• ΕΜΕΙΣ
Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Φορτηγό & Μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO
No Result
View All Result
Φορτηγό & Μεταφορές
Home ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η SKODA γιορτάζει 125 χρόνια ιστορίας

28 Δεκεμβρίου, 2020
in ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Η SKODA γιορτάζει 125 χρόνια ιστορίας
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Δεκέμβριος του 2020 είναι ένας πολύ σημαντικός μήνας στην ιστορία της SKODA AUTO, καθώς ουσιαστικά συμπληρώνονται 125 χρόνια από την ίδρυσή της. Μία επέτειος-ορόσημο, με τη SKODA να είναι ένας από τους πολύ λίγους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, με τόσο μεγάλη ιστορία. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1895, δύο οραματιστές της εποχής και φίλοι, ο μηχανικός Vaclav Laurin και ο βιβλιοπώλης Vaclav Klement, ίδρυσαν ένα εργαστήριο για την κατασκευή και επισκευή ποδηλάτων στη Mlada Boleslav, μία πόλη περίπου 70 χλμ. από την Πράγα. Μερικά χρόνια αργότερα εισήγαγαν και μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα στη γκάμα της εταιρείας, με τα τελευταία να κυκλοφορούν από το 1925 με την επωνυμία SKODA.

Related posts

Ότι πρέπει για κούριερ ταχυπαραδόσεων: Με 5.000 ίππους και τελική 483χλμ/ώρα! (+video)

Ότι πρέπει για κούριερ ταχυπαραδόσεων: Με 5.000 ίππους και τελική 483χλμ/ώρα! (+video)

25 Μαρτίου, 2022
Το πρώτο φορτηγό της SCANIA 64 τόνων μπήκε στην πρίζα!

Πόσο κοντά είμαστε στο να επιβληθεί δελτίο καυσίμου στο ντίζελ;

23 Μαρτίου, 2022

Η ατομική κινητικότητα ήταν μία έννοια που αναπτυσσόταν τάχιστα εκείνη την εποχή και οι δύο ιδρυτές διακρίνονταν από το πάθος τους για την ποδηλασία. Ήθελαν να προσφέρουν στους πελάτες τους προσιτά σε τιμή ποδήλατα, κατασκευασμένα από τα καλύτερα διαθέσιμα υλικά. Αρχικά, στο μικρό εργαστήριό τους, τρία άτομα απασχολούνταν με την παραγωγή ποδηλάτων που έπαιρναν κίνηση είτε από το πόδι είτε από το χέρι. Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα και ένα χρόνο αργότερα, 21 εργαζόμενοι κατασκεύαζαν πέντε διαφορετικά μοντέλα ποδηλάτων, με το όνομα SLAVIA. Η γκάμα επεκτάθηκε σύντομα για να συμπεριλάβει ποδήλατα για παιδιά, γυναικεία μοντέλα και ποδήλατα για δύο αναβάτες, δίτροχα με αλυσίδα ή άξονα και τρίκυκλα για τη μεταφορά αγαθών ή ανθρώπων.

Στις 18 Νοεμβρίου 1899, οι Laurin και Klement παρουσίασαν στο κοινό τις δύο πρώτες μοτοσυκλέτες L&K, τα μοντέλα SLAVIA A και B. Για να τις κάνουν ευκολότερες στη λειτουργία και πιο σταθερές, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στην κάτω περιοχή του πλαισίου. Αυτή η τοποθέτηση έγινε αργότερα το διεθνές πρότυπο στην κατασκευή μοτοσυκλετών και θεωρείται ιστορικό επίτευγμα του διαισθητικού μηχανικού Vaclav Laurin.

Και αν ο Laurin είχε την έφεση στη μηχανική, η ταχεία ανάπτυξή της εταιρείας οφείλεται στο όραμα και το επιχειρηματικό ταλέντο του Klement. Κατάφερε να κερδίσει μεγάλες παραγγελίες τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε βιομηχανικές χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Παράλληλα, οι εξαιρετικές ιδιότητες των μηχανοκίνητων δίκυκλων από τη Mlada Boleslav επιβεβαιώθηκαν από την επιτυχία τους σε απαιτητικούς αγώνες της εποχής. Το ντεμπούτο αυτής της παρουσίας έγινε στον αγώνα Παρίσι-Βερολίνο το 1901, όταν ο Narcis Podsedníček ήρθε πρώτος με μεγάλη διαφορά μετά από 1.196 χιλιόμετρα, μία επιτυχία που εγκαθίδρυσε τη φήμη της εταιρείας. Το αποκορύφωμα της εποχής της μοτοσυκλέτας ήταν η νίκη μιας L&K CCR στο ανεπίσημο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών στο Dourdan, κοντά στο Παρίσι, στις 25 Ιουνίου 1905.

