Μελέτες δείχνουν ότι οι οδηγοί φορτηγών περνούν αρκετό χρόνο έξω από τα οχήματά τους, φορτώνοντας και εκφορτώνοντας εμπορεύματα. Η Scania, σε συνεργασία με τους εταίρους, διερευνά επομένως τη δυνατότητα χρήσης ρομπότ για την εκφόρτωση εμπορευμάτων στο σημείο παράδοσης.
Αυτό το έργο υπό την ηγεσία της Scania είναι ένα από τα πολλά στο πλαίσιο της ερευνητικής πρωτοβουλίας HITS – Βιώσιμο και Ολοκληρωμένο Σύστημα Αστικών Μεταφορών – για την ανάπτυξη αποτελεσματικών λύσεων μεταφορών για καθαρότερες και ασφαλέστερες πόλεις. Περιλαμβάνει ιδιοκτήτες ακινήτων, δήμους, εταιρείες μηχανικών και logistics και ερευνητικά ιδρύματα.
Η Σουηδική Dyno Robotics αναπτύσσει το πρωτότυπο ρομπότ Carrie για να επιδείξει πώς ένας κλωβός εμπορευμάτων μπορεί να εκφορτωθεί αυτόματα από φορτηγά στους χώρους φόρτωσης και στη συνέχεια να ταξιδέψει μέσα από έναν λαβύρινθο εσωτερικών διαδρόμων καθώς και να χρησιμοποιήσει ανελκυστήρες για παράδοση προορισμού. Ο κλωβός είναι εξοπλισμένος με μια ετικέτα RFID, έτσι ώστε το ρομπότ να αναγνωρίζει το σωστό κλουβί και τον σωστό παραλήπτη.
Εκφόρτωση εμπορευμάτων με ρομπότ
Ο επιλεγμένος χώρος επίδειξης είναι το Westfield Mall of Scandinavia της Στοκχόλμης, ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα στις σκανδιναβικές χώρες με περισσότερα από 200 καταστήματα και εστιατόρια.
Φτάνοντας στον κόλπο φόρτωσης με το ηλεκτρικό φορτηγό διανομής Scania της Havi, η Κάρι, όπως ονομάζεται το ρομπότ, κατευθύνει το κιβώτιο φορτίου στην αποβάθρα. Έχοντας προγραμματιστεί προηγουμένως, ξεκινά τη διαδρομή του μέσα από ένα σύνολο στροφών και ανατροπών στο δρόμο του προς την είσοδο εμπορευμάτων ενός καταστήματος ρούχων. Ταξιδεύοντας αυτόνομα, μισό μέτρο ανά δευτερόλεπτο, το ρομπότ ελίσσεται επιδέξια στους εσωτερικούς διαδρόμους, αλλά χρειάζεται επίσης να ανέβει αρκετούς ορόφους.
Προς το παρόν, το ρομπότ μπορεί να χειριστεί μόνο κλουβιά κάτω από τα οποία η Κάρι μπορεί να χωρέσει άνετα. Η απλή τοποθέτηση όλων των εξαρτημάτων υλικού σε αυτό το συμπαγές πρωτότυπο για κλουβιά ήταν ένα κατόρθωμα μηχανικής, οι Standard παλέτες έχουν μικρότερη απόσταση από το έδαφος και θα απαιτούσαν ακόμη πιο λεπτό εξοπλισμό.
«Λάβετε υπόψη ότι αυτό είναι ένα πρωτότυπο και ότι, πιθανότατα, θα χρειαζόμασταν περισσότερο χώρο για τον μηχανισμό ανύψωσης για να αυξήσουμε την ικανότητα φόρτωσης. Αυτό θα ήταν δυνατό με μικρότερες μπαταρίες και πιο συμπαγείς κινητήρες με κιβώτια ταχυτήτων», λέει ο μηχανικός υλικού Tobiaz Pettersson, Dyno Robotics.
Τα αυτόνομα φορτηγά θα απαιτήσουν νέες διαδικασίες παράδοσης
Η Scania οραματίζεται ένα μέλλον όπου τα φορτηγά θα μπορούν να παραδίδονται μαζί με ρομπότ.