Το MAN eTruck φορτίστηκε με περισσότερα από 700 kW σε σταθμό φόρτισης MCS από την ABB E-mobility.
Όπως επεσήμανε ο Markus Söder, Βαυαρός Υπουργός Πρόεδρος: “Η Βαυαρία είναι στο δρόμο προς την κινητικότητα του μέλλοντος: σήμερα, δόθηκε το σήμα εκκίνησης για τον πρώτο σταθμό φόρτισης μεγαβάτ για ηλεκτρικά φορτηγά στο MAN στο Μόναχο. Αυτός είναι υπερσύγχρονος σταθμός με οικολογική και οικονομική προσέγγιση που αναπτύσσεται στη Βαυαρία. Πρέπει να θέσουμε την εγχώρια βιομηχανία μας σε θέση να ανταγωνιστεί τις δυσκολίες στο μέλλον. Η καινοτομία και η τεχνολογία διασφαλίζουν το μέλλον και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.”
Η πρεμιέρα της φόρτισης μεγαβάτ ήταν το σήμα εκκίνησης για ένα στοιχειώδες σημείο προς την μετάβαση της κινητικότητας στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, πάντα με φιλική προς το κλίμα κινητικότητα και με στόχο την επιτυχή ηλεκτροδότηση των λεωφορείων και των φορτηγών. Ειδικά στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων ή σε καταστάσεις φόρτωσης και εκφόρτωσης, τα ηλεκτρικά φορτηγά στο μέλλον,όπως και τα ηλεκτρικά πούλμαν θα χρειάζονται ένα γρήγορο ενισχυτή MCS κατά τη διάρκεια του νομικά προβλεπόμενου διαλείμματος χρόνου οδήγησης του επαγγελματία οδηγού. Συνεπώς, η νέα τεχνολογία συμπληρώνει τις υπάρχουσες λύσεις.
Οι δύο εταιρείες έχουν αποδείξει στο κέντρο ανάπτυξης της MAN στο Μόναχο ότι η φόρτιση MCS λειτουργεί από σήμερα. Ένα από τα πρώτα σημεία φόρτισης μεγαβάτ στη Γερμανία εγκαταστάθηκε εκεί από την ABB E-mobility. “Με το MCS, οι βιώσιμες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με φορτηγά και λεωφορεία θα είναι δυνατές στο εγγύς μέλλον. Το έχουμε αποδείξει σήμερα.
Με το νέο πρότυπο MCS, όχι μόνο διπλασιάσαμε την ένταση αλλά και την ικανότητα φόρτισης μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. Για να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση στις μεταφορές, χρειαζόμαστε λύσεις που να είναι βιώσιμες, αξιόπιστες και οικονομικές. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να σκεφτούμε ολοκληρωμένα και να εργαστούμε μαζί. Η σημερινή επίδειξη είναι επίσης το αποτέλεσμα στενή συνεργασία μεταξύ της MAN και της ABB E-mobility και ολόκληρης της βιομηχανίας», δήλωσε ο Michael Halbherr, Διευθύνων Σύμβουλος της ABB E-mobility.
Ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, επανέλαβε την έκκλησή του για μεγαλύτερη ταχύτητα στην επέκταση της υποδομής φόρτισης κατά την πρεμιέρα της φόρτισης μεγαβάτ: «Ο στόχος είναι 30.000 σημεία φόρτισης MCS στην Ευρώπη έως το 2030, περίπου 4.000 από αυτά στη Γερμανία. Θέσαμε σήμερα σε λειτουργία ένα από τα πρώτα σημεία φόρτισης. Δεν έχουμε πολύ χρόνο για να το επιτύχουμε. Τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι διαθέσιμα, η φόρτιση μεγαβάτ δείχνει ΄τι λειτουργεί. Τώρα χρειαζόμαστε ξεκάθαρα μηνύματα από τους πολιτικούς, κυρίως για να χτίσουμε εμπιστοσύνη μεταξύ μας από τις στιγμή που οι πελάτες μας τάσσονται υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Τώρα πρέπει να δημιουργήσουμε και να κλιμακώσουμε γρήγορα την υποδομή».
Το νέο πρότυπο φόρτισης MCS μεγαβάτ είναι τεχνικά σχεδιασμένο για χωρητικότητα φόρτισης έως και 3,75 MW στα 3.000 αμπέρ (Α). Σήμερα, η ABB E-mobility και η MAN έχουν επιδείξει ισχύ φόρτισης άνω των 700 kW με πρωτότυπη τεχνολογία φόρτισης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση στους χρόνους φόρτισης. Συγκριτικά, οι σημερινοί σταθμοί φόρτισης με το πρότυπο CCS (Combined Charging System) μπορούν να χρησιμοποιηθούν από επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα και προσφέρουν μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 400 kW στα 500 A.