Citroen Berlingo & Peugeot Partner
Αποστολή στο Παρίσι
Κείμενο: Μ. Ράλλης
Με στόχο την κορυφή
Οι μεταφορές αλλάζουν σημαντικά, έτσι η νέα γενιά των Citroen Berlingo και Peugeot Partner έχουν διαφοροποιηθεί, τροποποιηθεί και βελτιωθεί με σκοπό την κατάκτηση της κορυφής.
Σήμερα οι ανάγκες των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αλλάξει σημαντικά με τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις να γίνονται όλο και πιο απαιτητικές. Έτσι κάθε νέο επαγγελματικό όχημα που παρουσιάζεται θα πρέπει να είναι πιο ολοκληρωμένο, ικανό και επιπρόσθετα να βοηθά τον οδηγό στην καθημερινότητά του.
Στο Group PSA (Citroen, Peugeot και πλέον Opel) το γνωρίζουν πολύ καλά και έτσι τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στην έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου (ΙΑΑ 2018) παρουσίασαν την νέα γενιά των Berlingo, Partner και Combo αντίστοιχα τα οποία μάλιστα κατέκτησαν με το “καλημέρα” τον τίτλο του “Van Of The Year” για το 2019. Λίγες εβδομάδες μετά το περιοδικό “Φορτηγό & Μεταφορές” ταξίδεψε μέχρι το Παρίσι προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner στα πλαίσια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Προχώρησε η σχεδίαση
Από πλευράς εικόνας τα Berlingo και Partner έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα την καλαίσθητη και πρακτική σχεδίαση του αμαξώματος. Οι σημαντικές διαφορές εντοπίζονται στο εμπρόσθιο τμήμα το οποίο είναι άμεσα επηρεασμένο από τη σχεδιαστική φόρμα των επιβατικών μοντέλων κάθε φίρμας. Επιπρόσθετα, το εμπρός τμήμα έχει κοντύτερο πρόβολο και το παρμπρίζ είναι τοποθετημένο πιο μπροστά.
Στο εσωτερικό ο οδηγός αντικρίζει ένα σημαντικά διαφοροποιημένο ταμπλό το οποίο είναι σύγχρονο, όμορφο και πρακτικό ενώ σε καμία περίπτωση δε θυμίζει επαγγελματικό αυτοκίνητο. Μεταξύ των μοντέλων υπάρχουν διαφορές με το Peugeot Partner να ενσωματώνει τον προχωρημένο πίνακα οργάνων και το μικρότερης διαμέτρου τιμόνι των επιβατικών και το Citroen Berlingo να παραμένει πιο παραδοσιακό. Αμφότερα όμως διαθέτουν αρκετές και πολύ πρακτικές θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, μπουκάλια, καφέ, κινητό, στυλό, υπολογιστή κ.α. Ψηλά υπάρχει το παραδοσιακό ράφι ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Στο κέντρο βεβαίως της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής (8 ιντσών) η οποία βοηθά την πρακτικότητα και προσφέρει GPS, συνδεσιμότητα με το Smartphone κ.α.
Ισχυροί και “καθαροί” κινητήρες
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner αποκτούν σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου οι οποίοι πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro6d. Η γκάμα ξεκινά με τον PureTech των 1.2 λίτρων με απόδοση 110 ίππους ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων.
Στο πετρέλαιο συναντούμε τον καινούργιο BlueHDi των 1.5 λίτρων ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις με ισχύ 75, 100 και 130 ίππους. Η ισχυρότερη εκδοχή θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (έναντι μηχανικού 5 σχέσεων των υπολοίπων) ή το αυτόματο EAT8. Σε όλες τις περιπτώσεις και εκδοχές η μέση εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4.4-5.7 λτ./100χλμ.
