O Παναγιώτης Σκλήβας, τρίτης γενιάς μεταφορέας και γενικός γραμματέας στο ΠΣΧΕΜ παραθέτει τα σημερινά προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο της χερσαίας μεταφοράς, σε μια δύσκολη περίοδο εξαιτίας της διεθνούς «αναταραχής», που έχει επηρεάσει και την Ελληνική αγορά.
Διαθέτει μια έμπειρη μεταφορική επιχείρηση στο Ασπρόπυργο, και η κύρια απασχόληση είναι οι μεταφορές κοντέινερς.
Συγκεκριμένα, αναφέρει, ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας εκτός από την πτωτική πορεία που σημειώθηκε στην μεταφορά των κοντέινερ, διαπιστώνει, ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές συντελέστηκαν μετά την διετή περίοδο της πανδημίας.
Όπως τονίζει, από το 2022 και έπειτα έχουν αλλάξει σημαντικά τα κοστολόγια στις τιμές των πρώτων υλών. «Οι τιμές έχουν εκτοξευτεί» αναφέρει ο Γενικός γραμματέας του ΠΣΧΕΜ, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να αφορά το κόστος στις τιμές των ντίζελ, όπου έχουν ανέβει, σε σχέση με πέρσι, έως και 60- 70%!
Επισημαίνει, ότι εκτός από το αυξημένο μεταφορικό κόστος, που έχει αναγκάσει όλους τους μεταφορείς να έχουν βγει εκτός των κόκκινων γραμμών, σημαντικά αυξημένη είναι και η συντήρηση του φορτηγού, αναφέροντας, ότι το ελαστικά ενός φορτηγού που απαιτούν αλλαγή σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα είναι αυτό που έχει πλέον επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την τσέπη του Έλληνα Μεταφορέα. « Έχουν ανέβει έως και 50%, ένα νούμερο που πλέον δεν μπορεί να διαχειριστεί εύκολα ο ιδιοκτήτης μιας μεταφορικής, είτε έχει ένα, είτε περισσότερα φορτηγά. Το ίδιο συμβαίνει και με ένα απλό σέρβις, όπου τα ανταλλακτικά, έχουν εξίσου αυξηθεί σε σχέση με το κοντινό παρελθόν».
Ελλειψη οδηγών: «Tο κράτος πρέπει να δει σοβαρά το πρόβλημα»
Άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το θέμα της έλλειψης οδηγών. «Μόλις αντιληφθήκαμε το πρόβλημα, ζητήσαμε άμεσα από τα αρμόδια Υπουργεία να καταστήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης νέων επαγγελματιών οδηγών, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο φυτώριο οδηγών, που θα καλύψουν τις κενές θέσεις, που πλέον ανέρχονται σε χιλιάδες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Πλέον, οι επαγγελματίες οδηγοί φεύγουν από την χερσαία μεταφορά, επειδή, διαπιστώνουν καθημερινά, ότι πλέον, δεν υπάρχει συνέπεια με τον χρόνο εργασίας τους, μιας και είναι πλέον αδύνατο να υπολογίσουν πόση ώρα απαιτείται να φορτώσουν ένα κοντέινερ από ένα λιμάνι και πόσο χρόνο συνολικά θα πρέπει να δαπανήσουν για να καλύψουν το δρομολόγιο τους.»
Είναι πλέον οι αστάθμητοι παράγοντες που δεν μπορούν να μας εγγυηθούν τον χρόνο αναμονής των οδηγών. Σε αυτό, όπως τονίζει πρέπει να μας βοηθήσει το κράτος.
Όμως, εκτός από τον ιδιοκτήτη μιας μεταφορικής επιχείρησης, υπάρχει πλέον σοβαρό πρόβλημα και με τους ανθρώπους που εργάζονται σε μια εταιρεία, όπου το κόστος για την μετάβαση τους στον χώρο εργασίας είναι πλέον πιο ακριβή.
«Εχουμε γίνει ανταγωνιστικοί μεταξύ μας»
«Δυστυχώς, άλλο ένα πρόβλημα στον χώρο μας έχουν εισέλθει άνθρωποι που δεν γνωρίζουν το επάγγελμα. Δεν γνωρίζουν το πραγματικό κόστος της μεταφοράς, οπότε, αυτό έχει δημιουργήσει ένα σοβαρό θέμα στο πως κοστολογούν τα δρομολόγια και τα κόμιστρα έχουν απομειωθεί σε σημείο που είναι απαγορευτικά να κινούμαι ακόμη και τα φορτηγά μας. Εχουμε γίνει ανταγωνιστικοί μεταξύ μας, με αποτέλεσμα να έχουμε …σκοτώσει από μόνοι μας τα κόμιστρα. Παράλληλα, τα αυξημένα κόστη που έχουν προκύψει, δεν μας επιτρέπουν να μετακυλήσουμε το κόστος αυτό στον πελάτη. Το κράτος, λοιπόν, πρέπει να έρθει να δει από κοντά τα προβλήματα του Αυτοκινητιστή. Δυστυχώς, το κράτος έχει προκαλέσει τον κακό ανταγωνισμό. Έδωσε ανεξέλεγκτα άδειες, με την λογική πάρτε όποιος θέλει άδειες, και τώρα του έχει γυρίσει μπούμερανγκ, αφού, από πολλούς από αυτούς δεν εισπράττει τίποτα ή τα ελάχιστα.»