Στα τέλη του 1905, η εταιρεία της Mlada Boleslav παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο: το Laurin & Klement Voiturette A. Διέθετε έναν δικύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου και ταξίδευε με ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα. Και ενώ η γκάμα αυξάνονταν, η L&K ενίσχυσε το κύρος της με το πρώτο οκτακύλινδρο όχημα που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ευρώπη, το Type FF του 1907. Η L&K έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Αυστροουγγαρία, εξάγοντας σε πολλές αγορές σε όλες τις ηπείρους, λίγο πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τρεις δεκαετίες μετά την ίδρυση της, το 1925, η Laurin & Klement συγχωνεύτηκε με έναν ισχυρό στρατηγικό εταίρο, τον όμιλο μηχανικής SKODA, με έδρα το Pilsen. Αυτή η αμοιβαία επωφελής συγχώνευση έθεσε τα θεμέλια για τη συνεχή επιτυχία της εταιρείας. Από τότε, το φτερωτό βέλος στο λογότυπο της μάρκας έγινε σύμβολο ταχύτητας και προόδου. Η SKODA AUTO μετέτρεψε σύντομα τις εγκαταστάσεις της στη Mlada Boleslav σε αποτελεσματική γραμμή παραγωγής. Η επιτυχία των μοντέλων που ακολούθησαν, POPULAR, RAPID, FAVORIT και SUPERB καθιέρωσε τη SKODA ως τον κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ανατολική Ευρώπη, από το 1936.

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία εθνικοποιήθηκε. Η παραγωγική ικανότητα επεκτάθηκε στα εργοστάσια στο Kvasiny και το Vrchlabí. Η παρουσίαση της θρυλικής πρώτης OCTAVIA το 1959 και η FELICIA cabrio που ακολούθησε, κατέδειξαν την τεχνολογική δυνατότητα της μάρκας. Το 1964 κυκλοφόρησε το πισωκίνητο σεντάν SKODA 1000 MB, το οποίο σύντομα αναγνωρίστηκε ως ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ενός λίτρου στον κόσμο. Άλλα εμβληματικά μοντέλα στην πορεία ήταν το σπορ κουπέ SKODA 110 R του 1970 και το SKODA 130 RS, ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα αγώνων ράλι στην κατηγορία του από το 1975 και μετά, που έμεινε γνωστό με το ψευδώνυμο «η Porsche της Ανατολής».

Το 1989 ήταν ένα έτος παγκόσμιας πολιτικής αναταραχής. Βασικό μοντέλο της μάρκας εκείνη την εποχή ήταν το SKODA FAVORIT, που είχε παρουσιαστεί το 1987. Σχεδιασμένο με ιταλικές γραμμές, είχε σύγχρονη διάταξη με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα εμπρός και μπροστινή κίνηση. Η SKODA κίνησε το ενδιαφέρον του Volkswagen Group, του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και στις 16 Απριλίου 1991, η SKODA έγινε η τέταρτη μάρκα που εντάχθηκε στον Όμιλο. Η ιστορία επαναλήφθηκε και, όπως και το 1925, η συμμετοχή ενός ισχυρού στρατηγικού εταίρου επέτρεψε την περαιτέρω δυναμική ανάπτυξη της μάρκας. Στα χρόνια που ακολούθησαν, το επίπεδο ποιότητας αυξήθηκε, η SKODA επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της για να συμπεριλάβει μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας και, μακροπρόθεσμα, επεκτάθηκε σε άλλα ελκυστικά τμήματα της αγοράς, όπως τα SUV.

