Τα ηλεκτρικά βαν μπήκαν στην εποχή μας, ευχάριστα, με πολλά ατού, μεταξύ αυτών οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, το ασύγκριτα φθηνό χιλιομετρικό κόστος, η αθόρυβη λειτουργία τους και οι πολλαπλές δυνατότητες σε θέματα εφαρμογών συνδεσιμότητα που προσφέρουν οι υπάρχουσες εκδόσεις. Όσον για την αυτονομία, πλέον, τα ηλεκτρικά βαν υπόσχονται αυτονομία μετά από μια πλήρη φόρτιση, ανάλογα με το μοντέλο, την έκδοση κα.. από 200 – 300 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι, υπερκαλύπτει τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες μιας επιχείρησης, ενώ, μέσω της ταχυφόρτισης, απομειώνεται σημαντικά ο χρόνος φόρτισης ( 1-2 ώρες σε ταχυφορτιστή, 8-10 ώρες σε απλή παροχή – κάτι που μπορεί να γίνει το βράδυ).
Εξίσου σημαντικό, και η επιδότηση του κράτους, που συνεχίζεται και υποστηρίζει την αγορά ενός ηλεκτρικού βαν.
Για παράδειγμα, σήμερα, η Mercedes-Benz Ελλάς προσφέρει ήδη προς παραγγελία ετα eVito Van, eSprinter Van και η EQVαλλά και το επιβατικό eVito Tourer.
Οι τιμές τους ξεκινούν από το 53.500 ευρώ για το eVito Van Long με χωρητικότητα μπαταρίας 35 kWh ενώ, το eVito Van Extra Long κοστίζει από €54.400. Το eSprinter Van κοστίζει από €66.900, με χωρητικότητα μπαταρίας 35 kWh κα το eSprinter Van από €75.210, με χωρητικότητα μπαταρίας 47 kWh. Το EQV300 Long κοστίζει από €91.900, με χωρητικότητα μπαταρίας 90 kWh.
Στον ίδιο δρόμο, και άλλες φίρμες, όπως η πολυαναμενόμενη παρουσίαση του ολοκαίνουριου KANGOO Z.E. η πλήρως ηλεκτρική έκδοση της νέας γενιάς KANGOO θα ανεβάσει πολύ ψηλά τα standards της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Σήμερα, ένα ηλεκτρικό βαν μπορεί να σας κοστίζει από 4-5 ευρώ/100χλμ ως προς την κατανάλωση ρεύματος, ενώ, σχεδόν μηδαμινή είναι η συντήρηση του τα πρώτα χρόνια, ενώ, υπολογίζεται ότι , και το κόστος των μπαταριών θα απομειωθεί σημαντικά, την επόμενη πενταετία – από 50 – 70%.
Και επειδή συζητάμε για κόστος, σήμερα, ένα ηλεκτρικό καλύπτεται από τις αντιπροσωπείες για οκτώ χρόνια, όσον αφορά την απόδοση και καλή λειτουργία των μπαταριών!
Σήμερα, η κυβέρνηση δρομολογεί και άλλες αλλαγές τόσο στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων όσο και άλλες παρεμβάσεις με κίνητρα για τη δημιουργούμενη αγορά.
Όπως αυτό που αφορά την χρηματοδότηση και δίνεται η δυνατότητα της εκχώρησης του ποσού της επιδότησης στις τράπεζες ώστε αυτές να δανειοδοτούν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με ισόποσο ποσό για την απόκτηση του οχήματος.
Επίσης, αυξάνεται το ποσό της απόσυρσης των συμβατικών ταξί. Σήμερα το ποσό αυτό ανέρχεται στα 2.500 ευρώ, ενώ, θα δούμε να γεμίζουν αρκετά κομβικά σημεία με ταχυφορτιστές, Αν γίνουν αυτά που έχουν υποσχεθεί από την κυβέρνηση, τότε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα χωροθετηθούν 10.000 φορτιστές σε δήμους.