Ώρα για φόρτωση
Το ζουμί ωστόσο σε ένα επαγγελματικό όχημα είναι η ικανότητα στην φόρτωση. Τα δύο μοντέλα θα προσφέρονται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα έχει μήκος 4.4 μέτρα με μεταξόνιο 2.78 μέτρα και η δεύτερη θα έχει μήκος 4.75 μέτρα και μεταξόνιο 2.97 μέτρα. Έτσι το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης αγγίζει τα 1.810 και 2.160 χιλιοστά αντίστοιχα το οποίο όμως μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 3.44 μέτρα με την αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.
Το εσωτερικό πλάτος αγγίζει τα 1.23 μέτρα και επιτρέπει την μεταφορά έως και δύο παλετών ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ο όγκος φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 3.3-3.8 κυβικά μέτρα στις εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο και 3.9-4.4 κυβικά μέτρα για τις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο. Το ωφέλιμο φορτίο ξεκινά από τα 650 και φτάνει τα 1.000 κιλά. Τέλος θα υπάρχουν εκδόσεις με δύο ή τρία καθίσματα.
Εύκολο στην οδήγηση
Τα Berlingo και Partner στα αρκετά χιλιόμετρα που καλύψαμε κατά την παρουσίαση στο Παρίσι φανέρωσαν αμέσως ότι πρόκειται για ξεκούραστα και εύχρηστα αυτοκίνητα. Οι κινητήρες των 100 και 130 ίππων προσφέρουν άκρως ικανοποιητική ροπή και επιδόσεις, το τιμόνι είναι άμεσο, γρήγορο και ελαφρύ ενώ ιδίως ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι πρακτικός. Η καμπίνα είναι αρκετά καλά μονωμένη ενώ το κάθισμα του οδηγό είναι άνετο.
Μία σημαντική διαφορά που αυξάνει την ασφάλεια είναι το σύστημα Surround Rear Vision. Πρόκειται για μία έγχρωμη οθόνη στη θέση του παραδοσιακού καθρέπτη η οποία μέσω δύο καμερών προβάλει με καλύτερη ευκρίνεια τα όσα συμβαίνουν πίσω από το όχημα αλλά και δεξιά, στο σημείο που δε μπορεί να έχει εικόνα ο οδηγός. Ο τελευταίος μπορεί μέσω του μπουτόν στο χειριστήριο των φλας να εναλλάσσει την εικόνα που βλέπει. Θα υπάρχουν και εκδόσεις χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα με παραδοσιακό καθρέπτη.
Επιμέρους συστήματα που μας άρεσαν και βοηθούν τον οδηγό είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα Forward Collision Alert με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και λειτουργία Automatic Emergency Braking, τα Driver Attention Alert, Hill Descent Control, Lane Keeping Assist, Trailer Stability Control καθώς και η δυνατότητα ανίχνευσης των ορίων ταχύτητας. Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε το σύστημα Overload Indicator το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγξει το κατά πόσο το φορτίο του οχήματος έχει υπερβεί το μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο.
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner ξεκινούν την εμπορική τους πορεία στην Ελλάδα μέσα στον χειμώνα.
Citroen Berlingo & Peugeot Partner
Αποστολή στο Παρίσι
Κείμενο: Μ. Ράλλης
Με στόχο την κορυφή
Οι μεταφορές αλλάζουν σημαντικά, έτσι η νέα γενιά των Citroen Berlingo και Peugeot Partner έχουν διαφοροποιηθεί, τροποποιηθεί και βελτιωθεί με σκοπό την κατάκτηση της κορυφής.
Σήμερα οι ανάγκες των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αλλάξει σημαντικά με τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις να γίνονται όλο και πιο απαιτητικές. Έτσι κάθε νέο επαγγελματικό όχημα που παρουσιάζεται θα πρέπει να είναι πιο ολοκληρωμένο, ικανό και επιπρόσθετα να βοηθά τον οδηγό στην καθημερινότητά του.
