Oλοένα και περισσότερους αυτοκινητιστές απασχολεί το τελευταίο διάστημα η αξίας της άδειας ΦΔΧ με αρκετούς νέους να μπαίνουν στο δίλημμα αν πρέπει να στραφούν στην έκδοση καινούργιας ή να αγοράσουν μια στην «ελεύθερη» αγορά από επαγγελματίες, μεταφορείς που τις μεταβιβάζουν με το τίμημα πολλές φορές να είναι …ευκαιρία!
Η αλήθεια είναι ότι έχει γεμίσει το διαδίκτυο με αγγελίες που πουλάνε Αδειες ΦΔΧ σε τιμές που δεν έχουν όρια ή είναι δελεαστικές για τους υποψήφιους αγοραστές.
Ταυτόχρονα, το μεγάλο θέμα, που έχει ανοίξει και πολλές αντιπαραθέσεις είναι οι άδειες ΦΔΧ που νοικιάζονται, όπου και εδώ το τίμημα μπαίνει στη ζυγαριά και των δύο ενδιαφερόμενων. Γκρίνιες για το τελευταίο και δικαιολογημένα, αφού, ο κανιβαλισμός στη μεταφορά είναι προ των πυλών.
Και σε όλα αυτά έρχεται και το παρακάτω, με το Υπουργείο Μεταφορών να έχει εμμονή:
Oι άδειες κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. με γνώμονα το άρθρο 5 (αρχική χορήγηση Φ.Δ.Χ.) χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO V και μεταγενέστερων προτύπων.
Κοινώς, τα νέα, σύγχρονα φορτηγά αποτελούν τον πρωταγωνιστή για όποιον θέλει να αποκτήσει μια άδεια μεταφορέα. Κόλαση στις μεταβιβάσεις από γονείς σε παιδιά, που πρέπει να «χτίσουν» από την αρχή τη μεταφορά με νέα φορτηγά. Λες και αλλάζει κάτι. Άλλα, κόλπα, όπως λέει και ένας μεταφορέας που βγαίνει στη σύνταξη αλλά το φορτηγό του θα μείνει στο ράφι…
Σύμφωνα με τον κ. Μανώλη Προκοπίου από το ΠΣΧΕΜ, αυτή την περίοδο το ΠΣΧΕΜ κατάφερε να βάλει φρένο στην αλόγιστη χορήγηση αδειών Δημόσιας Χρήσης από το κράτος .
Ειδικότερα, μετά από επίμονες και εντατικές ενστάσεις και συναντήσεις του ΠΣΧΕΜ μπήκε φρένο τόσο στην ασύστολη έκδοση νέων αδειών για όλες τις κατηγορίες οχημάτων ,πόσο μάλιστα για τα ελαφρά οχήματα τα οποία έπαιρναν νέες άδειες χωρίς κανένα κριτήριο.