Oι μπαταρίες των ηλεκτρικών φορτηγών της Mercedes μπαίνουν στο στόχαστρο των δοκιμαστών αφού οι εταιρείες μεταφορών πρέπει να μπορούν να βασίζονται στα ηλεκτρικά φορτηγά της φίρμας
Οι εταιρείες μεταφορών έχουν κατά τη διάρκεια των δρομολογίων τις ίδιες απαιτήσεις για τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία όπως και τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες ντίζελ. Ακόμη και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως κρύο, πάγος και χιόνι, τα οχήματα πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους αξιόπιστα.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι φετινές χειμερινές δοκιμές φορτηγών Mercedes-Benz στο Ροβανιέμι της Φινλανδίας, αποδείχθηκαν για άλλη μια φορά ότι είναι δοκιμές αντοχής για φορτηγά που αντέχουν. Αυτό περιελάμβανε οχήματα από διάφορες σειρές μοντέλων – συμπεριλαμβανομένων πρωτοτύπων του eActros LongHaul με ηλεκτρική μπαταρία, με προγραμματισμό να βγουν στους δρόμους το 2024, και το eActros 300 με ηλεκτρική μπαταρία σε τράκτορα, καθώς και το συμβατικό Actros L με κινητήρα ντίζελ. Κάτω από ακραίες κλιματικές συνθήκες, όπως σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους, δυνατούς ανέμους και θερμοκρασίες έως και μείον 25 βαθμούς, η ομάδα ανάπτυξης και δοκιμών της Mercedes δοκίμασε τα μοντέλα προκειμένου να εξαγάγει συμπεράσματα για περαιτέρω βελτιστοποίηση.

The Mercedes-Benz eActros 300 as a tractor unit
Ο Christof Weber, Επικεφαλής Παγκόσμιων Δοκιμών Φορτηγών Mercedes-Benz ανέφερε: “Η δοκιμή της γκάμας των προϊόντων μας κάτω από ακραίες χειμερινές συνθήκες είναι ένα ουσιαστικό μέρος της εξέλιξης των οχημάτων μας όσον αφορά τις εναλλακτικές κινήσεις. Οι εταιρείες μεταφορών πρέπει να μπορούν να βασίζονται στα ηλεκτρικά φορτηγά μας σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον οποιαδήποτε εποχή του χρόνου, όπως ακριβώς συνηθίζουν τα συμβατικά οχήματα. Για αυτόν τον λόγο, οι μηχανικοί δοκιμών μας στη Φινλανδία έβαλαν τα οχήματα σε δοκιμασία για έξι εβδομάδες.”

Mercedes-Benz Trucks winter testing in Rovaniemi
Οι μηχανικοί ανάπτυξης φορτηγών Mercedes-Benz εξέτασαν προσεκτικά όλες τις λειτουργίες και τα συστήματα των οχημάτων στην πράξη στο ταξίδι στη Φινλανδία. Για παράδειγμα, εξέτασαν τη λειτουργιά στα συστήματα υποβοήθησης όπως την υποστήριξη κατά την αλλαγή λωρίδας ως μέρος του Active Sideguard Assist ή την ενεργή καθοδήγηση λωρίδας με το Active Drive Assist στο Actros L. Δεδομένου ότι έπρεπε να ξεπεραστούν πολλά εθνικά σύνορα, ήταν επίσης δυνατό να δουν πως λειτουργούν τα συγκεκριμένα συστήματα στα σήματα κυκλοφορίας ή τα δεδομένα ψηφιακού χάρτη σχετικά με την απόδοση των συστημάτων υποβοήθησης που είναι εγκατεστημένα στα φορτηγά. Το γεγονός ότι τα φορτηγά ελέγχονταν όλη την ημέρα επέτρεψε επίσης την αξιολόγηση των τομέων όπως η άνεση του καθίσματος του οδηγού.
Στην περίπτωση του eActros LongHaul και του eActros 300 Tractor, οι ειδικοί έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις ιδιότητες της μπαταρίας και στο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Για το σκοπό αυτό, δοκιμάστηκαν στοιχεία όπως, το λογισμικό και άλλα. Επιπλέον, τα συστήματα διαχείρισης θερμότητας και ενέργειας υποβλήθηκαν σε εντατικές δοκιμές. Και τα δύο διασφαλίζουν ότι τόσο το σύστημα μετάδοσης κίνησης όσο και η καμπίνα του οδηγού ελέγχονται σωστά και είναι αποδοτικά, ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Mercedes-Benz Trucks winter testing in Rovaniemi
Αυτό έδειξε, για παράδειγμα, ότι το eActros LongHaul γενικά θερμαίνει την καμπίνα γρηγορότερα από ένα φορτηγό ντίζελ χάρη στο μικρότερο κύκλωμα θέρμανσης με υψηλή απόδοση. Ωστόσο, δεδομένου ότι η ενέργεια για αυτό λαμβάνεται από τις μπαταρίες που είναι εγκατεστημένες στο όχημα και επομένως η εμβέλεια μειώνεται, συνιστάται η παραμονή του ηλεκτρικού φορτηγού σε σταθμό φόρτισης.
Δρ. Christof Weber, Επικεφαλής Παγκόσμιων Δοκιμών Mercedes-Benz Trucks: “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα των δοκιμών μας. Οι δοκιμές των ιδιοτήτων των μπαταριών και του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης σε ακραίες θερμοκρασίες ή των ιδιοτήτων οδήγησης του οχήματος σε λείους, παγωμένους δρόμους δείχνουν: σε πολύ χειμωνιάτικες συνθήκες, ότι τα φορτηγά μας που λειτουργούν με μπαταρίες είναι πλήρως λειτουργικά».

Mercedes-Benz Trucks winter testing in Rovaniemi
Η χειμερινή δοκιμή περιελάμβανε επίσης πολυάριθμες δοκιμές στην οδήγηση όπως αυτό της πέδησης σε επιφάνειες με διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης, καθώς και την επίδραση της λάσπης, για παράδειγμα, ως προς στην αποτελεσματικότητα των αισθητήρων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Επίσης, δοκιμάστηκε πώς το Trailer Stability Assistant μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ολίσθησης του τράκτορα και της νταλίκας κατά τη διάρκεια ελιγμών στις στροφές ή την αποφυγή ελιγμών σε χειμερινούς δρόμους και πώς το νέο σύστημα το MirrorCam λειτουργεί σωστά στον πάγο και το χιόνι.