Παρά τα αισιόδοξα μηνύματα που έτρεχαν στις αρχές του 20 για τα ηλεκτρικά βαν και τα φορτηγά, οι πωλήσεις τους δείχνουν ότι οι πελάτες στόλων αλλά και ιδιωτών αυτοκινητιστών διστάζουν να προχωρήσουν σε μια τόσο μεγάλη επένδυση, όταν πολλά κράτη αποσύρουν τις παχυλές επιδοτήσεις για την αγορά αυτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα βαν, τα λεωφορεία και τα φορτηγά σημειώνουν μείωση στις κατηγορίες των ηλεκτρικών παρόλο που στο γενικό σύνολο έχουν αύξηση!
Τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι ενδεικτικά και δείχνουν ότι οι καταναλωτές στη Γηραιά Ήπειρο διστάζουν περισσότερο να προχωρήσουν στην αγορά ενός τέτοιου οχήματος. Τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA δείχνουν ότι την ώρα που οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξάνονταν ελαφρώς κατά 0,8% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 0,9% σε όλη την Ευρώπη, οι πωλήσεις αμιγών ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 5,9% και 1,3% αντίστοιχα.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 4,6%, παρόλο που το μερίδιο τους δεν μεταβλήθηκε και παρέμεινει στο 2,3% σε σχέση με πέρυσι.
Στα βαν το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές στην ΕΕ το 2024, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 10,5% . Είναι χαρακτηρισιτκό ότι οι εκδόσεις βενζίνης σημείωσαν αύξηση 3% τη στιγμή που τα ηλεκτρικά van παρουσίασαν σημαντική μείωση κατά 9,1%. Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 26,8% το 2024, όντας το πιο αισιόδοξο στοιχείο στις πωλήσεις ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.
Το 2025 θα είναι καθοριστικό για την ηλεκτροκίνηση αφού πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες θα προβούν σε αναθεώρηση των στόχων τους.