Η MAN Truck & Bus έλαβε το “Truck Innovation Award 2024” από την κριτική επιτροπή International Truck of the Year.
Το αυτόνομο φορτηγό ήταν έως και 40 τοις εκατό πιο παραγωγικό από τα συμβατικά οχήματα με οδηγούς
Ο κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων τιμήθηκε για τα έργα έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης – ANITA και ATLAS-L4. Στην εγκωμιαστική ομιλία του, ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Gianenrico Griffini, εκπροσωπώντας 25 διεθνείς δημοσιογράφους του εμπορίου φορτηγών, τόνισε «τα προηγμένα χαρακτηριστικά και των δύο έργων, τη συμβολή στον αυτοματισμό των μεταφορών από κόμβο σε κόμβο ενδιάμεσες μεταφορές και τη γόνιμη συνεργασία του έργου μεταξύ της MAN Truck & Bus. Πάροχοι logistics, προμηθευτές εξαρτημάτων, ερευνητικά ιδρύματα και φορείς εκμετάλλευσης δημόσιας υποδομής αφορά η νέα τεχνολογία που ήδη έχουμε έτοιμη».
«Το βραβείο δεν είναι μόνο μια μεγάλη τιμή για την ANITA και την ATLAS-L4 και τους εμπλεκόμενους συνεργάτες. Είναι επίσης μια αναγνώριση των επιτευγμάτων όλων των συναδέλφων μας στη MAN, οι οποίοι οδηγούν την αυτοματοποιημένη οδήγηση προς τα εμπρός με μεγάλη τεχνογνωσία και πάθος για πολλά χρόνια.
Μαζί με την ψηφιοποίηση χωρίς CO2, αυτός είναι ο τρίτος βασικός πυλώνας για τη μετάβαση στη φιλική προς το κλίμα, ασφαλή, αποτελεσματική και έξυπνα δικτυωμένη μεταφορά του μέλλοντος. Από το 2030, θέλουμε να προσφέρουμε αυτόνομα φορτηγά σε σειρά παραγωγής για μεταφορά σε καθορισμένες διαδρομές μεταξύ κόμβων εφοδιαστικής», λέει ο Δρ Frederik Zohm, Εκτελεστικό Μέλος για Έρευνα και Ανάπτυξη της MAN Truck & Bus.
Τα αυτόνομα φορτηγά είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τη μεταφορά σε αυτοκινητόδρομους μεταξύ κέντρων logistics (hub-to-hub): αυξάνουν την ασφάλεια βοηθώντας στην αποφυγή συγκρούσεων που προκαλούνται από κόπωση, είναι πάντα ιδιαίτερα ενεργειακά αποδοτικά και σταθεροποιούν τη ροή logistics χάρη στην ανεξαρτησία τους από μεμονωμένα διαλείμματα χρόνου οδήγησης. Μπορούν επίσης να συμβάλουν στην άμβλυνση εξαιτίας της έλλειψης οδηγών απελευθερώνοντας τους οδηγούς για πιο ποικίλες και ελκυστικές εργασίες μεταφοράς στις περιφερειακές μεταφορές και τις μεταφορές διανομής.
ATLAS-L4: αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο
“Στο έργο ATLAS-L4, αναπτύσσουμε αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ειδικά για την περίπτωση χρήσης hub-to-hub. Χρησιμοποιούμε το πλαίσιο του νόμου για την αυτόνομη οδήγηση που ψηφίστηκε στη Γερμανία το 2021, ο οποίος ήδη επιτρέπει τη χρήση φορτηγά χωρίς οδηγό σε καθορισμένες διαδρομές με τεχνική επίβλεψη. Θέλουμε να δοκιμάσουμε ένα αντίστοιχο πρωτότυπο όχημα στο δρόμο μέχρι το τέλος του 2024», λέει ο Sebastian Völl, Project Manager Autonomous Driving της MAN Truck & Bus. Από τον Ιανουάριο του 2022, MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, Technische Universität München, Technische Universität Braunschweig, TÜV SÜD, Autobahn Gmbürzburg Science Institute of the Transport and εργάζονται μαζί για το έργο έρευνας και ανάπτυξης «Αυτόνομες Μεταφορές σε Αυτοκινητόδρομους και Αυτοκινητοδρόμους ταχείας κυκλοφορίας στο Επίπεδο 4» (ATLAS-L4), το οποίο χρηματοδοτείται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Προστασίας του Κλίματος.
ANITA: αυτόνομη οδήγηση σε κόμβο κοντέινερ
Μαζί με την Deutsche Bahn, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Fresenius και το Götting KG, η MAN ερεύνησε την ενσωμάτωση αυτόνομων φορτηγών σε κόμβους logistics ως μέρος του έργου έρευνας και ανάπτυξης «Autonomous Innovation in Terminal Operations» (ANITA), το οποίο επίσης χρηματοδοτείται από τη γερμανική Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Προστασίας του Κλίματος. Για το σκοπό αυτό, η MAN ανέπτυξε ένα αυτοοδηγούμενο φορτηγό που χειρίζεται αυτόνομα τη φόρτωση εμπορευματοκιβωτίων από δρόμο σε σιδηρόδρομο με τη βοήθεια ψηφιακού σχεδιασμού αποστολών. Μετά από έξι μήνες πρακτικών δοκιμών που διεξήχθησαν από κοινού με τους εταίρους στην αποθήκη εμπορευματοκιβωτίων της DB Intermodal Services και στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων DUSS στο Ουλμ, ήταν σαφές στο τέλος του έργου τον Σεπτέμβριο του 2023 ότι το αυτόνομο φορτηγό ήταν έως και 40 τοις εκατό πιο παραγωγικό από τα συμβατικά οχήματα και έτσι έδειξε μεγάλες δυνατότητες να καταστήσει τις φιλικές προς το περιβάλλον συνδυασμένες οδικές και σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές πιο αποτελεσματικές, προβλέψιμες και ευέλικτες. “Το ιδιαίτερο με την ANITA ήταν η πλήρης ψηφιακή ενσωμάτωση του αυτόνομου φορτηγού στη διαδικασία του τερματικού σταθμού. Αυτή είναι μια γενική προϋπόθεση για τη χρήση αυτόνομων φορτηγών στα logistics”, λέει η Amelie Jacquemart-Purson, project manager ANITA στη MAN Truck & Bus.