Oι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ασφάλεια των μεταφορών ότι στο μέλλον, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα μπορούν να εκδίδουν άδειες οδήγησης σε 17χρονους για να οδηγούν βαρέα φορτηγά οχήματα στο πλαίσιο ενός συστήματος «συνοδευόμενης οδήγησης».
Σήμερα, η Φινλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία, η Πολωνία και η Ισπανία δίνουν το δικαίωμα σε νέους από 18 ετών να οδηγούν φορτηγά.
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο δρόμο για την αναθεώρηση των κανόνων για τις άδειες οδήγησης και με στόχο να δημιουργηθούν νέοι οδηγοί εξαιτίας της έλλειψης στην ΕΕ 600.000 οδηγών σε λεωφορεία, φορτηγά συμφώνησε να προβεί σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις για τις επαγγελματικές άδειες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας απόκτησης διπλώματος οδήγησης σε νέους 17 ετών και άνω, αρκεί να οδηγούν τα φορτηγά με τη συνοδεία έμπειρου οδηγού. Στόχος τα κράτη να μειώσουν, επίσης, την ελάχιστη ηλικία για τους οδηγούς λεωφορείων στα 18, χωρίς όριο απόστασης.
Υπερθεματίζοντας τα παραπάνω, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών επεσήμανε ότι η ελάχιστη ηλικία στην ΕΕ για τους οδηγούς φορτηγών θα πρέπει να είναι τα 21 έτη – που είναι το σημερινό «συνιστώμενο» όριο.
Πάντως, η θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών είναι ότι η παραπάνω πρόταση «θα επεκτείνει μαζικά τον αριθμό των εφήβων που οδηγούν φορτηγά – και αυτό θα είχε πολύ αρνητικές συνέπειες για την οδική ασφάλεια».