Στο Group PSA (Citroen, Peugeot και πλέον Opel) το γνωρίζουν πολύ καλά και έτσι τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στην έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου (ΙΑΑ 2018) παρουσίασαν την νέα γενιά των Berlingo, Partner και Combo αντίστοιχα τα οποία μάλιστα κατέκτησαν με το “καλημέρα” τον τίτλο του “Van Of The Year” για το 2019. Λίγες εβδομάδες μετά το περιοδικό “Φορτηγό & Μεταφορές” ταξίδεψε μέχρι το Παρίσι προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner στα πλαίσια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Προχώρησε η σχεδίαση
Από πλευράς εικόνας τα Berlingo και Partner έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα την καλαίσθητη και πρακτική σχεδίαση του αμαξώματος. Οι σημαντικές διαφορές εντοπίζονται στο εμπρόσθιο τμήμα το οποίο είναι άμεσα επηρεασμένο από τη σχεδιαστική φόρμα των επιβατικών μοντέλων κάθε φίρμας. Επιπρόσθετα, το εμπρός τμήμα έχει κοντύτερο πρόβολο και το παρμπρίζ είναι τοποθετημένο πιο μπροστά.
Στο εσωτερικό ο οδηγός αντικρίζει ένα σημαντικά διαφοροποιημένο ταμπλό το οποίο είναι σύγχρονο, όμορφο και πρακτικό ενώ σε καμία περίπτωση δε θυμίζει επαγγελματικό αυτοκίνητο. Μεταξύ των μοντέλων υπάρχουν διαφορές με το Peugeot Partner να ενσωματώνει τον προχωρημένο πίνακα οργάνων και το μικρότερης διαμέτρου τιμόνι των επιβατικών και το Citroen Berlingo να παραμένει πιο παραδοσιακό. Αμφότερα όμως διαθέτουν αρκετές και πολύ πρακτικές θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, μπουκάλια, καφέ, κινητό, στυλό, υπολογιστή κ.α. Ψηλά υπάρχει το παραδοσιακό ράφι ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Στο κέντρο βεβαίως της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής (8 ιντσών) η οποία βοηθά την πρακτικότητα και προσφέρει GPS, συνδεσιμότητα με το Smartphone κ.α.
Ισχυροί και “καθαροί” κινητήρες
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner αποκτούν σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου οι οποίοι πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro6d. Η γκάμα ξεκινά με τον PureTech των 1.2 λίτρων με απόδοση 110 ίππους ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων.
Στο πετρέλαιο συναντούμε τον καινούργιο BlueHDi των 1.5 λίτρων ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις με ισχύ 75, 100 και 130 ίππους. Η ισχυρότερη εκδοχή θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (έναντι μηχανικού 5 σχέσεων των υπολοίπων) ή το αυτόματο EAT8. Σε όλες τις περιπτώσεις και εκδοχές η μέση εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4.4-5.7 λτ./100χλμ.
Ώρα για φόρτωση
Το ζουμί ωστόσο σε ένα επαγγελματικό όχημα είναι η ικανότητα στην φόρτωση. Τα δύο μοντέλα θα προσφέρονται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα έχει μήκος 4.4 μέτρα με μεταξόνιο 2.78 μέτρα και η δεύτερη θα έχει μήκος 4.75 μέτρα και μεταξόνιο 2.97 μέτρα. Έτσι το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης αγγίζει τα 1.810 και 2.160 χιλιοστά αντίστοιχα το οποίο όμως μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 3.44 μέτρα με την αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.
Το εσωτερικό πλάτος αγγίζει τα 1.23 μέτρα και επιτρέπει την μεταφορά έως και δύο παλετών ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ο όγκος φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 3.3-3.8 κυβικά μέτρα στις εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο και 3.9-4.4 κυβικά μέτρα για τις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο. Το ωφέλιμο φορτίο ξεκινά από τα 650 και φτάνει τα 1.000 κιλά. Τέλος θα υπάρχουν εκδόσεις με δύο ή τρία καθίσματα.