Με το plug-in υβριδικό SUPERB iV και το ηλεκτρικό CITIGOe iV, η SKODA εισήλθε στην εποχή της ηλεκτροκινητικότητας, το 2019. Η πρεμιέρα το 2020 του SKODA ENYAQ iV, του πρώτου μοντέλου που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group σηματοδοτεί ένα ακόμη ορόσημο σε αυτό το ταξείδι. Εκτός από τα τρία εργοστάσια στην Τσεχία, σήμερα η SKODA AUTO παράγει επίσης στην Κίνα, τη Ρωσία, την Ινδία, τη Σλοβακία και την Ουκρανία και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 αγορές παγκοσμίως. Μέσα στον Volkswagen Group, η SKODA διαχειρίζεται τις δραστηριότητες του Ομίλου και των εμπορικών σημάτων του στη Ρωσία, την Ινδία και τη Βόρεια Αφρική. Σταδιακά και με ορίζοντα το 2025, η SKODA AUTO μετατρέπεται από κατασκευαστής αυτοκινήτων σε μια «Simply Clever εταιρεία για τις καλύτερες λύσεις κινητικότητας». Το όραμα των ιδρυτών, Laurin και Klement πριν από 125 χρόνια, συνεχίζεται και στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.

Previous Post

2021: Ωρα αποφάσεων για τις μεταφορές

Next Post

To πρώτο ηλεκτρικό, διώροφο λεωφορείο είναι γεγονός ( video)

Related Posts

Ότι πρέπει για κούριερ ταχυπαραδόσεων: Με 5.000 ίππους και τελική 483χλμ/ώρα! (+video)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ότι πρέπει για κούριερ ταχυπαραδόσεων: Με 5.000 ίππους και τελική 483χλμ/ώρα! (+video)

25 Μαρτίου, 2022
Το πρώτο φορτηγό της SCANIA 64 τόνων μπήκε στην πρίζα!
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο κοντά είμαστε στο να επιβληθεί δελτίο καυσίμου στο ντίζελ;

23 Μαρτίου, 2022
Σοκαριστική σύγκρουση για δύο φορτηγά, το ένα …πετάχτηκε στον αέρα (+video)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σοκαριστική σύγκρουση για δύο φορτηγά, το ένα …πετάχτηκε στον αέρα (+video)

10 Φεβρουαρίου, 2022
Τρομακτικό! Οδηγός φορτηγού κάνει …σμπαράλια IX, γλίτωσαν από θαύμα (video)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρομακτικό! Οδηγός φορτηγού κάνει …σμπαράλια IX, γλίτωσαν από θαύμα (video)

5 Φεβρουαρίου, 2022
Μεγάλη διαμαρτυρία αυτοκινητιστών στον Καναδά εναντίον του υποχρεωτικού εμβολιασμού ( +video)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μεγάλη διαμαρτυρία αυτοκινητιστών στον Καναδά εναντίον του υποχρεωτικού εμβολιασμού ( +video)

30 Ιανουαρίου, 2022
Για αυτό δεν κλείνουν οι δρόμοι στο εξωτερικό, επειδή έχουν βρει την συνταγή! (+video)
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Για αυτό δεν κλείνουν οι δρόμοι στο εξωτερικό, επειδή έχουν βρει την συνταγή! (+video)

29 Ιανουαρίου, 2022
Next Post
To πρώτο ηλεκτρικό, διώροφο λεωφορείο είναι γεγονός ( video)

To πρώτο ηλεκτρικό, διώροφο λεωφορείο είναι γεγονός ( video)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν

5 ημέρες ago
Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν

6 ημέρες ago
H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης

6 ημέρες ago
ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

ΤΟ ΠΣΧΕΜ ΣΤΟ ITC 2025 8ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών

6 ημέρες ago
Φορτηγό & Μεταφορές

Follow us on social media:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Operating Leasing στα βαρέα φορτηγά: Η αγορά ζητά λύσεις, οι τράπεζες σιωπούν
  • Σε θετικό κλίμα η συνάντηση ΠΣΧΕΜ με Κυρανάκη – Τι κέρδισαν οι Αυτοκινητιστές, τι περιμένουν
  • H νέα γενιά ελαστικών Michelin για στόλους φορτηγών και η στρατηγική συνεργασία με την Κόκκαλης
  • ΕΜΕΙΣ

© 2020

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΦΟΡΤΗΓΑ
  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
  • VAN-VANETTΕ
  • PICK-UP
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • VIDEO

© 2020

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In