Η MAN έγινε ο πρώτος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων που δοκίμασε ένα αυτόνομο φορτηγό σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο. Στο δοκιμαστικό φορτηγό, το οποίο κινήθηκε μόνο του για περίπου δέκα χιλιόμετρα στον Α9 μεταξύ των κόμβων Allershausen και Fürholzen, μέσα σε αυτό ήταν ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Dr Volker Wissing και ο διευθύνων σύμβουλος της MAN Alexander Vlaskamp.
Η MAN προωθεί εντατικά την ανάπτυξη αυτόνομων φορτηγών για χρήση σε κόμβους logistics και για κυκλοφορία από κόμβο σε αυτοκινητόδρομο και πρόσφατα έγινε ο πρώτος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων που έλαβε άδεια δοκιμής επιπέδου 4 βάσει του νόμου για την αυτόνομη οδήγηση στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους.
Ο όγκος των εμπορευμάτων και, ειδικότερα, οι μεταφορές μεταξύ κόμβων εφοδιαστικής – όπως οι αποθήκες μεγάλων διαδικτυακών πολυκαταστημάτων – αυξάνεται σταθερά. Η χρήση αυτόνομων φορτηγών στη συγκεκριμένη μεταφορά από κόμβο σε κόμβο είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για αυτό.
Τα φορτηγά είναι πάντα στο δρόμο, εξαιρετικά αποδοτικά από άποψη κατανάλωσης και ασφαλή στην οδήγηση. Δεν υπάρχουν διαλείμματα χρόνου οδήγησης, επομένως τα οχήματα μπορούν να ενσωματωθούν χωρίς πρόβλημα σε στενά συγχρονισμένες διαδικασίες εφοδιαστικής. Μακροπρόθεσμα, η αποτελεσματική χρήση αυτόνομων φορτηγών μπορεί να μειώσει το συνολικό κόστος λειτουργίας κατά δέκα έως 15 τοις εκατό. Η νέα τεχνολογία μπορεί επίσης να μετριάσει την έλλειψη οδηγού. Μόνο στη Γερμανία υπάρχει ήδη έλλειψη έως και 100.000 οδηγών φορτηγών.
«Η πρώτη δοκιμαστική οδήγηση επιπέδου 4 ενός αυτόνομου φορτηγού σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο αποδεικνύει ότι η Γερμανία κατέλαβε ηγετική θέση στην Ευρώπη με το νόμο για την αυτόνομη οδήγηση. Στόχος μας είναι να γίνουμε η κορυφαία αγορά για την αυτοματοποιημένη και συνδεδεμένη οδήγηση. Σήμερα αποτελεί ορόσημο για τα logistics στη Γερμανία. Ο συνεχώς αυξανόμενος όγκος των μεταφορών, σε συνδυασμό με την επιδείνωση της έλλειψης οδηγών, αποτελεί πρόκληση για το κοινωνικό σύνολο. Τα αυτόνομα φορτηγά μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της κατάστασης. Επιπλέον, η έξυπνη δικτύωση των εμπορευματικών μεταφορών προσφέρει την ευκαιρία να γίνει πιο αποτελεσματική η μεταφόρτωση από οδικό σε σιδηρόδρομο και έτσι να ενισχυθούν οι φιλικές προς το κλίμα συνδυασμένες μεταφορές», λέει ο Δρ Volker Wissing, Ομοσπονδιακός Υπουργός Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών.
Η ΜΑΝ εξελίσσει με ταχύτατους ρυθμούς τη νέα γενιά πλήρως αυτόνομων φορτηγών, που θα μπορούν να μεταφέρουν εμπορεύματα χωρίς τη φυσική παρουσία οδηγού. Μάλιστα, οι ιθύνοντες των εταιρειών υποστηρίζουν πως η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι πλήρως διαθέσιμη πριν το τέλος της δεκαετίας.
o σκεπτικό των κατασκευαστών αναφέρει πως η αυτόνομη οδήγηση είναι η λύση στις σημαντικές ελλείψεις που παρατηρούνται στους διαθέσιμους επαγγελματίες οδηγούς, αλλά και στον αγώνα δρόμου που γίνεται αυτή τη στιγμή για τη μείωση των ρύπων και των ατυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.