Εύκολο στην οδήγηση
Τα Berlingo και Partner στα αρκετά χιλιόμετρα που καλύψαμε κατά την παρουσίαση στο Παρίσι φανέρωσαν αμέσως ότι πρόκειται για ξεκούραστα και εύχρηστα αυτοκίνητα. Οι κινητήρες των 100 και 130 ίππων προσφέρουν άκρως ικανοποιητική ροπή και επιδόσεις, το τιμόνι είναι άμεσο, γρήγορο και ελαφρύ ενώ ιδίως ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι πρακτικός. Η καμπίνα είναι αρκετά καλά μονωμένη ενώ το κάθισμα του οδηγό είναι άνετο.
Μία σημαντική διαφορά που αυξάνει την ασφάλεια είναι το σύστημα Surround Rear Vision. Πρόκειται για μία έγχρωμη οθόνη στη θέση του παραδοσιακού καθρέπτη η οποία μέσω δύο καμερών προβάλει με καλύτερη ευκρίνεια τα όσα συμβαίνουν πίσω από το όχημα αλλά και δεξιά, στο σημείο που δε μπορεί να έχει εικόνα ο οδηγός. Ο τελευταίος μπορεί μέσω του μπουτόν στο χειριστήριο των φλας να εναλλάσσει την εικόνα που βλέπει. Θα υπάρχουν και εκδόσεις χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα με παραδοσιακό καθρέπτη.
Επιμέρους συστήματα που μας άρεσαν και βοηθούν τον οδηγό είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα Forward Collision Alert με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και λειτουργία Automatic Emergency Braking, τα Driver Attention Alert, Hill Descent Control, Lane Keeping Assist, Trailer Stability Control καθώς και η δυνατότητα ανίχνευσης των ορίων ταχύτητας. Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε το σύστημα Overload Indicator το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγξει το κατά πόσο το φορτίο του οχήματος έχει υπερβεί το μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο.
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner ξεκινούν την εμπορική τους πορεία στην Ελλάδα μέσα στον χειμώνα.
Citroen Berlingo & Peugeot Partner
Αποστολή στο Παρίσι
Κείμενο: Μ. Ράλλης
Με στόχο την κορυφή
Οι μεταφορές αλλάζουν σημαντικά, έτσι η νέα γενιά των Citroen Berlingo και Peugeot Partner έχουν διαφοροποιηθεί, τροποποιηθεί και βελτιωθεί με σκοπό την κατάκτηση της κορυφής.
Σήμερα οι ανάγκες των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αλλάξει σημαντικά με τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις να γίνονται όλο και πιο απαιτητικές. Έτσι κάθε νέο επαγγελματικό όχημα που παρουσιάζεται θα πρέπει να είναι πιο ολοκληρωμένο, ικανό και επιπρόσθετα να βοηθά τον οδηγό στην καθημερινότητά του.
Στο Group PSA (Citroen, Peugeot και πλέον Opel) το γνωρίζουν πολύ καλά και έτσι τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στην έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου (ΙΑΑ 2018) παρουσίασαν την νέα γενιά των Berlingo, Partner και Combo αντίστοιχα τα οποία μάλιστα κατέκτησαν με το “καλημέρα” τον τίτλο του “Van Of The Year” για το 2019. Λίγες εβδομάδες μετά το περιοδικό “Φορτηγό & Μεταφορές” ταξίδεψε μέχρι το Παρίσι προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner στα πλαίσια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Προχώρησε η σχεδίαση
Από πλευράς εικόνας τα Berlingo και Partner έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα την καλαίσθητη και πρακτική σχεδίαση του αμαξώματος. Οι σημαντικές διαφορές εντοπίζονται στο εμπρόσθιο τμήμα το οποίο είναι άμεσα επηρεασμένο από τη σχεδιαστική φόρμα των επιβατικών μοντέλων κάθε φίρμας. Επιπρόσθετα, το εμπρός τμήμα έχει κοντύτερο πρόβολο και το παρμπρίζ είναι τοποθετημένο πιο μπροστά.
