Τα πρώτα νέα υβριδικά λεωφορεία Citaro βγήκαν πριν από λίγες ημές από το εργοστάσιο της Mercedes-Benz, και θα τεθούν σταδιακά σε λειτουργία. Θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά επιβατών σε δρομολόγια εσωτερικών πόλεων στη Στουτγάρδη. Με βάση την υβριδική τεχνολογία που αποκαλύφθηκε πρόσφατα από τη Mercedes-Benz, τα οχήματα εντυπωσιάζουν με την εξοικονόμηση καυσίμου έως και 8,5%.
“Στόχος μας με το υβριδικό Citaro είναι να καταστήσει τον κινητήρα ντίζελ ακόμα οικονομικό, χάρη στη χρήση ηλεκτροκινητήρα που θα μεγιστοποιήσει την οικονομική του απόδοση» “, λέει ο Rüdiger Kappel, Διευθυντής Πωλήσεων της Mercedes-Benz Buses , εξηγώντας την ιδέα της υβριδικής τεχνολογίας στο νέο λεωφορείο.
Τεχνολογικά, ενας ηλεκτροκινητήρας σε σχήμα δίσκου τοποθετείται μεταξύ του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Όταν το λεωφορείο φρενάρει και πραγματοποιείται η ανάκτηση της ενέργειας, , ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος, η οποία αποθηκεύεται για λίγο από το υβριδικό Citaro σε πυκνωτές, αποκαλούμενη ήπια υβριδική αποθήκευση (MHS) Ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 14 kW με ροπή 220 Nm.
Τα πλεονεκτήματα του υβριδικού Citaro είναι σαφή. Κατά την επιτάχυνση και καθώς το όχημα απομακρύνεται, ο κινητήρας καύσης πρέπει να παρέχει σημαντικά λιγότερη ισχύ χάρη στην ηλεκτρική υποστήριξη και όπως φαίνεται αυτό επιτυγχάνεται. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομεί καύσιμο. Ο ηλεκτρικός κινητήρας παρέχει επίσης βοήθεια σε αδράνεια.