Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα (Volkswagen Commercial Vehicles – VWCV) παρουσιάζει το πλήρως επανασχεδιασμένο Caddy. Η πέμπτη γενιά του εξαιρετικά επιτυχημένου μοντέλου, είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη, στη διάθεση κάθε επαγγελματία για μεταφορά αγαθών και ανθρώπων, υποστηρίζοντάς τον τόσο στην εργασία όσο και εκτός αυτής ή στην αναψυχή. Για πρώτη φορά, το Caddy βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, που χρησιμοποιείται και στο Golf 8. Για το λόγο αυτό, προηγμένες τεχνολογίες που παρουσιάστηκαν στο Golf 8 είναι διαθέσιμες και στο Caddy: ενδεικτικά, το Travel Assist και το αυτόματο φρενάρισμα σε αλλαγή πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, κάνουν την οδήγηση του Caddy πιο εύκολη και ασφαλή.
Τα διασυνδεδεμένα συστήματα infotainment και τα ψηφιακά χειριστήρια καθιστούν το Caddy ένα “smartphone με τροχούς”, ενώ η παρουσία δύο καταλυτικών μετατροπέων με το σύστημα twin dosing (διπλός ψεκασμός AdBlue) μετατρέπει τις εκπομπές NOx των αποδοτικών κινητήρων TDI σε νερό και αβλαβές άζωτο. Το εξωτερικό έχει καινούργιο και χαρισματικό σχεδιασμό, με προσοχή και στην τελευταία λεπτομέρεια. Ταυτόχρονα, οι χώροι τόσο επιβατών όσο και φόρτωσης έχουν αυξηθεί. Στην πραγματικότητα, αυτό το Caddy είναι ο νέος «ελβετικός σουγιάς» των compact van, MPV και αυτοκινούμενων – δηλαδή ένα γνήσιο επαγγελματικό όχημα Volkswagen.
Από το λανσάρισμα θα είναι άμεσα δυνατή η διαμόρφωση του νέου Caddy ως people-mover στις νέες εξοπλιστικές εκδόσεις ή ως αστικό van διανομών, με το κανονικό ή το μεγάλο μεταξόνιο. Από το 2021, έγκαιρα πριν το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι διαθέσιμο πανευρωπαϊκά το επίσης πλήρως επανασχεδιασμένο Caddy California (ο διάδοχος του Caddy Beach), που για πρώτη φορά θα έχει μίνι κουζίνα, πανοραμική ηλιοροφή και νέες επιλογές σκηνών, που θα διευρύνει και άλλο τη γκάμα του μοντέλου. Επίσης, από τις αρχές του 2021, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα διαθέτει πέρα από τις προσθιοκίνητες και κάποιες εκδόσεις του Caddy πέμπτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της California, με την τετρακίνηση 4MOTION.
Χαρισματικός σχεδιασμός και νέα εξωτερικά χαρακτηριστικά – Οπτικά, η μετάβαση στην πλατφόρμα MQB είναι ήδη εμφανέστατη ακόμα και εξωτερικά, από το μακρύτερο μεταξόνιο. Αυξημένο από τα 2.682 στα 2.755 χιλιοστά, εξασφαλίζει στο Caddy – χάρη στις νέες αναλογίες – μία πιο δυναμική εμφάνιση. Οι σχεδιαστές αξιοποίησαν της δυνατότητες που εξασφάλιζε η πλατφόρμα MQB για να δημιουργήσουν ένα πλήρως επανασχεδιασμένο αμάξωμα, πιο χαρισματικό από ποτέ.
Ένα από τα πιο μεγάλα εσωτερικά της κατηγορίας – Στο εσωτερικό, η πέμπτη γενιά του all-rounder εντυπωσιάζει με νέες λύσεις υψηλής τεχνολογίας και αισθητά πιο αξιοποιήσιμο χώρο. Το Caddy Cargo παρέχει χώρο φόρτωσης 3,1 κ.μ. (όπως ορίζεται από το πρότυπο SAE V6), ενώ στο Caddy Cargo Maxi η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 3,7 κ.μ.. Ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται από τον πλήρως επανασχεδιασμένο πίσω άξονα. Αυτό γίνεται σαφές λαμβάνοντας ως παράδειγμα το Caddy Cargo: τώρα μια ευρωπαλέτα μπορεί να φορτωθεί στο πίσω μέρος του. Αυτό συμβαίνει επειδή το μέγιστο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών είναι πλέον 1.230 χιλιοστά. Χάρη στις συρόμενες πόρτες που έχουν αυξηθεί σε πλάτος πάνω από τα 840 χιλιοστά (προηγουμένως 701 χιλιοστά), το νέο Caddy Cargo Maxi μπορεί τώρα να πάρει και μια δεύτερη ευρωπαλέτα φορτωμένη από το πλάι – ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι παλέτες μπορούν να φορτωθούν με διάφορους τρόπους: είτε πλάγια στο κέντρο και στο πίσω μέρος, είτε πλάγια στη μέση και κατά μήκος πίσω. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης έως το διαχωριστικό είναι 1.797 χιλιοστά (Cargo) και 2.150 χιλιοστά (Cargo Maxi).
