Αποστολή: Μ. Ράλλης
Η Mercedes-Benz παρουσίασε με κάθε επισημότητα το καινούργιο της Spinter και το “Φορτηγό & Μεταφορές” ταξίδεψε μέχρι το Duisburg για να μάθει τα πάντα για την 3η γενιά του γερμανικού πολυεργαλείου που πλέον δεν περιορίζεται μόνον στα μεταφορικά του καθήκοντα. Εκπρόσωποι από ολόκληρο τον πλανήτη βρίσκονται μαζεμένοι ταυτόχρονα στο παγωμένο Duisburg κοντά στο Düsseldorf προκειμένου να μάθουν όλες τις λεπτομέρειες αλλά κυρίως δουν από κοντά το καινούργιο Sprinter της Mercedes-Benz.
Άλλωστε δεν έχουμε να κάνουμε με ένα τυχαίο μοντέλο. Πρόκειται για την 3η γενιά ενός επαγγελματικού μοντέλου που στην πρόσφατη ιστορία του έχει πουλήσει περισσότερες από 3.4 εκ. μονάδες σε περισσότερες από 130 χώρες όπου διατίθεται σε εκδόσεις Panel Van, Tourer, Pickup, Bus, Chassis και Tractor. Το νέο Sprinter διατηρεί τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο προηγούμενων γενεών ωστόσο έχει προσθέσει την επιβλητικότητα που αρμόζει σε έναν εκ των ηγετών της κατηγορίας.
Αιτία τα καινούργια φωτιστικά σώματα τα οποία ανάλογα με την έκδοση εξοπλίζονται και με φώτα ημέρας Led καθώς και οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, μάσκα και καπό. Οι εν λόγω αλλαγές έχουν επιφέρει και βελτίωση στην αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου.
Η καμπίνα του νέου Sprinter εκτός της καινούργιας της εικόνας είναι και αρκετά πιο πολυτελής και πλήρης. Οι μεγάλες επιφάνειες κυριαρχούν, ωστόσο τα σημεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον είναι τα εξής τρία. Το πρώτο που έρχεσαι σε επαφή είναι τριάκτινο τιμόνι που ανάλογα την έκδοση μπορεί να είναι μέχρι και δερμάτινο και να ενσωματώνει λειτουργίες όπως το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το τηλέφωνο και τα συστήματα ασφαλείας.
Πίσω του διακρίνεται ο πληρέστατος πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του. Στο κέντρο όμως του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας MBUX που εμφανίστηκε στην προσφάτως λανσαρισμένη επιβατική A-Class. Προσφέρεται σε εκδόσεις με έγχρωμη οθόνη αφής 7 αλλά και 10,25 ιντσών και βεβαίως προσφέρει όλες τις λειτουργίες που περιμένεις από ένα τέτοιο σύστημα (μουσική, συνδεσιμότητα, τηλέφωνο, δορυφορική πλοήγηση) και όχι μόνον.
Εκτός αυτών όμως η καμπίνα του Sprinter διαθέτει θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια, μπλοκ σημειώσεων καθώς και κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους. Όλα όσα χρειάζονται κατά την καθημερινή εργασία δηλώνουν “παρόν”. Επιπρόσθετα όμως διατίθενται ηλεκτρικό κάθισμα με μνήμες, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, αυτόματος κλιματισμός Thermotronic καθώς και θύρες USB με βάση στήριξης smartphone σε κάθε σειρά καθισμάτων (Bus).
Κινητήρες για όλες τις ανάγκες
Όλοι οι κινητήρες πετρελαίου του γερμανικού μοντέλου καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6. Εναι χωρητικότητας 2.1 λίτρων και προσφέρονται σε εκδόσεις με ιπποδυνάμεις 114, 143, 163 και 177 ίππων. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχει και ο μοναδικός εξακύλινδρος στην αγορά με χωρητικότητα 3 λίτρων και απόδοση 190 ίππους. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz η κατανάλωσή τους κυμαίνεται μεταξύ 6.9-9.7 λτ./100χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 τους μεταξύ 181-253 γρ./χλμ. Στο τελευταίο σημαντικό ρόλο παίζει και η τεχνολογία BlueTEC με το AdBlue όπου μάλιστα διαθέτει μεγαλύτερη κατά 4 λίτρα δεξαμενή στα 22 λίτρα. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με μηχανικό είτε με αυτόματο κιβώτιο.