Στο εσωτερικό ο οδηγός αντικρίζει ένα σημαντικά διαφοροποιημένο ταμπλό το οποίο είναι σύγχρονο, όμορφο και πρακτικό ενώ σε καμία περίπτωση δε θυμίζει επαγγελματικό αυτοκίνητο. Μεταξύ των μοντέλων υπάρχουν διαφορές με το Peugeot Partner να ενσωματώνει τον προχωρημένο πίνακα οργάνων και το μικρότερης διαμέτρου τιμόνι των επιβατικών και το Citroen Berlingo να παραμένει πιο παραδοσιακό. Αμφότερα όμως διαθέτουν αρκετές και πολύ πρακτικές θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, μπουκάλια, καφέ, κινητό, στυλό, υπολογιστή κ.α. Ψηλά υπάρχει το παραδοσιακό ράφι ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Στο κέντρο βεβαίως της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής (8 ιντσών) η οποία βοηθά την πρακτικότητα και προσφέρει GPS, συνδεσιμότητα με το Smartphone κ.α.
Ισχυροί και “καθαροί” κινητήρες
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner αποκτούν σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου οι οποίοι πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro6d. Η γκάμα ξεκινά με τον PureTech των 1.2 λίτρων με απόδοση 110 ίππους ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων.
Στο πετρέλαιο συναντούμε τον καινούργιο BlueHDi των 1.5 λίτρων ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις με ισχύ 75, 100 και 130 ίππους. Η ισχυρότερη εκδοχή θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (έναντι μηχανικού 5 σχέσεων των υπολοίπων) ή το αυτόματο EAT8. Σε όλες τις περιπτώσεις και εκδοχές η μέση εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4.4-5.7 λτ./100χλμ.
Ώρα για φόρτωση
Το ζουμί ωστόσο σε ένα επαγγελματικό όχημα είναι η ικανότητα στην φόρτωση. Τα δύο μοντέλα θα προσφέρονται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα έχει μήκος 4.4 μέτρα με μεταξόνιο 2.78 μέτρα και η δεύτερη θα έχει μήκος 4.75 μέτρα και μεταξόνιο 2.97 μέτρα. Έτσι το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης αγγίζει τα 1.810 και 2.160 χιλιοστά αντίστοιχα το οποίο όμως μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 3.44 μέτρα με την αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.
Το εσωτερικό πλάτος αγγίζει τα 1.23 μέτρα και επιτρέπει την μεταφορά έως και δύο παλετών ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ο όγκος φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 3.3-3.8 κυβικά μέτρα στις εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο και 3.9-4.4 κυβικά μέτρα για τις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο. Το ωφέλιμο φορτίο ξεκινά από τα 650 και φτάνει τα 1.000 κιλά. Τέλος θα υπάρχουν εκδόσεις με δύο ή τρία καθίσματα.
Εύκολο στην οδήγηση
Τα Berlingo και Partner στα αρκετά χιλιόμετρα που καλύψαμε κατά την παρουσίαση στο Παρίσι φανέρωσαν αμέσως ότι πρόκειται για ξεκούραστα και εύχρηστα αυτοκίνητα. Οι κινητήρες των 100 και 130 ίππων προσφέρουν άκρως ικανοποιητική ροπή και επιδόσεις, το τιμόνι είναι άμεσο, γρήγορο και ελαφρύ ενώ ιδίως ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι πρακτικός. Η καμπίνα είναι αρκετά καλά μονωμένη ενώ το κάθισμα του οδηγό είναι άνετο.
Μία σημαντική διαφορά που αυξάνει την ασφάλεια είναι το σύστημα Surround Rear Vision. Πρόκειται για μία έγχρωμη οθόνη στη θέση του παραδοσιακού καθρέπτη η οποία μέσω δύο καμερών προβάλει με καλύτερη ευκρίνεια τα όσα συμβαίνουν πίσω από το όχημα αλλά και δεξιά, στο σημείο που δε μπορεί να έχει εικόνα ο οδηγός. Ο τελευταίος μπορεί μέσω του μπουτόν στο χειριστήριο των φλας να εναλλάσσει την εικόνα που βλέπει. Θα υπάρχουν και εκδόσεις χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα με παραδοσιακό καθρέπτη.
