Η κλιματική αλλαγή είναι προ των πυλών και οι οδηγοί φορτηγών είναι ολοένα και πιο εκτεθειμένοι σε αντίξοες συνθήκες, ιδίως των διεθνών μεταφορών. Η λύση είναι να ενισχυθεί το σύστημα κλιματισμού για τους οδηγούς φορτηγών, και να γίνει σχεδόν υποχρεωτική. Την παραπάνω πρόταση προτείνει ένας Ολλανδός Σοσιαλδημοκράτης βουλευτής, ο Vera Tax και η Ομοσπονδία της Εθνικής Συνδικαλιστικής Ένωσης (CNV) που λένε ότι πλέον είναι – και με γνώμονα τις αλλαγές στις καιρικές συνθήκες – απαραίτητη για την υγεία των οδηγών, την οδική ασφάλεια , οι βελτιστοποίηση των συνθηκών μέσα στα φορτηγά.
Μάλιστα, τα δύο κόμματα πιέζουν τώρα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την ελπίδα να φέρουν την αλλαγή. Η Vera Tax υποστηρίζει ότι οι οδηγοί πρέπει να παραμείνουν δροσεροί, διότι, αυτό είναι θέμα υγείας και εξασφάλισης υγιεινών συνθηκών διαβίωσης μέσα στα φορτηγά!
Ειδικότερα, προτείνουν:
Όλα τα φορτηγά στα οποία καλούνται οι οδηγοί να διανυκτερεύσουν πρέπει να διαθέτουν στάνταρ συστήματα ψύξης καμπίνας. Οι οδηγοί πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κοιμούνται το βράδυ , και κυρίως το καλοκαίρι, χωρίς να χρειάζεται να λειτουργεί ο κινητήρας, που κοστίζει κατά μέσο όρο 20 λίτρα ντίζελ, σύμφωνα με υπολογισμούς της ένωσης CNV. Αυτό είναι ακριβό και κακό για το περιβάλλον.
Η εναλλακτική είναι μια:
H χρήση βοηθητικού κλιματισμού σε φορτηγά σε ολόκληρη την ΕΕ. Μέχρι πρόσφατα, ωστόσο, λίγα φέρουν αυτό το σύστημα.
Από την άλλη πλευρά, πρόσφατα σχόλια του Matthew Baldwin, αναπληρωτή διευθυντή Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δείχνουν ότι κάτι μπορεί να αλλάξει:
«Η ιδέα είναι ενδιαφέρουσα. Θα μελετήσουμε το θέμα, ακόμα κι αν αποτελεί μέρος των θεμάτων υγείας και ασφάλειας που αποτελούν ευθύνη των εργοδοτών. Εάν ένας εργοδότης πιστεύει ότι η καμπίνα είναι πολυ ζεστή, τότε θα πρέπει να εξοπλίσει κατάλληλα το φορτηγό του.
Σύμφωνα με μια μελέτη που ανέφερε η συνδικαλιστική οργάνωση CNV, ο αριθμός των ατυχημάτων με φορτηγό αυξάνεται κατά 11% όταν η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 22 ° C στη καμπίνα τη νύχτα. Πάνω από τους 32 ° C, το ποσοστό αυξάνεται στο 22%.
Στις Κάτω Χώρες, ένα στα πέντε φορτηγά λέγεται ότι είναι εξοπλισμένο με κλιματισμό.
Η γερμανική ομοσπονδία μεταφορών, η BGL, λέει επίσης ότι βλέπει θετικά το ερώτημα «υπό την προϋπόθεση ότι το θέμα θα αντιμετωπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο», και ότι τα συστήματα κλιματισμού μπορούν να βελτιώσουν την άνεση του οδηγού, αυξάνοντας έτσι την οδική ασφάλεια.