Το μηχανικό είναι έξι σχέσεων ενώ τα αυτόματα είναι δύο με την φίρμα να προσφέρει ανάλογα το μοντέλο τόσο το 7G-TRONIC PLUS όσο και το 9G-TRONIC με μετατροπέα ροπής. Για πρώτη φορά το Mercedes-Benz Sprinter εκτός των κλασικών πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων θα προσφέρεται και με κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα.
Ο λόγος σύμφωνα με την φίρμα είναι να προσφέρεται μία ακόμα πιο οικονομική έκδοση (ενδεικτικά στην Γερμανία προ φόρων η τιμή για το μπροσθιοκίνητο είναι στις 19.900 ευρώ) η οποία παράλληλα έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά 50 κιλά και χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης κατά 80 χιλιοστά από το πισωκίνητο.
Έως και 1.700 εκδόσεις
Σε ότι αφορά την τετρακίνητη έκδοση αυτή θα μπορεί να κατανείμει τη διαθέσιμη ροπή έως και 35/65 στους δύο άξονες ενώ η αυξημένη της απόσταση από το έδαφος την κάνει ιδανική ακόμα και για δύσκολες εκτός δρόμου εργασίες. Το νέο Sprinter θα προσφέρεται με διαφορετικές καμπίνες, τέσσερα μήκη αμαξώματος, διάφορα ύψη και τονάζ που σε συνδυασμό με τους κινητήρες, τα κιβώτια και τα αμαξώματα δημιουργούν σχεδόν 1.700 εκδόσεις.
Τα μεταξόνια κυμαίνονται μεταξύ 3.250-4.325 χιλιοστά ενώ στο κομμάτι του φορτώματος το μικτό βάρος ξεκινά από τους 3 και φτάνει τους 5.5 τόνους. Στην περίπτωση του Panel Van ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται από 3.980-7.606 κ.μ. και το μήκος μεταξύ 2.732-4.810 χιλιοστών. Οι πολύ σημαντικές εξελίξεις στη νέα γενιά του Sprinter αφορούν τη χρήση του.
Ο λόγος για το Mercedes PRO connect το οποίο περιλαμβάνει οκτώ πακέτα συνδεσιμότητας και επικοινωνίας του οχήματος και του οδηγού με τα κεντρικά διαχείρισης του στόλου. Έτσι στα γραφεία μπορούν μεταξύ πολλών άλλων να ενημερώνουν τον οδηγό για εναλλακτικές διαδρομές με λιγότερη κίνηση, να κάνουν συγκρίσεις στην κατανάλωση και στον τρόπο οδήγησης και γενικότερα να έχουν στα χέρια τους ένα εργαλείο όπου μπορεί να περιορίσει σημαντικά τα έξοδα.
Τα εν λόγω προγράμματα θα είναι διαθέσιμα από τα τέλη του 2018 και στην Ελλάδα, οπότε τότε θα γίνει και πληρέστερη ανάλυσή τους. Στον περιορισμό του κόστους η Mercedes-Benz επιπρόσθετα τονίζει ότι τα διαστήματα συντήρησης έχουν αυξηθεί στα 40.000 χλμ. ή δύο χρόνια για το προσθιοκίνητο και στα 60.000 χλμ. ή δύο χρόνια για το πισωκίνητο.
Η νέα γενιά του Mercedes-Benz Sprinter έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς με στόχο να παραμείνει ο ηγέτης της κατηγορίας. Η γκάμα του περιλαμβάνει εκδόσεις, κινητήρες, κιβώτια και μεταδόσεις για κάθε ανάγκη ενώ τα νέα συστήματα εκτός της άνεσης και της ασφάλειας στοχεύουν και στην αύξηση του κέρδους. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει και στην Ελλάδα με τις παραδόσεις να γίνονται στις αρχές του καλοκαιριού. Μέχρι τότε θα έχουμε και στην πρώτη δοκιμή μαζί του επί Ολλανδικού εδάφους.