Στόχος της MAN είναι έως το 2030 να πουλάει ηλεκτρικά φορτηγά. Και αυτό διαφαίνεται από τις πωλήσεις της σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπου οι νέοι πελάτες προτιμούν τις ηλεκτρικές προτάσεις της ιδίως σε δημοτικές εφαρμογές!
«Συνεχίζουμε να κερδίζουμε δυναμική όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Το eTruck σημειώνει νέους πελάτες. Η έναρξη των πωλήσεων ξεπέρασε τις προσδοκίες μας», δήλωσε ο Friedrich Baumann, Εκτελεστικό Μέλος για Πωλήσεις και Λύσεις Πελατών της MAN Truck & Bus στην συνέντευξη τύπου IAA Commercial Vehicles στη Φρανκφούρτη επί του Μάιν. Υπάρχουν ήδη σχεδόν 2.000 αιτήματα παραγγελιών για τα νέα MAN eTGX και MAN eTGS eTrucks περίπου επτά μήνες μετά την έναρξη των πωλήσεων.
Η ζήτηση έχει δώσει σημαντική ώθηση μετά την επέκταση του χαρτοφυλακίου των μοντέλων της φίρμας: Τα νέα eTGX και eTGS έχουν πρόσφατα διαμορφωθεί σε πολλές παραλλαγές – με ποικιλία μεταξονίων, καμπίνες, ισχύ κινητήρων, συνδυασμούς μπαταριών και για βιομηχανικό εξοπλισμό. «Από τότε που παρουσιάσαμε το διευρυμένο χαρτοφυλάκιο στην έκθεση IFAT, η ζήτηση των πελατών έχει αυξηθεί σημαντικά, ιδιαίτερα στον δημοτικό τομέα», συνέχισε ο Baumann.
Για παράδειγμα, η MAN κέρδισε πρόσφατα δύο διαγωνισμούς για ηλεκτροκίνητα φορτηγά δύο αξόνων και τριών αξόνων στην Αυστρία. Ο πελάτης είναι ένας σύλλογος που περιλαμβάνει δώδεκα δημοτικές επιχειρήσεις. Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα παραγγελιών από δέκα έως 15 MAN eTrucks ετησίως και το πολύ 45 οχήματα συνολικά. Παραγγελίες για τα πέντε πρώτα eTrucks – συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων συλλογής σκουπιδιών – έχουν ήδη γίνει.
Η πρώτη ειδική σειρά του eTruck, που θα παραχθεί φέτος, έχει σχεδόν εξαντληθεί εκτός από μερικά εναπομείναντα οχήματα. Ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτήσεων και των παραγγελιών αφορά ήδη τα οχήματα που πρόκειται να κατασκευαστούν σε μεγάλης κλίμακας παραγωγή στο εργοστάσιο της MAN στο Μόναχο από το 2025. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία θα πραγματοποιήσει εργασίες τελικής μετατροπής στην κύρια μονάδα παραγωγής της φέτος το καλοκαίρι προκειμένου να «ηλεκτροδοτήσει» το εργοστάσιο.
Η MAN μόλις έλαβε τη μεγαλύτερη μεμονωμένη παραγγελία της μέχρι σήμερα από τη Γαλλία, όπου ο Jacky Perrenot, η κορυφαία εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, μόλις παρήγγειλε 100 eTrucks. Η MAN αναμένει ότι η ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει να αυξάνεται γρήγορα και προβλέπει ότι τα μισά από όλα τα νέα φορτηγά MAN που θα παραδοθούν στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2030.