού του προβλήματος, να είναι μεγάλη. Προς το παρόν, η λύση είναι μερική και με μικρό χρονικό ορίζοντα: η μερική φόρτωση σκαφών ή η εκτέλεση περισσότερων ταξιδιών με μικρότερα πλοία, που έχουν τη δυνατότητα να εκτελέσουν τις μεταφορές των μεγαλύτερων πλοίων, που βρίσκουν …πάτο, λόγω της χαμηλής στάθμης.
Μεγάλες αλλαγές, νέες προκλήσεις, στο κάδρο των χερσαίων μεταφορών, των μεταφορικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη, που όμως, έχει να διαχειριστεί τις πληθωριστικές πιέσεις, την έλλειψη οδηγών, την αύξηση των καυσίμων κ.α.



