Ψηφιακός high tech πίνακας οργάνων και ψηφιοποιημένα μπουτόν αφής – Τα στοιχεία ένδειξης και ελέγχου έχουν επανασχεδιαστεί: η αρχική διεπαφή εδώ με τον οδηγό και το συνοδηγό αποτελείται είτε από αναλογικά όργανα με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είτε – προαιρετικά, και στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις – από το νέο “Digital Cockpit” (πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων). Ανάλογα με την έκδοση, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά διατίθενται ραδιόφωνο και συστήματα πλοήγησης με οθόνες αφής 6,5 ιντσών, 8,25 ιντσών ή 10 ιντσών.
Η σύνδεση του Digital Cockpit και του κορυφαίου συστήματος πλοήγησης Discover Pro των 10 ιντσών, δημιουργεί ένα νέο ψηφιακό σύνολο ενδείξεων και στοιχείων ελέγχου, το “Innovision Cockpit”, γνωστό μας και από το Golf 8. Μέσω μιας ηλεκτρονικής μονάδας διασύνδεσης (OCU) με ενσωματωμένη eSIM, τα συστήματα infotainment του Caddy έχουν επίσης πρόσβαση σε online υπηρεσίες (MOD). Τα καινοτόμα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, κάτω από το σύστημα infotainment, είναι για πρώτη φορά επίσης ψηφιακά, με εύχρηστα συρόμενα ρυθμιστικά αφής (touch sliders).
Επίσης, νέα στο Caddy είναι τα ψηφιακά μπουτόν για τα φώτα, τον ήχο και τα μενού. Ο περιστροφικός διακόπτης για τα φώτα έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του – η ομάδα των μπουτόν “Light & Sight” αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του. Τοποθετημένη στα αριστερά, είναι ενσωματωμένη με τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment και βρίσκεται στην ίδια ευθεία θέασης και χειρισμών.
Πιο ασφαλές και ευκολοδήγητο – Το νέο Caddy διατίθεται με συνολικά 19 συστήματα υποβοήθησης, με 5 από αυτά να είναι εντελώς νέα ενώ τα άλλα έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς: τα νέα στοιχεία περιλαμβάνουν το Travel Assist, το οποίο, για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της Volkswagen, διευκολύνει την υποβοηθούμενη οδήγηση σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης. Σε συνδυασμό με το Travel Assist, το επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι του Caddy είναι εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες. Ο λόγος για την παρουσία τους είναι ότι για νομικούς και λόγους ασφαλείας, ο οδηγός πρέπει να παρακολουθεί μόνιμα το σύστημα. Οι αισθητήρες του τιμονιού εξασφαλίζουν την ακριβή ανίχνευση ακόμα και μιας μικρής επαφής του χεριού προκειμένου να αποφεύγονται οι λάθος προειδοποιήσεις.
Αποδοτικοί πετρελαιοκινητήρες TDI – H ύπαρξη δύο καταλυτικών μετατροπέων και το twin dosing – ο διπλός ψεκασμός AdBlue – μειώνει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου των κινητήρων πετρελαίου TDI. Όπως και τα συστήματα υποβοήθησης, έτσι και οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες του Caddy είναι επίσης καινοτόμοι και τεχνολογικά προηγμένοι, όλοι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Για παράδειγμα, οι κινητήρες turbo diesel (TDI): για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της Volkswagen, το σύστημα διπλής δόσης (twin dosing) χρησιμοποιείται στις εκδόσεις των 75 PS (55 kW), 102 PS (75 kW) και 122 PS (90 kW) των κινητήρων TDI με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μέσω των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR – ένας κοντά στον κινητήρα, ένας τοποθετημένος μακριά από αυτόν – και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου. Στο νέο Caddy πέμπτης γενιάς, οι κινητήρες TDI της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο καθαρών κινητήρων diesel στον κόσμο.
Αντίστοιχα αποδοτικός και «πράσινος» βενζινοκινητήρας – o turbo κινητήρας βενζίνης (TSI) με ισχύ 114 PS (84 kW) έχει αντίστοιχα καθαρή λειτουργία. Επίσης, διαθέσιμος και ένας turbo κινητήρας φυσικού αερίου (βασίζεται στον TGI αλλά αποδίδει 130 PS (96 kW) καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα (eHybrid).
Οι νέες τεχνολογίες κινητήριων συστημάτων έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο οικονομικό όσο και οικολογικό. Για παράδειγμα, στους TDI η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC του Caddy 2.0 TDI πέμπτης γενιάς, 102 PS με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, είναι 4,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, δηλαδή 1,4 λίτρα μικρότερη σε σχέση με τον αντίστοιχο κινητήρα στον προκάτοχό του!
Το νέο Caddy αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές του 2021, όταν και θα ανακοινωθούν τόσο η γκάμα των εκδόσεων όσο και οι προτεινόμενες τιμές λιανικής.