Επιμέρους συστήματα που μας άρεσαν και βοηθούν τον οδηγό είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα Forward Collision Alert με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και λειτουργία Automatic Emergency Braking, τα Driver Attention Alert, Hill Descent Control, Lane Keeping Assist, Trailer Stability Control καθώς και η δυνατότητα ανίχνευσης των ορίων ταχύτητας. Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε το σύστημα Overload Indicator το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγξει το κατά πόσο το φορτίο του οχήματος έχει υπερβεί το μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο.
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner ξεκινούν την εμπορική τους πορεία στην Ελλάδα μέσα στον χειμώνα.
Citroen Berlingo & Peugeot Partner
Αποστολή στο Παρίσι
Κείμενο: Μ. Ράλλης
Με στόχο την κορυφή
Οι μεταφορές αλλάζουν σημαντικά, έτσι η νέα γενιά των Citroen Berlingo και Peugeot Partner έχουν διαφοροποιηθεί, τροποποιηθεί και βελτιωθεί με σκοπό την κατάκτηση της κορυφής.
Σήμερα οι ανάγκες των μεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αλλάξει σημαντικά με τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις να γίνονται όλο και πιο απαιτητικές. Έτσι κάθε νέο επαγγελματικό όχημα που παρουσιάζεται θα πρέπει να είναι πιο ολοκληρωμένο, ικανό και επιπρόσθετα να βοηθά τον οδηγό στην καθημερινότητά του.
Στο Group PSA (Citroen, Peugeot και πλέον Opel) το γνωρίζουν πολύ καλά και έτσι τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στην έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου (ΙΑΑ 2018) παρουσίασαν την νέα γενιά των Berlingo, Partner και Combo αντίστοιχα τα οποία μάλιστα κατέκτησαν με το “καλημέρα” τον τίτλο του “Van Of The Year” για το 2019. Λίγες εβδομάδες μετά το περιοδικό “Φορτηγό & Μεταφορές” ταξίδεψε μέχρι το Παρίσι προκειμένου να γνωρίσει από κοντά τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner στα πλαίσια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής παρουσίασης.
Προχώρησε η σχεδίαση
Από πλευράς εικόνας τα Berlingo και Partner έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα την καλαίσθητη και πρακτική σχεδίαση του αμαξώματος. Οι σημαντικές διαφορές εντοπίζονται στο εμπρόσθιο τμήμα το οποίο είναι άμεσα επηρεασμένο από τη σχεδιαστική φόρμα των επιβατικών μοντέλων κάθε φίρμας. Επιπρόσθετα, το εμπρός τμήμα έχει κοντύτερο πρόβολο και το παρμπρίζ είναι τοποθετημένο πιο μπροστά.
Στο εσωτερικό ο οδηγός αντικρίζει ένα σημαντικά διαφοροποιημένο ταμπλό το οποίο είναι σύγχρονο, όμορφο και πρακτικό ενώ σε καμία περίπτωση δε θυμίζει επαγγελματικό αυτοκίνητο. Μεταξύ των μοντέλων υπάρχουν διαφορές με το Peugeot Partner να ενσωματώνει τον προχωρημένο πίνακα οργάνων και το μικρότερης διαμέτρου τιμόνι των επιβατικών και το Citroen Berlingo να παραμένει πιο παραδοσιακό. Αμφότερα όμως διαθέτουν αρκετές και πολύ πρακτικές θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, μπουκάλια, καφέ, κινητό, στυλό, υπολογιστή κ.α. Ψηλά υπάρχει το παραδοσιακό ράφι ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Στο κέντρο βεβαίως της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής (8 ιντσών) η οποία βοηθά την πρακτικότητα και προσφέρει GPS, συνδεσιμότητα με το Smartphone κ.α.
