Στις 18 Φεβρουαρίου, η Ε.Ε. αποφάσισε να επιβάλει περιορισμούς στις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα. Για να επιταχύνει την εξέλιξη, η Volvo Trucks συνεχίζει τις ισχυρές επενδύσεις σε λύσεις μεταφορών που σέβονται το περιβάλλον. Αλλά απαιτούνται και πρόσθετα μέτρα προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση για οχήματα χαμηλών εκπομπών CO2.
«Η μείωση περιβαλλοντικών ρύπων από βαρέα οχήματα είναι μία απίστευτα σημαντική αποστολή και αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο των πρωτοβουλιών μας για τη βιωσιμότητα του τομέα μεταφορών. Στη Volvo Trucks, είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε αυτή την πρόκληση. Είναι φυσικό για την Ε.Ε. να επιβάλλει τώρα όρια στις εκπομπές CO2. Για να επιταχυνθεί η αλλαγή, θα θέλαμε επίσης να υπάρξουν ισχυρότερα οικονομικά κίνητρα για τους πελάτες, οι οποίοι πρώτοι επιλέγουν οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον» δήλωσε ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.
Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2. Η Volvo Trucks παρουσίασε τα πρώτα της ηλεκτρικά φορτηγά το 2018 και φέτος θα ξεκινήσει τη μαζική τους παραγωγή.
«Βρισκόμαστε στο στάδιο όπου η τεχνολογία θα είναι σύντομα έτοιμη για ευρύτερες εφαρμογές σε βαρέα οχήματα μεταφορών (heavy-duty). Εάν η ζήτηση τονωθεί και η νέα υποδομή φόρτισης επεκταθεί, ο όγκος θα μπορέσει να αυξηθεί ταχύτερα από το προσδοκώμενο» δήλωσε ο Lars Mårtensson, Διευθυντής Περιβάλλοντος & Καινοτομίας της Volvo Trucks.
Άλλες περιβαλλοντικές λύσεις περιλαμβάνουν τη χρήση φυσικού αερίου και βιοαερίου. Η λειτουργία ενός Volvo FH LNG με φυσικό αέριο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20% συγκριτικά με ένα diesel. Με το βιοαέριο, οι εκπομπές ρύπων από την λειτουργία του οχήματος (tank-to-wheel) μπορούν να περιοριστούν κατά 100%.
Ταυτόχρονα, η Volvo Trucks συνεχίζει την εξέλιξη φορτηγών diesel που αυτή τη στιγμή κατέχουν το υψηλότερο μερίδιο στις πωλήσεις της εταιρίας. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η χρήση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 ενός τυπικού φορτηγού Volvo μεγάλων αποστάσεων έχουν μειωθεί κατά περίπου 20%*, ενώ υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης βελτίωσης με πιο αποδοτικούς κινητήρες, χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και καλύτερη αεροδυναμική. Κάθε φορτηγό πρέπει να βελτιστοποιείται ανάλογα με τη χρήση του.
Ενώ τα όρια εκπομπών ρύπων που επιβάλλει η Ε.Ε. θέτουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τους κατασκευαστές οχημάτων, ο στόχος – βελτίωση της κατανάλωσης και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων – αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη βιομηχανία εδώ και αρκετό καιρό, καθώς, μεταξύ άλλων, η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί περίπου το ένα τρίτο των λειτουργικών δαπανών για μία εταιρία μεταφορών.
«Φιλοδοξία μας ήταν ανέκαθεν να μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τη βέλτιστη, ενεργειακά αποδοτική, ολοκληρωμένη λύση σύμφωνα με τις απαιτήσεις χρήσης» δήλωσε ο Lars Mårtensson.
Μεταξύ των πελατών της Volvo Trucks, αλλά και πολλών παρόχων υπηρεσιών μεταφορών, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για λύσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Η επέκταση των επιδοτήσεων επενδύσεων ή των φορολογικών ελαφρύνσεων για όσους αποφασίσουν να επενδύσουν σε περιβαλλοντικές τεχνολογίες θα έδινε μεγάλη ώθηση.
«Νέες τεχνολογίες που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 πρέπει να μπορούν να φτάνουν γρήγορα στην αγορά. Η επίσπευση της διαδικασίας αξιολόγησης και πιστοποίησης από τις Αρχές, θα επιτάχυνε τη εφαρμογή καινοτομιών στον τομέα μεταφορών.»
Το πλαίσιο της Ε.Ε. καλύπτει εκπομπές ρύπων από τα πραγματικά οχήματα, αλλά η Volvo Trucks υιοθετεί μία ευρύτερη προσέγγιση του θέματος.