Το σωματείο ΦΔΧ στην Φθιώτιδα αποτελείται από 100 μέλη, όντας ένα δραστήριο σωματείο Αυτοκινιτιστών Ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων που πρεσβεύει και αγωνίζεται για τα συμφέροντα των αυτοκινητιστών. Όπως τονίζει ο πρόεδρος Απόστολος Αγγελακόπουλος και αντιπρόεδρος του ΠΣΧΕΜ σήμερα, έχουν συσσωρευτεί πολλά και σημαντικά προβλήματα που έχουν …βυθίσει το επάγγελμα του αυτοκινητιστή.
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι: “Το προβλήματα άρχισαν να ταλαιπωρούν τον κλάδο μας από τότε που έπαψε να ισχύει η φορολογική ενημερότητα. Από τότε έσπασαν οι δικλειδες ασφαλείας που δίεπουν έναν κλάδο. Έχουμε φθάσει στο σημείο ο καθένας να κάνει ότι θέλει: Δεν πληρώνει, δεν αποδίδει, χτυπάει τις τιμές στην αγορά.
Πλέον υπάρχει ένα μπάχαλο και σε αυτό ευθύνεται και το κράτος που σταμάτησε να ελέγχει την αγορά της μεταφοράς. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι προκλητικά απών και πιστεύω ότι το κράτος έχει περισσότερα συμφέροντα στο να μην ελέγχει αυτή την αγορά με αποτέλεσμα να υπάρχει οργιάζει η ασυδοσία και ο αθέμιτος ανταγωνισμός!”
Boυλγάρικα φορτηγά: “Μας έχουν διαλύσει”
Το πιο τραγικό είναι ότι απώλεια εσόδων από την μεταφορά. Την στιγμή που το κράτος αναζητά έσοδα, ο βασικός πνεύμονας που είναι οι μεταφορές δεν αποδίδουν αυτά που θα μπορούσαν και με τη δυναμική που έχει ο κλάδος επειδή η συγκεκριμένη αγορά είναι κατακερματισμένη!
Σήμερα, το ΑΕΠ είναι ψίχουλα σε σχέση με το ΑΕΠ που προσέφερε ο κλάδος πριν δέκα και πλέον χρόνια! Δείτε τη διεθνή μεταφορά η οποία είναι πλέον διαλυμένη. Και η Εθνική μεταφορά που δεν αποδίδει στο κράτος όσα αναλογούν εξαιτίας της εισβολής των βουλγάρικων φορτηγών. Και η μεγαλύτερη κατάντια ότι δεν έχουν περιφρουρηθεί οι άδειες. Έχουν εισχωρήσει στο επάγγελμα άνθρωποι που δεν είχαν σχέση, αγοράζουν ένα φορτηγό με την άδεια και χτυπάνε τιμές κάτω από το μεταφορικό κόστος. Και πλέον ο κακός ανταγωνισμός αναλαμβάνει μεταφορικό έργο με γνώμονα ότι του δώσουν αντί να ορίζουν αυτοί τις τιμές. Αυτό είναι γύφτικο παζάρι. Πηγαίνουν και εισπράττουν αυτά που θα τους δώσουν. Αντί να πουλάνε το δρομολόγιο του με βάση το κόστος και το κέρδος του. Είμαστε η εξαίρεση στον κανόνα στην λειτουργία της αγοράς.
Να επέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Και αυτό είναι η μεγαλύτερη ζημιά. Δεν πρέπει για όλα αυτά και τον κανιβαλισμό στην αγορά της μεταφοράς να επέμβει η Επιτροπή ανταγωνισμού και να ελέγξει τον τρόπο λειτουργίας της και να κάνει φύλλο και φτερό το κόστος μεταφοράς; Πως γίνεται να εργάζονται κάποιοι κάτω από το κόστος; Ποιος τους επιτρέπει; Το ίδιο το κράτος! Eίχαμε τα μικτά κλιμάκια που θα έδιναν λύση στα παραπάνω ( τον αθέμιτο ανταγωνισμό την παράνομη μεταφορά κ.α. ) τα οποία πλέον δεν υφίστανται.
Σήμερα, τους κυβερνώντες δεν τους ενδιαφέρει αν αργοπεθαίνει η αγορά της μεταφοράς.
Εδώ χρειάζονται δυναμικές δράσεις. Εγώ δεν βλέπω άλλη λύση. Χρειάζεται ένα νέο Εθνικό σχέδιο για να ξανά κερδίσουμε την Ελληνική μεταφορά αν θέλουμε να αλλάξει κάτι. Σήμερα, η τζάμπα μεταφορά συμφέρει τις βιομηχανίες όλα στον βωμό του κέρδους.