Ισχυροί και “καθαροί” κινητήρες
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner αποκτούν σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου οι οποίοι πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro6d. Η γκάμα ξεκινά με τον PureTech των 1.2 λίτρων με απόδοση 110 ίππους ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων.
Στο πετρέλαιο συναντούμε τον καινούργιο BlueHDi των 1.5 λίτρων ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις με ισχύ 75, 100 και 130 ίππους. Η ισχυρότερη εκδοχή θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (έναντι μηχανικού 5 σχέσεων των υπολοίπων) ή το αυτόματο EAT8. Σε όλες τις περιπτώσεις και εκδοχές η μέση εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4.4-5.7 λτ./100χλμ.
Ώρα για φόρτωση
Το ζουμί ωστόσο σε ένα επαγγελματικό όχημα είναι η ικανότητα στην φόρτωση. Τα δύο μοντέλα θα προσφέρονται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα έχει μήκος 4.4 μέτρα με μεταξόνιο 2.78 μέτρα και η δεύτερη θα έχει μήκος 4.75 μέτρα και μεταξόνιο 2.97 μέτρα. Έτσι το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης αγγίζει τα 1.810 και 2.160 χιλιοστά αντίστοιχα το οποίο όμως μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 3.44 μέτρα με την αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.
Το εσωτερικό πλάτος αγγίζει τα 1.23 μέτρα και επιτρέπει την μεταφορά έως και δύο παλετών ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ο όγκος φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 3.3-3.8 κυβικά μέτρα στις εκδόσεις με το κοντό μεταξόνιο και 3.9-4.4 κυβικά μέτρα για τις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο. Το ωφέλιμο φορτίο ξεκινά από τα 650 και φτάνει τα 1.000 κιλά. Τέλος θα υπάρχουν εκδόσεις με δύο ή τρία καθίσματα.
Εύκολο στην οδήγηση
Τα Berlingo και Partner στα αρκετά χιλιόμετρα που καλύψαμε κατά την παρουσίαση στο Παρίσι φανέρωσαν αμέσως ότι πρόκειται για ξεκούραστα και εύχρηστα αυτοκίνητα. Οι κινητήρες των 100 και 130 ίππων προσφέρουν άκρως ικανοποιητική ροπή και επιδόσεις, το τιμόνι είναι άμεσο, γρήγορο και ελαφρύ ενώ ιδίως ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι πρακτικός. Η καμπίνα είναι αρκετά καλά μονωμένη ενώ το κάθισμα του οδηγό είναι άνετο.
Μία σημαντική διαφορά που αυξάνει την ασφάλεια είναι το σύστημα Surround Rear Vision. Πρόκειται για μία έγχρωμη οθόνη στη θέση του παραδοσιακού καθρέπτη η οποία μέσω δύο καμερών προβάλει με καλύτερη ευκρίνεια τα όσα συμβαίνουν πίσω από το όχημα αλλά και δεξιά, στο σημείο που δε μπορεί να έχει εικόνα ο οδηγός. Ο τελευταίος μπορεί μέσω του μπουτόν στο χειριστήριο των φλας να εναλλάσσει την εικόνα που βλέπει. Θα υπάρχουν και εκδόσεις χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα με παραδοσιακό καθρέπτη.
Επιμέρους συστήματα που μας άρεσαν και βοηθούν τον οδηγό είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το σύστημα Forward Collision Alert με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και λειτουργία Automatic Emergency Braking, τα Driver Attention Alert, Hill Descent Control, Lane Keeping Assist, Trailer Stability Control καθώς και η δυνατότητα ανίχνευσης των ορίων ταχύτητας. Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε το σύστημα Overload Indicator το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγξει το κατά πόσο το φορτίο του οχήματος έχει υπερβεί το μέγιστο επιτρεπόμενο ωφέλιμο.
Τα Citroen Berlingo και Peugeot Partner ξεκινούν την εμπορική τους πορεία στην Ελλάδα μέσα στον χειμώνα.