Το φορτηγό υδρογόνου το Mercedes-Benz GenH2 αναπτύσσεται ειδικά για ευέλικτες και απαιτητικές διαδρομές με αυτονομία 1.000 χλμ!
Στον δρόμο προς τις βιώσιμες μεταφορές του μέλλοντος, ένα πρωτότυπο φορτηγού Mercedes-Benz GenH2 ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες του δοκιμές σε μεγάλο υψόμετρο σε δημόσιους δρόμους. Το πρόγραμμα δοκιμών περιελάμβανε τη διέλευση του Brenner Pass, μιας από τις κύριες αρτηρίες της ευρωπαϊκής εμπορευματικής κυκλοφορίας. Μόνο το 2019, περίπου 40 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν με φορτηγά μέσω της διαδρομής τεσσάρων λωρίδων που βρίσκεται σε υψόμετρο έως και 1.370 μέτρων στα σύνορα μεταξύ Αυστρίας και Ιταλίας.
Αυτό αντιστοιχεί σε σχεδόν 2,5 εκατομμύρια φορτηγά ετησίως. Κατά τη διάρκεια των εβδομαδιαίων δοκιμών, οι μηχανικοί της Daimler Truck διέσχισαν επανειλημμένα το πέρασμα του Brenner με το ημιρυμουλκούμενο φορτηγό με κυψέλες καυσίμου να μεταφέρει ένα τυπικό φορτίο, στην εθνική οδό μήκους 120 χιλιομέτρων μεταξύ Bolzano και Innsbruck. Η μόνη εκπομπή από την εξάτμιση στο ταξίδι: υδρατμοί!
Η πόλη του Bolzano στην Ιταλία, χρησίμευσε ως βάση για τα test drives, καθώς φιλοξενεί έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου που λειτουργεί από το H2 South Tyrol. Επιπλέον, η τοπογραφία της γύρω περιοχής είναι ιδανική για ενδελεχείς δοκιμές απόδοσης του συστήματος κυψελών καυσίμου σε διάφορα επίπεδα υψομέτρου.
Ένα από τα κυριότερα σημεία των δοκιμών ήταν η οδήγηση του τράκτορα στο βουνό Penser Joch σε υψόμετρο 2.211 μέτρων. Τα ευρήματα αυτού του πρώτου προγράμματος δοκιμών υψομέτρου σχετικά με την αλληλεπίδραση κυψελών καυσίμου και μπαταρίας σε απαιτητική τοπογραφία, καθώς και η προοπτική στρατηγική λειτουργίας στη διαδρομή Brenner, ενσωματώνονται τώρα στην περαιτέρω εξέλιξη για το φορτηγό παραγωγής. Περισσότερες δοκιμαστικές διαδρομές σε ορεινό έδαφος προγραμματίζονται για το επόμενο έτος.
Στην πορεία της για ένα ουδέτερο μέλλον σε εκπομπές CO2, η Daimler Truck έχει ξεκάθαρα χαράξει τη στρατηγική της πορεία και ακολουθεί σταθερά μια στρατηγική διπλής τροχιάς για την ηλεκτροκίνηση του χαρτοφυλακίου της τόσο με ηλεκτρικές μπαταρίες όσο και με κινητήρες υδρογόνου. Το φορτηγό Mercedes-Benz GenH2 αναπτύσσεται ειδικά για ευέλικτες και απαιτητικές εφαρμογές στο σημαντικό τμήμα των βαρέων επαγγελματικών μεταφορών και των μεγάλων αποστάσεων. Ο στόχος της εταιρειας είναι να επιτευχθεί μια αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων και άνω. Η έναρξη της παραγωγής του συγκεκριμένου φορτηγούσχεδιάζεται για το δεύτερο μισό της δεκαετίας.