Το 1923 η Benz & Cie παρουσίασε το πρώτο ντίζελ φορτηγό στον κόσμο. Το όχημα των πέντε τόνων διέθετε για την κίνηση του έναν τετρακύλινδρο κινητήρα OB 2 diesel με απόδοση 33 kW (45 hp) στις 1000 σ.α.λ. Σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο φορτηγό του ίδιου σχεδιασμού, η απόδοση του πετρελαιοκινητήρα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή: σε σύγκριση με τον βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας εξασφάλιζε εξοικονόμηση καυσίμου 86%. Το …στήσιμο του νέου κινητήρα και οι πρώτες μελέτες είχαν ξεκινήσει το 1922. Ενώ, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, έγινε η πρώτη συναρμολόγηση, που τέθηκε σε δοκιμαστική βάση. Αρχικά κατασκευάστηκαν δέκα κινητήρες OB 2.
Η πρώτη δοκιμαστική κίνηση πραγματοποιήθηκε στην προκλητική, λοφώδη περιοχή γύρω από το Gaggenau στις 10 Σεπτεμβρίου 1923. Η έκθεση του μηχανικού που αξιολόγησε το όχημα ανέφερε τα εξής: “Η εξαιρετικά, χαμηλή κατανάλωση είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή: παρέχεται καστανόχρωμο λιθανθρακικό λάδι, με το νέο φορτηγό, το OB 2 να απαιτεί περίπου 25 τοις εκατό λιγότερο από έναν βενζινοκινητήρα με την ίδια ισχύ. ” Το εντυπωσιακά χαμηλό κόστος των καυσίμων οφείλεται στο γεγονός ότι το λιπαντικό ήταν πιο φθηνό από τη βενζίνη. Και εκτός από το λάδι πίσσας, ο νέος κινητήρας θα μπορούσε επίσης να “τροφοδοτείται με πετρέλαιο φυσικού αερίου, κηροζίνη, λάδι Τέξας και κίτρινο ή καφέ παραφινέλαιο”.
Οι μηχανικοί της Benz επέλεξαν ως σασί στο φορτηγό Benz, το 5 K 3 το οποίο σχεδιάστηκε για ωφέλιμο φορτίο πέντε τόνων. Κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών διαδρομών, ο κινητήρας ντίζελ OB 2 αποδείχθηκε ότι έχει τόσα πολλά πλεονεκτήματα, ώστε στις 14 Απριλίου 1923 αποφασίστηκε ο νέος κινητήρας να τεθεί σε σειρά παραγωγής. Ο πετρελαιοκινητήρας OB 2 είχε απόδοση 37 kW (50 hp) στις 1000 σ.α.λ.
Φορτηγό ντίζελ με έγχυση αέρα από την Daimler
Το 1911 η Daimler-Motoren-Gesellschaft ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός συμπαγούς πετρελαιοκινητήρα για εμπορικούς και γεωργικούς σκοπούς. Ενώ η Benz & Cie. ανέπτυξε το πετρελαιοκίνητο φορτηγό, η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) στο Βερολίνο-Marienfelde ξεκινά να κατασκευάζει έναν κινητήρα ντίζελ με ψεκασμό αέρα για να τοποθετηθεί σε ένα φορτηγό που είχε σχεδόν την ίδια ισχύ. Το τελικό προϊόν ήταν ένας τετρακύλινδρος κινητήρας με απόδοση 29 kW (40 hp) στις 1000 σ.α.λ. Ο κινητήρας απέδειξε την ικανότητα του, στον τομέα της απόδοσης και της χαμηλής κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια μιας σειράς δοκιμαστικών διαδρομών το 1923.
Η διαδρομή μεγάλων αποστάσεων μεταξύ των δύο εργοστασίων DMG ήταν ιδιαίτερα θεαματική εκείνη την εποχή: από τις 20 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 1923 ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό Daimler έκανε την διαδρομή από το Βερολίνο στη Στουτγκάρδη με επιστροφή. Μετά από αυτές τις δοκιμές που χάρισαν και μεγάλη δημοσιότητα , τα πρώτα φορτηγά με τον ντίζελ, κινητήρα, τα Daimler 5C που κατασκευάστηκαν στη Marienfelde – ένα φορτηγό, ένα τρίποδο και ένα λεωφορείο – παρουσιάστηκαν στις αρχές Οκτωβρίου 1923 στο Έκθεση αυτοκινήτων στο Βερολίνο.