Το σύστημα «CityPilot» απαλλάσσει τον οδηγό από τα πεντάλ το φρένου, του γκαζιού καθώς και από το τιμόνι. Όλες οι λειτουργίες του πραγματοποιούνται από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, το «CityPilot» . Απαραίτητη προϋπόθεση το μελλοντικό αστικό λεωφορείο να χρησιμοποιεί τις αποκλειστικές λεωφορειολωρίδες με το σύστημα «BRT» . Μάλιστα, το συγκεκριμένο σύστημα θα ενημερώνει πότε μπορεί να κινηθεί αυτόνομα. Για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών έχουν υιοθετηθεί αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, που υιοθετήθηκαν αυτούσια από τα φορτηγά της γερμανικής φίρμας.
Το συγκεκριμένο σύστημα το φέρει η Mercedes-Benz , στο πρωτότυπο – προς το παρόν – λεωφορείο της, «Future Bus with CityPilot», το οποίο έκανε τις πρώτες του βόλτες χωρίς την απαραίτητη συμβολή του οδηγού πίσω από το τιμόνι. Μάλιστα, ένα από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG επεσήμανε πως « η γερμανική φίρμα είναι έτοιμη να εφαρμόσει το σύστημα Highway Pilot – που είδαμε πριν από δύο χρόνια και στα φορτηγά της Mercedes-Benz – και στα λεωφορεία ( στην περίπτωση των αστικών θα ονομάζεται Citypilot).
Το συγκεκριμένο λεφορείο που φέρει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης είναι ένα Citaro, 12 μέτρων, στο οποίο έχουν γίνει αρκετές τροποποιήσεις τόσο στο εσωτερικό του όσο και στον εξοπλισμό του. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η Mercedes-Benz επισημαίνει ότι από το μελλοντικό αυτόνομο λεωφορείο δεν θα απουσιάζει η παρουσία του οδηγού, που κρίνεται απαραίτητη, ιδιαίτερα στην περίπτωση που πρέπει να επέμβει σε μια έκτακτη κατάσταση.