Το φορτηγό – σύμβολο για τη σουηδική φίρμα πατάει σε γερά θεμέλια. Το επιβλητικό σουηδικό φορτηγό, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στα τέλη του 1992 – πριν από 30 χρόνια – και λανσαρίστηκε το 1993, αποτέλεσε την ραχοκοκαλιά της Volvo Trucks.
Στόχος της σουηδικής φίρμας ήταν να δημιουργήσει ένα ασφαλές φορτηγό, με άμεσο στόχο την κερδοφορία των πελατών με τη χρήση του FH, και πάντα με γνώμονα τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου χώρου εργασίας για τους οδηγούς. Η τολμηρή παρουσίαση του 1993 σήμανε την έναρξη μιας πολύ επιτυχημένης εποχής για την Volvo Trucks.
Η αρχή έγινε με ένα μοντέλο που βασίστηκε σε ένα νέο πλαίσιο, ο δυναμικός σχεδιασμός του οποίου διευκόλυνε την εφαρμογή ευέλικτων λύσεων για διαφορετικές μεταφορικές εφαρμογές. Όλα τα χαρακτηριστικά του διέθεταν μια σαφή επαγγελματική στόχευση, συμπεριλαμβανομένης της αεροδυναμικής που ευνοεί την εξοικονόμηση καυσίμου, της επαναστατικής γραμμής μετάδοσης κίνησης και του μηχανόφρενου Volvo.
Το Volvo FH είναι το μοναδικό μοντέλο που ανακηρύχθηκε φορτηγό της χρονιάς τρεις φορές, το 1994, το 2000 και το 2014, και έχουν πουληθεί σχεδόν ένα εκατομμύριο αντίτυπα του μοντέλου. Όταν παρουσιάστηκε το 1993, η Volvo Trucks ανακοίνωσε ότι το μέλλον είναι εδώ. Ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, η εταιρεία έχει τη βεβαιότητα ότι το Volvo FH εξακολουθεί να είναι το φορτηγό του μέλλοντος.
Με προηγμένα συστήματα ασφάλειας
Από την πρώτη κιόλας στιγμή, το Volvo FH ήταν πρωτοπόρο στον τομέα της ασφάλειας. Και δεν μιλάμε μόνο για την παθητική ασφάλεια, όπου η Volvo Trucks ήταν το πρώτο φορτηγό που προσέφερε αερόσακο (1995) και επίσης παρουσίασε το Σύστημα εμπρόσθιας προστασίας (FUPS) το 1996, δέκα χρόνια προτού το σύστημα γίνει υποχρεωτικό από το νόμο. Αυτή η πρόοδος συνεχίζεται και σήμερα και το φορτηγό είναι εφοδιασμένο επίσης με τα τελευταία συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Εκτός από την άνεση για τον οδηγό, η ασφάλεια ήταν καθοριστικός παράγοντας για το σχεδιασμό της καμπίνας. Κατά την ανάπτυξή του, το φορτηγό υποβλήθηκε σε χιλιάδες προσομοιωμένες δοκιμές πρόσκρουσης και σε περίπου εκατό πραγματικές δοκιμές πρόσκρουσης. Οι δοκοί απορρόφησης της ενέργειας της πρόσκρουσης και οι πόρτες είναι κατασκευασμένες από χάλυβα δύο φάσεων και τα ελάσματα του αμαξώματος είναι από τον ισχυρότερο διαθέσιμο χάλυβα. Κοντολογίς, η κάθε λεπτομέρεια του εξωτερικού και του εσωτερικού σχεδιασμού του οχήματος συνεργάζονται προκειμένου το Volvo FH να γίνει το ασφαλέστερο φορτηγό που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Volvo Trucks.
Το Volvo FH έχει ανεβάσει σε ένα νέο επίπεδο την απόδοση και την παραγωγικότητα των βαρέων φορτηγών. Ανάμεσα στις πολλές καινοτομίες, ξεχωριστή θέση κατέχει το επαναστατικό κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift (2001). Σήμερα, αποτελεί σημείο αναφοράς του κλάδου και έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να καλύπτει πολλές διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες. Το I-Shift διπλού συμπλέκτη είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στις εθνικές μεταφορές και τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων σε ορεινούς δρόμους και διαδρομές με πολλές στροφές. Όλες οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται ακριβώς τη στιγμή που πρέπει, χωρίς απώλειες ισχύος ή ροπής, κάτι που προσφέρει βελτιωμένη άνεση για τον οδηγό και επιτρέπει υψηλότερες μέσες ταχύτητες.
Για εργοταξιακές χρήσεις και ιδιαίτερα βαριές μεταφορές, το I-Shift με αργές ταχύτητες είναι η ιδανική επιλογή. Επιτρέπει στο φορτηγό να ξεκινά από στάση με φορτία μέχρι 325 τόνων και να κινείται με ταχύτητες ακόμα και 0,5 χλμ. την ώρα, κάτι που διευκολύνει τους ελιγμούς ακριβείας σε κακοτράχαλο έδαφος.
Το I-Shift είναι ένα τέλειο παράδειγμα για το πώς μια καινοτομία η οποία ωφελεί οδηγούς και χειριστές, μειώνει επίσης και το περιβαλλοντικό ίχνος του φορτηγού. Η φροντίδα για το περιβάλλον είναι μια από τις θεμελιώδεις αξίες της Volvo Trucks και χρόνο με το χρόνο το Volvo FH κατάφερε να περιορίζει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου του.
Ένα άλμα εμπρός έγινε το 2017 με την παρουσίαση του Volvo FH LNG. Αυτό το φορτηγό με κινητήρα αερίου, προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις με τα άλλα φορτηγά Volvo FH, μπορεί να κινείται είτε με βιοαέριο το οποίο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως 100 τοις εκατό ή με φυσικό αέριο το οποίο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά 20 τοις εκατό σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Αυτό έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων του οχήματος κατά τη χρήση.