Ενόψει των πιθανών κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών, δεν βλάπτει να θυμηθούμε, τις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου, το καλοκαίρι του 2010.
Τότε, αυτό που επέδρασε στη μαζική συμμετοχή στην απεργία ήταν η απαξίωση στην άδεια ΔΧ .
Η απώλεια των χρημάτων που θα προκαλούσε η απαξίωση της τιμής της άδειας, προκάλεσε, τότε την συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου, που όπως αποδείχθηκε, οδηγήθηκε σε διάσπαση του απεργιακού μετώπου, με πολλές «ρωγμές» της τελευταίας στιγμής.
Ο τότε πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών ΔΧ Γιώργος Τζωρτζάτος υποστήριξε ότι με την ψήφιση του νομοσχεδίου – με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας – οι μεταφορείς έχασαν τα πάντα.
Οι ιδιοκτήτες δεν εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τις προτάσεις της κυβέρνησης μεταξύ των οποίων συμπεριλαβανόταν, εκτός από τη μία επιπλέον άδεια, φορολογική απόσβεση της αξίας των αδειών πέραν της τριετίας.
Στο τότε μενού, ξεχώριζε και η επίταξη φορτηγών, που απέτυχε, μιας και η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου έμεινε με τα ειδοποιητήρια στο χέρι.
Oι τότε εκπρόσωποι των συνδικαλιστών που πρωταγωνιστούσαν και καθοδηγούσαν στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση είχαν βάλει πολύ ψηλά την πήχη στις διεκδικήσεις – και ορθώς είχαν πράξει – όμως, υπήρχε ήδη μια μεγάλη δυσκολία, να πείσουν τον κλάδο ότι μπορούν να συνεχίσουν με λιγότερα.
H απεργία έληξε τον φθινόπωρο, μετά από πολλές διαμαρτυρίες των αυτοκινητιστών και αρκετά θολά σημεία για τον τρόπο χειρισμού της απεργίας.